En Perfekt Julegave

 

Se på den du! Er jo pynt i tillegg til å være noe eg virkelig trengte, uten at eg visste det! Så gøy og aldeles midt
i blinken 🙂 Det er Henriette ( ei koselig nettvenninne som bort rett over fjorden her —> Haugesund) som har sendt meg en gave i dag! Det er slettes ikkje første gangen det er overraskelser i postkassa fra henne!

TUSEN TAKK Henriette ♥ Den var helt genialt!

 

 

 

 

Det er pga dette kaoset her eg har fått gave! Hver år leter eg etter disse og det er fordi de er så uhamslige
å oppbevare. I fjor f.eks kunne eg ikkje finne de – var jo sikker på at eg hadde lånt de bort året før, det endte opp med at eg begynte å få diverse kakeformer i posten som trøstegaver av flere som syns synd i meg siden pepperkakebakinga gikk i vasken ♥ ETTER jul fant eg alle formene mine i ei eske på hylla inne på vaskerommet…..det er jo INGEN som leter etter pepperkakeformene på vaskerommet?? Ikkje sant! Da eg ryddet hele kjøkkenet på sensommeren i år samlet eg alle formene på slike ringer. Har 3 fulle ringer, gikk litt bananas for noen år siden på ei bakekake side på nett…Hvem lager egentlig DINOSAURER i pepperkakedeig til jul? Vel…tydeligvis eg Ho Ho Ho

Anyway, i år har eg grublet på hvordan eg kan oppbevare disse! Vurderte i et svakt øyeblikk å montere ei stang på tvers over kjøkkenvinduet (slik man har gardinkappe på) for å henge de der….det ble forståelig nok nedstemt her
i heimen….Vurderte også en type kjetting fra taket og bare henge de der….ikkje populært det heller….

 

 

 

 

Men altså, problemet ble løst i dag som et lyn fra klar himmel! I form av denne überkoselig Julesekken som Henriette har sydd! Det er jo helt genialet og veldig koselig! Nå kan den bare henge her og være en lun og koselig pynt i tillegg 🙂 Er jo aldri godt å vite hva som kan skjule seg i en julesekk 🙂

 

Har i grunnen vært mer på farten enn planlagt i dag! Hentet mor mi litt over kl 13, hun skulle til legen. Der var det forøvrig KAOS og det tok en god time på det legekontoret. Etter på var eg innom litt butikker og apotek for henne før me landet hjemme hos henne i halv 4 tiden. Eg hadde fuglemat og røde sløyfer med meg og var ute å hang det i trærene i mor mi sin hage. Nå kan hun fra der hun sitter i sofaen se på fuglefest hver dag, hele dagen. Alltid koselig med småfugler ♥ Sååå var det etter hvert på tide å komme seg hjem. Vel hjemme var det bare å få kokt Ingefær og Appelsinjuice i en fart og få i seg et glass før kvalmen tok helt overhånd! Nå begynner det å roe seg gitt! Har også sittet inne på Garnrommet et par timer å laget til en koselig Garnpakke som skal ut å reise ganske langt i morgen – Det gleder eg meg til!

Nå? Vel, kjøkkenet står fortsatt på halv 8, men eg har tatt kwell og skal bare sitte her med beina høyt.
Kanskje eg strikker litt i kwell i også? Tja, det gjenstår å se 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPENDE KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Dei var fine, og som du seier, ingen veit kva som er i jolesekken. Mine pepperkakeformer er også på vaskerommet, bare så det er sagt……Kos deg i kveld og gje blaffen i kjøkkenet!

    2. Å leite etter pepperkakeformer er en kjent aktivitet. Ofte har de dukket opp når jula er ferdig som hos deg. Jeg er litt usikker på hvor de er i år når jeg tenker meg om.

    3. Så fin sekk 😍 håper du satt med beinå høyt hele kvelden… Viktig å roa ned litt innimellom 💖 god natt fra Sarpsborg 🎅(utflytta rogalendinger 🙂)

Siste innlegg