Er du bedre enn meg?? SO WHAT!?!

 

Da er me i gang igjen!! Den første avisartikkelen med en suveren student som gikk ut med et rent 6`er Vitnemål! GRATULERER og vel blåst sier eg bare! Det ER en bragd enten du er lettlært og bare trenger å skumme gjennom noen sider før prøven eller om du må lese deg ihjel dag og natt! Selv om du er lettlært er det likevel vanskelig
å HOLDE på de gode karakterene samtidig som du MÅ gjøre det meget bra over hele linja,
det er et slit enten du er lettlært eller ei.

Fordi om eg har evnen til å kunne Gratulerer en enestående elev som er så mye bedre enn meg og mine barn uten å bli sjalu har eg også evnen til å se andre! Dvs eg kan selvfølgelig heie på og skryte av eleven som gjennomførte videregående på 6 år! Hun er dyktig og ikkje minst imponerende på så mange måter måte.
Hun har virkelig vist viljestyrke og det står det respekt av, GRATULERER!

Gudene skal vite at eg vet hva det er å slite seg gjennom videregående! Herregud men eg sleit! Frem til eg gikk ut av ungdomskolen var drømmen min å bli lege! Ler meg nesten ihjel av tanken akkurat nå for eg hadde ikkje sjans når eg kom over på videregående! Snakk om å gå fra å være flink til gå rett i kjelleren! Strøk i matte eg, ja fransk også, kom heller ikkje inn 2.året. Eg både strigrein og travgikk på skolekontoret nesten daglig til det plutselig dukket opp en plass fordi noen droppet ut. Ikkje for at det hjalp noe særlig for eg sleit de neste 2 årene uten å få noe nevneverdig bra vitnemål, eg mener; 2 stryk?? Vel vel eg gjorde nå mitt beste og mine foreldre syns det var flott at eg gjennomførte. På den andre siden beviste eg senere at eg også kunne når det kom til karakterer! Siden barndomsdrømmen var å bli lege tok eg et år på Helse og Sosial fordi det var LITT i samme gate og da kom karakterene vettu. Kan jo nevne at eg fikk 6 på Anatomieksamen, så kanskje eg kunne ha blitt lege tross alt?
Da er det vel f.eks mer behov for å være flink i anatomi enn fransk??

Senere, ja etter at eg var gift og hadde fått Amira plukket eg opp studiene igjen, men denne gangen gikk eg Grafisk Design og Mac Design noen som også ble min alt for korte karriere med eget designfirma.

Ok, nå ble dette en liten stikkvei til siden, men HALLO!?!? Når skal me VIRKELIG kunne unne en person for å gjort det KANONBRA? Når kommer dagen da me kan skryte en person til himmels for innsatsen vedkomne gjorde og ikkje minst for resultatene uten at man må: “Off nei, stakkars de som ikkje klarer det samme”?

SELVFØLGELIG vet eg me har alle forskjellige utgangspunkt, ja det er både med og uten utfordringer. Selv har eg 2 barn. Den ene er nærmere en ren 6`er kandidat enn den andre, hva så? Den ene er regjerende Norgesmester, den andre ikkje, so what!? De er begge 2 utrolig dyktige i det de aller helst vil holde på, derfor har det ingenting å si hvem som er best på papiret! Uansett hvordan man snur og vrir på det så er det ALLTID noen som er bedre enn en selv! Eg f.eks? Ja eg kommer alltid til å være elendig i både matte og fransk, i allefall om man sammenligner vitnemåla, men det betyr jo ikkje at eg er dårligere enn deg for det! Garantert at eg er mye dårligere enn deg i noen ting på samme måte som eg er bedre enn deg i andre ting. TAKK OG PRIS sier eg bare 🙂

Siden eg nå er innom denne “Du er så mye bedre enn meg, Fy deg!”-Debatten, la meg bare nevne en annen ting: Ja du er tøft, flott, sporty og ikkje minst er det modig av deg som er overvektig å ta på deg bikini og stille opp på foto for så å legge det ut på nett for å fronte at det er ok å være stor! Eg HEIER på deg, eg ser opp til deg, men eg heier også på hun slanke som er skikkelig Fit. Hvorfor? Hvorfor ikkje?? Eg blir aldeles ikkje krenket av ei som er finere, flinkere eller slankere enn meg, hvorfor skulle eg det? Åååå da kunne eg virkelig ikkje hatt det bra med meg selv, det hadde blitt slitsomt å gått ut, ja bare det å surfet rundt på nett hadde blitt slitsomt fordi det er sååå mange som har en sååå mye finere kropp enn meg, på lik linje som det er sååå mange som er sååå mye flinkere enn meg i mye! Å JISES, men me ER virkelig blitt en skikkelig krenket nasjon etter hvert.

Alle er me akkurat like viktige enten man gjør sånn eller sånn, eller uavhengig av hvordan me ser ut. Med eller uten skavanker har da ingen betydning ei heller har kroppsfasong eller størrelse noe å si. Skal eg liksom bli spydig med deg hvis du forteller om en bra dag på jobb?? Ja bare fordi eg er ufør og ikkje får jobbe lengre? Nei, sant? Det blir rett og slett for dumt.

Fordi om man HEIER på en eller flere personer for enten prestasjoner, innsats eller utseende så betyr det slettes ikkje at personen er bedre enn deg og meg. Gud forby om du tror du er bedre enn andre! Det er slettes ingen klisjé at me er alle like mye verd for det er me! Vær stolt av deg selv, VIS at du er stolt av deg selv uansett hvilket utgangspunkt du har hva enn det måtte gjelde!

 

 

 

 

 

LAG DEG EN SUVEREN SØNDAG,
FORDI DU HAR FORTJENT DET!

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei litt tjukk Vibbedille som STRØK på Vitnemålet! 🙂
EG HEIER PÅ DEG!

1 kommentar
    1. Så bra at du tar opp dette👍😀”En får værra som en er når en itte vart som en sku”. Fiiine midtsomnar t deg og dine💐

Siste innlegg