En treg start ble en OK søndag

Reklame | Dale Garn , Du Store Alpakka, House Of Yarn

 

Tja, da er jo det “verste” over, verst i den forstand at eg tenkte på det som noen milelange sokker, men AKK så nydelig å strikke ♥ Når eg først har satt meg ned for å strikke har det gått som en drøm og ser slettes ikkje bort fra at eg gjentar dette! Oppskriften eg har brukt er både norsk og gratis, det er Dale sine Reinfann Langstrømper og oppskriften kan du plukke med deg HER INN 🙂 NYYYT sier eg bare! Orginalt strikkes strømpene i ALPACA FORTE (en sykt deilig sokkegarn!) men siden eg allerede hadde sørget for å få i hus de riktige fargene i Garnet STERK ble de strikket i nettopp det. Ingen problem å bytte på de to garnsortene. Må jo si at fargene i STERK er jo helt upåklagelige! Snakk om sukkertøy ♥ Eg har jo valgt å kalle dette prosjektet for “Unicorn”
og hvorfor kan du lese om HER og HER

 

 

 

Nå er eg ferdig med begge leggene og er i gang med første hæl, her stoppet eg også å lese oppskrifta! haha
Jepp
, så sant en sokk er helt plain i foten strikker eg min egen hællapp og den SKAL være forsterket! Ikkje noe mikk makk i det hele tatt, men eg lover deg at den lever mye lengre enn en glattstrikka en.

Den er superenkel: Pinne nr 1; Ta første maske rett av, så strikker *1 rett, 1 løst av* ut pinnen,
snu og strikke pinne 2 vrang, gjenta til ønsket lengde 🙂 Elsker strukturen hællappen får.

 

 

 

Nå har eg sittet som dette et par timer allerede og har tenkt å fortsette med det. Ble en fullstendig skeiv start på søndagen og den startet kl halv 6! Våknet av ei sykt verkende og bankende storetå! Var ikkje snakk om å få sove! Sto opp for å angripe problemet med nål! Visste akkurat hva problemet var og har i grunnen ventet på det, er slettes ikkje første gang! Selv om neglen er utenfor det kritiske stedet så groooor neglen ned i den ene siden og lager en syk betennelse og det banke jo som et vilt helv….! Trikset da er jo å klare å løfte opp neglen, evn få hull på problemet og la dritten komme ut! IKKJE SJANS i dag! Laget ei bøtte me varm Grønnsåpevann og stappet foten oppi mens eg satt her å dibbet! SHIT det er sååå vondt! Var ikkje snakk om å få hull på det, men eg fikk da til slutt løftet neglen litt opp, trykket ned i masse Mentholatum, ventet til det roen seg og gikk å la meg. Hadde alarmen på 9.30 og sovnet….Våknet med et brak kl kvart på 12!!! WHAT!?!? Det er bare det verste eg vet!! ARG!!

Derfor har dagen liksom vært ganske skeiv og ingenting stemmer liksom, men har fått med meg at det nå faktisk er kwell så da får eg jo bare sitte her da! Er i grunnen blitt ganske søvnig så eg får satse på en tidlig kwell siden Dib må svippes ned til båten kl 06:00 i morgen tidlig! UMENNESKELIG TIDLIG!!

Men du? Hvis du ikkje har fått det med deg så kan det lønne seg å sjekke ut DETTE INNLEGGET! 🙂
Sier bare; Digge Di Digg!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
SUVEREN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille litt i ørska 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg