UNICORN – The Magical Creature

Bildet hentet fra Quora

Hvem har vel ikkje fantasert og drømt om Enhjørninger en gang eller 2 i løpet av livet? Bare det å kunne ha evnen til å drømme seg bort i en magisk verden kan ofte være redningen i en vanskelig og tøff hverdag. Eg “kjenner” ei flott dame som er veldig glad i Unicorn og hun er heller ikkje flau av å si det høyt, en av flere ting eg beundrer henne for. Sagnet sier at hornet til en Enhjørning kan helbrede sykdom noe som i hennes situasjon hadde vært fantastiskt Selv om hun smiler og ler så starter nok hennes livs viktigste kamp denne uka og det har eg tenkt å gjøre noe med! Alle trenger me en påminnelse om at det alltid er noen som tenker på en og at det er mange som bryr seg. Nå i morges sendte eg inn en bestilling på deilig garn som eg skal bruke til å trylle frem noe herlig som garantert kommer til nytte i tiden fremover. Fargene eg har bestilt er nettopp Unicorn Farger; Hvitt, Gult, Rosa, Lys Lilla og Lys Turkis + Litt glitter og stas Planen er å strikke inn masse lykkeønskninger og gode tanker

Kanskje du også kjenner noen eller vet om noen som kunne trenge litt Unicorn Magi?
Da kan du jo bli med å enten strikke eller hekle noe til vedkomne, eller kanskje du vil sy?
Eg skal komme tilbake til hva eg skal strikke når garnet er kommet i posten

 

 

Designet av Paola Navarro

Dette er jo et nusselig tips om du vil lage en Unicorn him self! Eg kan GARANTERE at dette er en flott oppskrift for eg har nemligen heklet flere av disse figurene til Paola Navarro Ja den er på engelsk, og JA det er en lang og omfattende oppskrift, men NEI, den er slettes ikkje vanskelig! Eg lover Den er utrolig detaljert fordi figuren har mange former, men hele greia er kun heklet med fastmasker. For hver runde står det også hvor mange masker du skal ha og det gjør det veldig enkelt å følge med

 

PEPPERMINT PEGASUS
Bildet over
Engelsk Hekleoppskrift-Pdf
Eg heklet mine figurer i Østlands Garn og Safir
Brukte heklenål nr 3, heklet fast og godt

 

 

Jaggu meg ble den en noe livlig kwell i heimen i går! Stefano D`Milo (Katten altså) var veldig opptatt ute på terrassen og det var tydelig noe han satt å ventet på! Han satt pal rett foran den ene blomsterkasse og var virkelig på vakt! Me gjettet på at han hadde hatt ei mus med seg hjem og at den nå satt under der å gjemte seg. Ali tok med lommelykta og fikk flyttet på kassen og ganske riktig, DER var musa! Milo fòr rundt på terrassen og fikk selvfølgelig tak i den, han er jo en katt *ler* Eg lukket terrassedøra siden han tydeligvis skulle leke der ute, lot det kun være ei smaaal stripe som var åpen….DUMME MEG! Selvfølgelig så musa sitt snitt til å smette inn og den spankulerte bare rett foran meg og inn under bokhylla! Prøvde jo å fortelle Milo som på nytt satt foran blomsterkassen å ventet  at musa hadde kommet inn, men til ingen nytte! Lokket Milo inn og lukket døra i håp om at han skulle “høre” musa her inne, men neida, tålmodighet har han tydeligvis ikkje i en slik situasjon så eg måtte bare slippe han ut igjen. Og musa? Vel, den lå fint plassert under spisebordet da eg sto opp i morges og Milo var veldig ivrig med å vise meg at den nå var dø og slettes ikkje ville leke mer. Flinke kattepusen vår

Det siste eg gjorde før eg la meg i natt var å SHOPPE! Det er jaggu lenge siden si! Sveipet meg bare innom på Sparkjøp for å se om de hadde fått noen nye pysjamaser, det er forresten veldig lenge siden sist de hadde noen eg likte! Da mener eg sånne skikkelig flanellpysjer med et morsomt motiv! For noen år siden kjøpte eg mange flotte! Ja både med sauer, kuer og et par med engelsk konfekt har eg også. Har mange av hver så eg har en anseenlig samling, men de begynner å bli noe slitt! Derfor var lykken STOR når eg så de hadde en Coca Cola serie (av alle ting!) med pysjer! Ikkje bare, men de var også på Tilbud!! LØP Å KJØP! haha Så ja, da gikk det som det måtte: 1 rød Coca Cola Nattkjole og en svart/hvit Cola Cola pysj! Ikkje liker eg cola en gang, men pysj og nattkjole elsker eg

Men nå? Nå er eg klar for en dusj 🙂

 


Etterpå skal eg sitte slik som dette å strikke! Jepp, eg kom frem til en akseptabel løsning, ja som alle (Les: Meg) kan være fornøyd med, når det gjelder den der “Jalla” genseren med blomster! Så da får eg bare peise på med den før det nye “Unicorn”Garnet daler ned i postkassa Kanskje det blir NYTT strikketøy på meg til helga?? *Gledings*

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG MED
LITT MAGI OG TRYLLESTØV

 

 

Go`klem fra ei litt Ivrig Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg