En dag på Ikea…med mannen…


Det starter med at me begge satt her i pysjen med hver vår kaffi, bestemmer at NÅ stikker me 🙂 Ok, eg svinser kjapt innom badet, smetter opp i buksa og trekker en genser over hodet. Ser meg i speilet og tenker: “Jaja me skal jo bare fyke gjennom Ikea”. Plukket med meg skoene og satte meg i stolen mens eg hosjet på Ali at han må komme seg på badet….Veeeel, eg ble sittende her eg da…Klarte å drikke en hel kopp med kaffi før han kom inn å spurte: “Ska me gå?” Akkurat som at han hadde ventet på meg *ler*. Eg går ut i gang og helt ut på trappa og skal låse døra, hvor er Ali? Å ja, jo, han sitter på kontoret, han måtte bare…Oooomsiiider kommer me oss i bilen og takk og pris for at eg kjørte! haha Da går det litt kjappere. Ali suller mye mer enn meg.

Eg satt å skrev lister i går over hva me skulle ha på Ikea og eg visste sånn ca hvor det meste lå. Min flaks og me kom rett inn i riktig avdeling så det var bare å begynne å plukke. Kjøpte en del nye kjøkkenting (bildet lenger ned) Me måtte også opp i 2.etg og siden me allerede hadde valset til endes i 1.etg måtte me nå gå heeelt tilbake for å ta heisen. Nytter lite med trapper når man har handlekurv. Eg går målrettet i retning heisen, Ali kommer dinglende bak meg. Kikker bak meg om han henger med, men der var han jaggu meg bort for ante gang!! Så er det å gå tilbake, lete litt og DER var han. “Komme du nå eller?” “Jaja, eg skal bare…”

Å ja, han vet at dette er noe eg absolutt IKKJE liker!

Vel opp i 2.etg så er det bare å starte å følge pilene, avdelingen for Oppbevaring er sånn ca halvveis i løypa…Finner de stengene me skal ha til kjøkkenet, men de finnes bare i stål…eg VIL og MÅ ha svarte…må da velge noen andre og svelger en liten kamel med litt blonder…Ali er fornøyd. Han vil fortsette å gå “løypa” bare for å kikke, men eg vil tilbake til heisen. Eg gir meg, “Hvor ofte er me på Ikea liksom!?!” Ok, vandrer gjennom kjøkken, garderobe, stue, soverom, barnerom, kontor og heeelt til slutt havner med i KjøkkenDesign hvor de har de platene me skulle ha. Det var i grunnen litt flaks for vår del. Elsker når eg bare kan si hva eg vil ha, smokk-smokk på Pc, får en lapp og må innom lageret selv for å hente. DET er sååå mye enklere, syns eg. Det er da det går opp for mister Najem at me nå må gå heeelt tilbake for å ta heisen ned igjen…Så ja, tilbake gjennom kontor, barnerom, soverom, stue, garderobe og der var jaggu Ali borte igjen!!! Han var langt inne i et Walk-in-closet og sto å pratet med en IkeaAnsatt angående noe oppheng på løse dører…“Ali, kan du KOMMA NÅ!?!?” “Jaja, eg komme snaaart…” Ja, eg HATER faktisk å surre inne på butikker! Eg bare gikk og ble stående ved heisen å vente…Omsider kommer Ali, han tar meg i armen og geleider meg rett inn på Restauranten på Ikea!!! Verden står søren meg ikkje til påske!! Hadde han glemt han var kokk eller??

Eg spiser ALDRI på Ikea, det lukter alt for mye mat for min del.

