Ensfarget TemperaturTeppe?? – Gratis Oppskrifter

Designet av Erica Jackofsky (Fiddle Knits)

 

I 2-3 år nå har eg vært fristet til å strikket et temperaturteppe, ja i fjor startet eg t.o.m, men eg var ikkje kommet så alt for langt ut i januar før eg glemte hele teppet…Ble ikkje så spennende liksom? Joda, eg har sett mange flotte TemperaturTepper, men eg trooor kanskje eg må flytte om skal få tilfredsstilt stripemanien min(?) *ler*

Føler vel litt sånn at her i vest i “lille” Tananger så er det for lite svingninger og et alt for lite spekter over gradene til at teppet skal bli spennende? Da må eg i så fall han 1 farge pr grad omtrent. Problemet er altså rett og slett alt for jevne temperature hehe Tja, eg kunne laget min egen variant f.eks: Alle gradene under 20 kunne hatt en kjølig farge og gradene over 20 kunne eg ha defininert med rødt og i slutten av året hadde det vært enkelt å telle T-Shirt dagene *ler* Et av problemene mine i forhold til denne type teppe er nok fordi eg har for mange favorittfarger som eg ønsker å ha med, men ingen av de får skinne skikkelig 🙂 Kanskje eg heller må strikke “DrømmeTemperatur”-Teppe? Ja, lage min egen temperaturliste som ikkje har rot i virkeligheten? Garantert at det stemmer et sted
i verden 🙂 Anyway, hvert år er det mange som spør ang dette teppet og hvordan gradene kan(skal?) deles inn, her har du i allefall noe å forholde deg til. Ikkje bare det, teppet er gratis både i strikket og heklet variant 🙂
Det er absolutt ikkje for sent å starte “Temperaturteppet 2020” 🙂

 

TEMPERATURE BLANKET
Bildet over
Oppskriften er for både strikket og heklet versjon
Str ca 150 cm X 240 cm

 

 

 

Designet av Erica Jackofsky (Fiddle Knits)

 

Hvis du ikkje har særlig bry med været, ja så kan du heller hekle deg et Dominoteppe? Her er det også fargene som er poenget, dvs BRUKEN av farger. Forbruket av hver farger er planlagt slik at du ikkje skal sitte igjen med masse rester. Til slutt så blir det ganske så flott 🙂

 

HUE SKIFT AFGHAN
Gratis Hekleoppskrift

 

 

 

* * * *

 

I går var eg ganske ødelagt og lå langt under dyna allerede før kl 23! I følge klokka har eg sovet 8 t og 55 min, men kvaliteten er ikkje helt optimal så eg føler meg slettes ikkje uthvilt. Så ja, sliten kan du godt si eg var da eg la meg. Var jo oppe 05.30 i går, ut å kjørte allerede kl 9, var ute i litt over 3 t for så styre litt hjemme og ut å kjøre igjen kl 19 og hjemme i 21.30 tiden. Dette er jo i seg selv ikkje utmattende, men når dagen blir som det så kan eg ikkje ta de medisinen eg trenger…og DET blir slitsomt. Selv om det er en del som bør gjøres her hjemme i dag skal eg prøve å overse det, eg skal brette et stativ med klær som står i stua fordi det vanskelig lar seg overse, men ellers? Vel, eg har faktisk ei Høne å strikke! 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille i Hvilemodus 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg