Er det Corona sin skyld??

 

Me er nok alle enige om at me har hatt et merkelig år, eller.…? Nei, snart 2 år!! Tror me alle har lagt oss til noen vaner me aldri trodde me ville få, ikkje det? Uansett så er det nok mye me kan gi Corona skylda for, ja som J U L A! I fjor var jo jula så som så for mange, siden me her hjemme alltid feirer jula alene merket me ikkje så mye,
men eg vet at veeeldig mange fikk en amputert jul med strenge restriksjoner. Nå føler eg at alle skal
ta igjen for fjoråret og feiret dobbelt opp i år?
Tar eg feil?

Altså, 2.november var datoen da eg observerte at noen annonserte sitt hjem for ferdig julepynta, og klar for jula!? 2.november?? Det er jo en hel måned før julekalenderen starter? Joa, juletreet var pyntet og alt var klart, et par dager etter på ble det bakt pepperkaker….Ja jo, helt greit for meg, eg elsker å pynte og dille til jul. Der etter popper den ene etter den andre opp med stua full av lys og pynt, ja som om det var julaften i morgen! Nå er virkelig jula helt løs over alt! En ting er at butikker og alt har holdt på ei stund, det er liksom greit….Eg får alltid litt sånn: “Er du ferdig pynta allerede?” når eg pynter ferdig til 1.søndag i advent…men 2.november?? Hmmm selv for meg er det VELDIG tidlig….No No No ingen kritikk what so ever, alle gjør som de vil, men eg lurer oppriktig på om dette er en bivirkning av Corona og fordi jula i fjor ble noe avkappet?

Eg har selvfølgelig tenk og snakket om julen noen uker, men eg lager jo julegaver
og det må eg være ferdig med før 1.desember, men eg skal ikkje pynte før om 2 uker 😀

Ka du syns? Er det ikkje litt tidlig å være ferdig pyntet før første halvdel av november er ferdig?
Eller er det bare rett og slett en bivirkning…? Ja, en pandemireaksjon?

 

 

GOD JUL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Her på berget, kommer det iallfall ikke opp så mye som en nisse eller et julelys før 1 advent! I min verden, er det da opprustningen til høytiden starter.. Men for all del.. – As long as it makes them happy.. *hehe*

    2. Eg kjenne på heila mg at det ikkje blir lenge t at eg forsette å pynta for eg har tatt fram 3 lilla dukar ….. og hengt opp ei kvite stjerna men ikkje tent på den 😅
      Åsså henge det 5 snart 6 englar (små 10cm strikka) i vinduet men dei ska jo snart fyka ut t någen som trenge dei.
      Åsså kom det fram fam.jesus, ein kamel og 3 gjeterar av julekrybbå den nyaste her i huset fra Medusa ( den e liksom så stygge at den e vakker) håpa det går an å kjøpa flerre ting t den foreks ein sau 😊
      Tiå går så fort nå på slutten av året, jobb og hus og familie så eg tenke litt å litt pynt og baking så e d plutselig jul og nytt år 😊

    3. Tror folk savner glede! Jula og førjulskos blir noe å søke tilflukt i.

Siste innlegg