 

 


Ali sjokkerte nok en gang og bestilte en tallerken med 10 kyllingboller i brun saus!!! Nesten så eg måtte sjekke om han hadde feber!?! HAN som er så kritisk til mat ute haha Tydeligvis at savnet etter varm mat var et faktum! *Pusser opp kjøkken*. Eg liker ikkje de bollen og siden det ikkje var sååå mye å velge blant ente eg opp med…

 


….KOMLA!! Eller, melball er vel mer riktig for potet var det i allefall ikkje i disse komlene. Nei, de var ikkje gode, rett og slett. Siden me ikkje spiser svin ba eg om komle uten bacon, kjøtt og pølse, satt da igjen med 2 komler og en dott med kålerabistappe. Fikk det til halvpris, men måtte KJØPE rødbeter utenom…? Ok, spurte om de hadde sirup (JA eg vet!hehe) eller litt smeltet smør som eg kunne ha på komla. Før eg fikk sukk for meg tømte hun fettet fra baconskåla rett over hele middagen min!!? WHAT!?? Eg orket ikkje si noe, men alvorlig talt?? Kålerabi stabbe som lå å sklei på baconfett?? Eg hadde jo faktisk nettopp sagt at eg ikkje spiste svin..? Jaja, spiste en komle med rødbeter og ble i allefall mett…betalte forresten 20 kr for litt rødbetene hahaJa, ikkje sant? Vel vel, Ali var tydeligvis mer enn fornøyd, om ikkje annet sulten så han spiste opp alt!

Eg angrer jo bitter på hvorfor eg ikkje bare tok ei rekeskive…

 

 


Før me kjørte på Ikea sitt lager måtte me innom Clas Ohlson etter lim til de kjøkkenplatene. Eg bare lempet Ali ut rett uten for (dvs mitt på veien hehe) Parkerte litt sånn henslengt lengre borte mens eg bare ventet i bilen! SALIGE FRED sier eg bare! Går mye fortere på denne måten for denne butikken er også veldig “farlige” om man elsker å kikke og ta på alt hehe Siden eg satt å “ventet” i bilen tok vel ca 10 min så var me full fart på vei mot lageret.

Der er det bare rett inn, stempel, inn på lageret “smokk-Smokk” og ut igjen, meeeen Ali? Joda, han begynte å gå å kikke i hyllene! Hallo? Sa eg bare, det er ingen butikk altså. “Men, disse her var jo ganske fine”, sier han. Ja da må du tilbake på Ikea for å kjøpe de først sa eg haha Ja jo om sider så kom han da. Siste stopp var Montér litt lenger bort i gata. Svingte rett foran inngangen og Ali “løp” inn. Skulle kun ha en pakke eikeparkett og det gikk da rimelig fort. Nå var det frem med setene, ned med setene bak og full organisering. Alt fikk plass! Hadde jo tross alt allerede 4 veggplater og ei sånn stor plastmatte til gulvet i bilen + poser og dill. Fikk endelig kjøpt sånn
gulvmatte i plast til Dib, til å rulle med Gamingstolen opp på 🙂

NÅ var det hjem! Og alt skulle bæres opp i 3.etg….Rar eg elsker NETThandel!?! Eg bare spør *ler hjertelig* Har aldri vært glad i å surre rundt på butikker eg, Ali der i mot kan vandrer rundt i timesvis uten å handle noe spesifikk.

 

 

 

Eg fant i allefall alt det eg hadde på lappen uten om noen magnetklyper eg skal ha på kjøleskapene. Siden kjøleskapene ikkje kommer i hus før i begynnelsen på oktober så er det ingen hast. Fant noen fine og enkle kjøkkenhåndklær også, så nå må eg ha en liten opplæring på at HVIS det f.eks havner tomatsaus
på gulvet skal ikkje disse brukes!!

Me var ute å fartet i nesten 5 t i dag så nå kan eg trøste meg med at det ikkje blir Ikea igjen før om minst 10 år!! *ler*. Ali har tatt fri resten av dagen og gikk å la seg og det gir meg mye etterlengtet ME-TIME noen timer siden begge ungene er på jobb til kl 20. I morgen der i mot er det nok bånn gass igjen! Resten av parketten skal legges og 4 svære plater skal skjæres og limes på plass og 1853 dubbeditter skal skrus opp….Jepp, har mer enn nok å gjøre for ei stund. Når ALT er på plass så skal jo HELE gangen ca ryddes tilbake igjen på kjøkkenet…

Say no more…

Begge beina ligger høyt og straks skal strikketøyet hentes opp i fanget 🙂

 

 

 

 

KOS DEG MED EN
ROLIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Dønn Sliten Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg