EN ARTIG TYPE

Designet av Brenda K.B. Anderson

Uten noe særlig forklaring må eg bare si at eg ble virkelig betatt av denne herlige og artige typen her! Liam The Llama er virkelig en som hadde passet inn her i heimen uten diskusjon og noen som helst tvil 🙂  Liam The Llama har også ganske mangen venner og hvis du vil se noen av de kan du f.eks klikke deg inn HER HOS BRENDA å ta de i nærmere øyensyn 🙂 Det er litt av en gjeng ser du 🙂

Hvis du der i mot vil/må ha Liam The Llama så må du gjøre slik som eg har lyst til MoHaaa Den selges ikkje som en enkel oppskrift – Den er i Interweave Knits, Gifts 2018 og du kan kjøpe Magasinet akkurat HER og da kan du laste det ned med èn gang noe som vil si at du kan kose deg med Typen over i hele romjula! Bedre kan det vel neppe bli? På strikkefronten om ikkje annet 😉 Liam The Llama blir nesten 45 cm så det blir en perfekt liten stor sofakompis 🙂

I Magasinet du må kjøpe for å få oppskriften får du i tillegg 3 av hans venner + en hel haug med lekre oppskrifter av diverse som tilbehør og tepper bla. *Lykke*
Du kan bla gjennom heftet før du evn kjøper det 🙂 Veldig greit sånn sett 🙂

 

♥ ♥ ♥ ♥

 

Da var det jammen meg Lille Julaften gitt – SÅ herlig Koselig 🙂 På akkurat slike dager som Julen skulle eg vel kanskje ønske at ungene ikkje ble større enn max 7 år haha Off det hørtes jo grusomt ut, men hvis du uten å legge for mye i akkurat det så skjønner du hva eg mener? Dvs de hadde blitt med med å sett på Disney og diverse uten protester hehe Ikkje at de direkte protesterer, men de er jo så store nå at de faktisk er på jobb i dag og Amira skal også på jobb i morgen 🙂 Eg har selvfølgelig for lengst akseptert det, noe som overhodet ikkje var verken vanskelig eller problematisk og Amira syns det er kjempekos å jobbe på Julaften. Dessuten er eg dobbelt så heldig i dag og det er fordi niesa vår kommer sammen med begge ungene, altså vær grandniese og grandnevø, de er 7 og 2 år 🙂 Kanskje de vil se på Disney med meg? hihi Det skal bli koselig å se de igjen samtidig som me får byttet gaver med hverandre, derfor må eg straks på kjøkkenet å få fart på Go`sakene som eg laget i går 🙂 Vet i allefall at eg skal kose meg max i dag på flere måter og eg SKAL nyte roen me har i heimen og bare nyte det som er akkurat nå og ikkje tenke så mye på morgendagen 🙂

Det skal eg også kunne si uten at det betyr at eg automatisk er i mot alle andre sin jul og måter å feire den på! At me feirer julen i pysj er noe me gjør fordi me er alene og kan gjøre det-Eg sier heller ikkje at det er en riktig måte å feire jul på eller at din måte er feil måte å gjøre det på. Det betyr ikkje at me sitter her som søvnige slasker som ser ut som me nettopp har stått opp. Neida, me dusjer og steller oss slik som alle andre som skal feire noe, ja me sminker oss også (Ble du sjokka nå?), men i steden for å dra på oss tynne strømpebukser og Julekjole, dress og slips så tar me på oss nye pysjamaser 🙂 Det betyr slettes ikkje at me hasselerer med jula eller ikkje setter pris på den, neida, me feirer jula på en måte som passer for oss. Første jula me gjorde dette var først jula etter at Dib ble født. Eg var veldig alvorlig syk og det var ikkje sjans for at me hadde pakket 2 unger i bilen med meg på slep, under ingen omstendigheter. Derfor gjorde med det så komfortabelt som mulig og me likte det og har siden fortsatt med det. Åja da, familien min fikk sjokk og syns det var merkelig, og ja, selv nå etter 17 år får me fortsatt høre det….HVER jul! Men har eg brydd meg? Nei! Så lenge me ikkje gjøre andre noe vondt med det me gjør hjemme i eget hjem, ja så ser eg heller ikkje noe problem med det, gjør du? Eg har heller aldri sagt eller skrevet at din måte å feire jul på er feil…og eg håper heller aldri at du har følt det på den måten? I tilfellet så beklager eg virkelig ♥ Men eg hadde vel håpet at etter å ha blogget i snart 13 år at du/dere kjente meg så pass at du/dere vet at eg stort sett skriver med et glimt i øyet og eg har aldri
ønsket vondt for noen. ALDRI.

