Enkel Topp – Strikkeoppskrift

Designet av Isabell Kramere

 

Dette er en topp eg lett plukker med meg, enkel å strikke: Topp/Down, raglan med litt ermer og ellers rett ned. Liker du å strikke inn litt sprelle, ja så har du absolutt muligheten her 🙂 Trenger ikkja strikke noe extra på denne, syns den er lekker som den er. Finn deg et garn som du syns er behagelig rett på huden, da er du langt på vei 🙂

 

 

 

Designet av Isabell Kraemer

 

Strikkefastheten er 24m/35 row og garnet ligger mellom 360 m og 400 m på ca pinnenummer 3. Det er oppgitt både merino/lin og ull/silke som alternativer – Begge deler passer fint for hele året. Vil du ha lange ermer er det lag til info om dette i slutten av oppskriften 🙂

 

TRESORO
Bildene over
Fra 91 cm til 160 cm i overvidde

Med koden Tresoro23 får du 20% avslag frem t.o.m 24.april

 

 

 

* * * *

 

 

 

Torsdag er jo nå blitt fast turdag på Byhaugkafeén og dit skal eg i dag også. Siden storesøs nå bor mer eller mindre fast på hytta for sommeren, kjører eg selv – Da står eg opp noe tidligere så helt våken er eg jo ikkje, ennå. Akkurat nå er det kun 6 gr, sola skinner fra skyfri himmel, men gradene skal stige fort og det blir varmt – Da gjelder det bare å ikkje fall inn i rutiner og heller la ulltøyet bli liggende i kurven! Som nevnt fikk eg i hus 2 par tursko i går…et bare lave og et par med ankel, vel….Hvor typisk: Det ene paret var litt for små, men det andre var alt for store! Ikkje sant!? Vel vel, det er en smal sak å sende i retur og få tilsendt større/mindre – Men du vet når du er utålmodig…? Det er godt mulig det blir noen bomkjøp den første tiden for å finne det som er optimalt for mine bein. Var innom en sportsbutikk i går og fikk tak i tynne 50/50 merinosokker+gnagsårsokker(!!)så da bruker eg bare favorittene mine (som blir litt varme nå når det er varmt) Satser på at det går fint med skikkelige
sokker som ikkje skal gi friksjon 🙂

Tror eg skal ta med meg litt havregryn i dag også, satser på at me går ned til Stokkavannet så kan eg hilse på svanefar ♥ Sånn ellers?? I går først plantet eg de første frøene: Masse Ruccula og en del mini solsikker +
ei svære RØD solsikker!

 

 

 

 

Det er da noe! 2 forskjellige chili plantet eg for en stund siden, men satte de i drivhuset i går –
Nå må eg bare huske å vanne før eg går ut 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG
Har du sett Sommerbuksa mi??

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer

Siste innlegg