Elsker Gratis Sokkeoppskrifter

Designet av Kathleen Lyane

 

Man scroller slettes ikkje forbi en gratis sokkeoppskrifter er min mening 🙂 Vet aldri når og hvilken sokk man har lyst å strikke. Ja eg vet, mange av sokkene eg putter her på blogger er på engelsk, men sokker er det riktige
å teste ut engelskkunnskapene på. Det er ikkje et stor prosjekt og det er rom for feil og opprekk. Plukk med deg denne Engelsk-Norsk oversetteren så har du masse av god hjelp:) Det er sjeldent at “kruttet” blir funnet opp på hvert sokkepar så har du kommet deg gjennom en engelsk strikkeoppskrift går det både kjappere og enklere neste gang – Eg lover! Til slutt, om du gjør det mange nok ganger tenker du ikkje over det at det er
engelsk oppskrift du bruker – Helt sant!

 

LIMONCELLO
Bildet over
Opplegg: 60 m eller 64 m
Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Kathleen Lyane

 

Dessuten er jo sokkestrikk et av de beste strikketøyene å putte i strandveska etter min mening 🙂 Om sommeren nå kommer til å vise seg fra sin beste side er det ikkje for varmt å strikke på selv om du velger ullgarn 🙂 Begge disse sokkeparene er strikket i tynt sokkegarn (ca 400m/100gr), det blir de beste sokkene til å ha i skoene syns eg.

Da er det bare å finne frem det gøyeste nøste du har på hylla de å få et par på pinnene,
det er fredag og helg – Tid for å kose seg!

 

PRELUDE
Bildet over
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

I går kwell var eg på strikkekafé på Losen her i Tananger. Me var ikkje så mange, men koselig likevel 🙂 Eg fikk da spist en Cæsarsalat og koset meg 🙂 Etter på satt eg på Hobbyrommet å malte til nærmere kl 02:00…2 uker til Tananger Dagene og eg har ikkje helt oversikte over hva og hvor mye eg skal ha med meg…
Kanskje eg må bruke denne helga til å finne ut av akkurat det??

Skal ut på en liten handlerunde i dag og me skal starte på Biltema, Ali vil ha ny fiskesen, men eg har tenkt meg inn i kjøkkenhyllene på jakt etter noen glassbokser som eg kjøpte sist + en må i “kontoravdelingen”
å rappe med meg noen flere skriveblokker! Biltema har alt haha

 

 

 

HA EN FLOTT FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Tusen takk for nydelige og gratis sokkemønster du deler med oss! Min kjære annonserte øyeblikkelig at slike ville han ha, gjerne i de fargene! Vi er fargeglade i heimen her. Lekkert, håndfarget sokkegarn fra Fortuna er på plass. Mannen skal få sokker. Gleder meg til å strikke med dette gode garnet. God langhelg og kos deg på hobbyrommet!

Siste innlegg