Så ja, da kan eg vel ønske deg en skikkelig KOSELIG LilleJulaften både med og uten stress, men eg håper du får sjansen til å sette deg ned inni mellom å bare nyte freden som er i ferd med å senke seg i de fleste hjem. Mulig eg er priviligert, men her er det Ali som står på kjøkkenet å lager maten og alt som følger med, både til Julaften og til 2.juledag hvor han serverer lammelår. (1.juledag spiser med også kalkun som Ali har rigget til i ildfaste former, kun for meg å sett ei ovnen). Så ja, eg er heldig på den måten, men husk også på HVORFOR eg er heldig? Og hvorfor det ikkje er eg som står på kjøkkenet? Så kanskje eg ikkje er sååå priviligert likevel? Greit å tenke seg om før man slenger med slurva? Men ja, eg er absolutt heldig som har en mann som er kokk og som virkelig elsker å lage mat ♥

Men nå har eg altså noen deilige Julegaver å ferdigstille og etter det er det en kjapp dusj før eg inntar Go`stolen sammen med strikketøyet. Før me får besøk skal eg bare svippe Dib ut på jobben siden Kolumbus slettes ikkje er noe rause når det kommer til bussrutene på en søndag hihi

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG FORTRYLLENDE DAG

 

 

Go`klem fra ei Lykkelig Vibbedille 🙂

13 kommentarer
    1. Ei rektig Goe Jul til deg og dine🤗🤶🎅me e heldige som kan gjøre som me vil😁🙈👍

    2. En riktig God Jul til deg og dine Vibeke🎄🎅🔔❄, og en stressfri Jul i pysjen høres helt herlig ut 🎅❤

      1. Noe bare popper opp og andre bare søker eg etter, det er mye gøy der ute 😍 extra kjekt når du og andre setter pris på det 👍

    3. Hadde alle kunnet tenke litt avslapping og pysj, så hadde kanskje hjerteinfarkt statistikken gått ned i Desember. Tror mange har glemt koden og samholdet i all viraken i å overgå hverandre.
      Her vaskes ikke kriker og kroker ned til Jul, jeg vasker jula ut i begynnelsen av Januar. Gaver er mye hjemmestrikkede som jeg kompletterer med litt morsomme gaver som åpner for litt tull og tøys pluss masse latter.
      Ønsker deg og dine en riktig God Jul.🎄

    4. Jula bli feira på like mange ulike måter som det finnest folk, tenker eg. Eg har i grunn aldri tenkt på det, heller aldri brydd meg. Eg er oppvokst med at finkle på julafta var et must. Det betydde pappa i svart dress, kvit skjorte og slips, dersom han hadde fri fra aluminiumsverket der han jobbet skift. Rundt bordet satt min familie på fire, pluss mine besteforeldre på morssiden. Da eg gifta meg i -62 og etterhvert fikk tre jenter, holdt vi på den tradisjonen. Vår yngste datter hadde bunad på i mange år, ho var så glad i den. Vi ville at julafta skulle markerast som en dag ganske ulik de andre dagene. Eg er veldig opptatt av tradisjona, våre tradisjona. Åssen andre har det gir eg blanke i, håper berre at alle koser seg. Eg er ikkje naiv, slett ikkje alle koser seg. For noen er juledagane grusomme, det er vondt å tenke på. Eg trur eg har tatt med min barndoms tradisjoner, fordi eg hadde det SÅ fint og koselig alle juledagene. Forstår alt du skriver, eg skriver ikkje fordi eg har misforstått deg. Alle mennesker har en historie, dette var min. Ha en fin lillejulafta kveld.

      1. Det hørtes koselig ut <3 Eg husker GODT min kjære pappa fra da eg var liten…Veldig ofte jobbet han natt til Julaften eller at han måtte gå kveldskift og gå i 22 tiden om kvelden på Julaften, men eg husker så godt når han kom tidlig hjem julaften morgen, han vekket meg og me fikk et par timer sammen før han måtte sove noen timer. De morgentimene der var for meg magiske <3 Nå er ikkje min pappa her mer og siden Ali sin familie heller ikkje er her, ja da er det ikkje så mangen andre enn mine 3 her i heimen eg ønsker å feire Jula med <3 Så da blir det slik 🙂
        Ønsker deg en eventyrlig Julaften Liv og kos deg masse <3

    5. God jul! Selv om vi alltid stresser prøver jeg nå etterhvert å si at vi bare sier at “nå er det godt nok”, vi er heldige å feire sammen og er friske, så oversér vi rotet. Kos dere, alle har ulike tradisjoner og ingen er mer riktig enn andre 🙂

    6. Her har freden senket seg, og det er jul i huset. Det er reint og det lukter godt. Mannen kutter opp pinnekjøttet nå, etterpå skal han gå tur med hunden og så skal ta kveld. Vi skal legge beina på bordet, sette frem noe knask og ta oss en øl hver mens vi ser opptak på en krimserie. Det blir en fin kveld.

      Morgendagens bord er dekket, for jeg vil ha en rolig dag i morgen.

      Ha en riktig fin jul alle sammen, med eller uten pysj.

Siste innlegg