ELEGANT LEVERT!

Foto: Tom Bjørn-Nielsen

Det ble noe sykt høye svev i hallen i går da Rødbeltene hadde Gradering! Her er DibHassan i full sving! Han fikk godkjent og kunne gå opp til gradering før tiden da utviklingen hans er veldig bra 🙂 Det er mye som “skal på plass” før man gjennomgår en gradering; MYE trening! Dvs at man skulker ikkje trening eller “tar fri” – det gjelder å stå på hver uke og hver trening om man vil nå opp og frem. Eg er virkelig stolt av Dib! Fy søren for en utvikling han har hatt i løpet av 2018!

I sommer f.eks økte han hele 3 grader på 1 mnd!! Han gikk fra 3.Gup til 2.Gup-1 fra slutten av mai til ca 25.juni! Dette er mulig siden han fikk en dobbelgradering i mai. Normalt sett skulle han nå ha ventet til sommeren`19 for å ta den neste, men han har allerede oppnådd neste nivå så nå mangler han KUN 2 gradering
før det blir Svart Belte 🙂

Foruten å trene ganske mye selv så trener han i tillegg med Team Rogaland +
han er Instruktør for barnepartiet og Instruktør for Grønn- og Blåbelte Jr

Det er virkelig LOV å være stolt av han uten at det blir for kleint å si høyt 🙂 I tillegg leverer suverent på skolen 🙂 Det som er fantastisk med Taekwondo trening er at du lærer helt fra det hvite beltet å bli strukturert og ikkje minst disiplin noe som er bevist å ha en positiv effekt på skole og utdanning 🙂

Det er ikkje LETT å prøve å ta et skikkelig bilde av Svevende Sidespark i høy fart! På forrige Team Rogaland trening hoppet Dib hele 160 cm! En ting har han lovet meg: Når det svarte belte og drakt er på plass blir det fotografering på ei av Jærstrendene for DA skal eg ha et flott actionbilde til å henge på veggen hehe

Filmene under er mer for spesielt interesserte, men har flere lesere/venner som deler min glede for dette så derfor legger eg de ut 🙂 Bare klikk og snurr film 🙂 Men du samtidig som du ser film kan du mer enn gjerne bli Abonnent?? hihi Eg LOVER at når oppussingen her i heimen er i box – DA blir det Strikke Podcast igjen! Eg lover! Krysser fingrene for at eg får det til 🙂

 

Filmen er over er et obligatorisk mønster for Graden
Dib vant bronse i mønster i NM

Mønster nr 2 – også obligatorisk

Sparring – I NM forrige måned vant Dib gull i sin klasse. I kampen over har han ikkje lov å gå “all in” fordi han sparre mot en utøver som er under 16.
Uansett handler Gradering om teknikk og ikkje å “banke” motstanderen 🙂

Sparring – Her er det mer futt! Motstanderen til Dib her er Senior +
han er mye større/tyngre enn Dib så når disse 2 sparrer til vanlig
på trening kan det går hard for seg.

Sparring – Siste kamp. Bare for å nevne det, etter ca 50 min med INTENS innsat er det ned på gulvet å ta 40 Push-Up før det er Teori! Du kan trygt si det er en andpusten gjeng som da må stå å levere muntlig hehe

(Bare for å ha det sagt: Eg har tillatelse av DibHassan til å dele bilder/film fra taekwondo. Han er nesten voksen, snart 17, altså voksen nok til å kunne bestemme dette selv. Opplyser om dette fordi når eg har har hatt bilder av han her på bloggen får eg noen ganger meldinger på at eg eksponerer barna mine, veeel det andre barnet mitt er 23 hehe )

Men ok 🙂 Nå sitter eg i grunnen litt sånn i ørska her! Sto tidlig opp og det er ikkje bare bare når eg var litt sent i seng i går! Var sent hjemme fra hallen og da blir det noen extra timer med avkoblinger før eg rusler i seng 🙂 Skal snart avgårde og til SUS – Ultralyd og biopsi på Endokrinkirurgisk kl halv 11 i dag! Krysser fingrene for at det er kjapt gjort og at ting blir klarert 🙂 *Tenke positivt!*

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTTERS DAG!

Me får skravles senere!

 

 

 

Go`klem fra ei spent Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Så flott, flinke gutten. Lykke til videre. Lykke til på sus håper du får klarert ting. Og snart helg…..

      1. Takk for det 🙂 Ja nå for tiden er helg mer kjærkomment enn til vanlig! Nå er de i gang med strøk 2 på Dib sitt rom så eg krysser fingrene for innflytting på rommet i helga 🙂

      1. SÅ GØY! 🙂 Eg trente selv karate da eg var yngre og det er kjempegøy 🙂 Er nok pga av egen erfaring at eg “helt med” når det gjelder Dib sin trening, eg må liksom ha med meg alt og har nå kjørt han på trening i snart 8 år 🙂 Det ER kjempegøy! Masse Lykke til på søndag! Det går nok bra 🙂

      1. Ja det kan du si hehe Han har vært høy og lavt siden han kom til verden og alltid veldig utrolig spretten og ganske myk til gutt å være 🙂 Når han hopper og sparker her i stua er det HÅRETE målet og sparke i stuetaket!!! Forrige mål var å slå albuen i taket og nå er det oppnådd så da får tærene være det neste haha

Siste innlegg