Er du tålmodig? – Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av Cassandra Harada

 

Ok, til dette mesterverket trenger du 6 blåfarger, 3 nyanser grått, 2 nyanser av gul og 1 nydelig rødfarge =
12 farger, og alt skal inn i den samme genseren. Så ja, bare pga det trooor eg du trenger litt mer tålmodighet enn ved en helt vanlig genser. Men du? Se på den genseren du får da!?! Eg har drømt om en Fairisle genseren så lenge eg kan huske…Mange ganger har eg f.eks lastet ned oppskrift på FairisleVotter bare for å teste det ut skikkelig, men eg skyver det foran meg og tenker: “En dag…” DISSE VOTTENE (<—Gratis oppskrift) er jo supre
å teste ut Fairisle på, ja bare for å seee om du liker å strikke med så mange farger. Du vet, det blir mye bytting av farger…. eksempel: 2 m blå, 1 m rød, 1 m gul, 2 grå, 1 lys blå, 1 lys gul….osv….Repeat! Om igjen og om igjen til det blir en hel genser. Å ja, nevnte eg at garnet er ganske tynt? Ja, vel…det er det, men det er sååå deilig og er egentlig spunnet kun for å nytes! Eg mener det! Du kan jo smyge deg inn HER å ta en titt, legg merke til av hver fargegruppe består av sååå mange nyanser….Tenk deg f.eks denne genseren i Grønntoner i steden for blått?
Eller hva med Røde toner?

Uansett hvilke farger du måtte velge så kan eg LOVE deg at du får deg et strikkeprosjekt du sent vil glemme 🙂

 

 

 

Designet av Cassandra Harada

 

Nå skal eg si noe eg alltid sier er så feil å si! *humrer* Denne genseren er jo “bare” i 2 størrelser, ok? HVIS du skulle trenge den i noe større omfang enn hva 118 cm er så er det en easy fix på akkurat det! Uten at eg kan si det med sikkerhet kan det være at dette mønsteret er vanskelig å regne seg ut på, ja for å regulere den større. Det eg hadde gjort i så tilfellet ville vært å strikket den f.eks i Finull. Orginalgarnet er ca samme type som Finul, ja ganske likt faktisk, bare det er en god del tynnere. Ved å bruke Finull vil ikkje genseren bare bli større, men den vil også beholde det litt rustikke uttrykket den har (og det uttrykket er jo så nydelig å kle seg i,
ja eg elsker Finull og er fullstendig inhabil i så måte!)

 

LOVE AND WOOL
Bildene over
2 størrelser (106 cm og 118 cm i overvidde)
Gratis strikkeoppskrift

 

Hvis denne genseren ikkje var nok så kan du stikke innom HER å plukke med deg noen helt FANTASTISKE sokker – Helt Gratis! Bedre kan det faktisk ikkje bli 🙂 Cassandra Harada som er designeren her er jo vanvittig raus! Bare TENK 3 sek på hvor mye arbeid det ligger i disse designene!? Hæ? Jepp, og hun bare slenger det rett
i fanget på oss! Kunne du heller tenkt deg en genser med noe mindre Fairisle mønster? Med rundfelling kanskje? Vel, hun har det også hun, du kan plukke den med deg HER! Også denne HEEELT gratis! Vettu hva en syns?
Hvis du plukker med deg en eller alle 3 oppskriften ta deg også turen innom HER på hennes Ravelry profil og skriv en melding til henne! Du trenger ikkje utbrodere så mye, men skriv noe sånn f.eks: “Tusen Takk for nydelige opspkrifter, du er dyktig!” Me har som oftes alt for lett til å bare plukke med oss ting som er gratis uten å blunke, ALLE trenger me å høre at me er flinke etc.

 

 

* * * *

 

Selv om ingen sa det til meg så var eg også flink i går! Eg ryddet/vasket sånn jevnt over i leiligheten og det er en så herlig følelse. I dag kommer eg garantert til å droppe kjøkkenet. Det er et rom som ofte “tar kaka” og eg orker faktisk ikkje shaine det hver eneste dag…Eg er fortsatt sliten i ryggen fra den intense jobbinga forrige uke med alle klærene og tømming av skap etc så i dag lukker eg døra til kjøkkenet og håper noen andre tar det når de står opp 🙂 Eg skal sveipe lett over andre steder + eg skal vaske litt klær – Det er lett arbeid. Der etter har eg tenkt meg en tur på butikken og akkurat nå står det blomkålsuppe på dagens meny. Da trenger eg 2-3 fine blomkål og 2 poser suppe →Kjempegodt! Må notere at eg plukker med meg noen baguetter også 🙂 Jadda, blir fin tirsdagsmiddag det 🙂

Sånn ellers? Vel, eg har noen perler eg skal legge tenker eg 🙂 Holder på med en gjeng skildpadder og har planer om noen måker og havfruer 🙂 Jepp, eg har lyst å ta bilder nede ved havet en dag nå snart når været tillater det 🙂 Blir nok en fin dag tross alt 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
DU OGSÅ!

 

 

 

Go`klem fra Optimisten Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Hei.

      Det strikkes kun med to farger om gangen jfr mønsteret, så det er overkommelig tross mange farger og fargebytte pr omgang! 🙂

    2. Takk til deg for fine tips!! En med rødfarger frister VELDIG!! Og ja, jeg skal innom på ravelry – men det blir ikke før til kvelds! I dag har jeg begynt på fire nye småprosjekt; sokker str 25, pulsvarmere, lue og batnehagevotter. Og det blir nok startet et par til! Slik er det hos meg! 😘

    3. Hei, så utrolig mange flotte fargenyanser ☺ det var der. Jeg elsker blått, og der var det mange å velge mellom! Og den genseren med rundfelling og mindre mønster, kjempelyst på den. Litt usikker på om jeg klarer å strikke den, får oversette oppskriften og se.
      Strikker for det meste sokker, derfor er jeg litt usikker.
      Hyggelig å følge bloggen din, og takk for mange flotte tips😊.
      Elisabeth

      1. Klart du klarer det! Strikker du sokker, ja da fikser du enkelt en genser – Tro meg! Det er hjelp å få om du lurer på noe så bare hopp i det 🙂 Hva er det verste som kan skje? At du ikkje får det til? Vel, det er jo da ingen skandale 🙂

Siste innlegg