Er Kjerringtanker en mobber?

 

Ser bare mer og mer hvor lett det er å trekke mobbekortet, ja det skal ikkje alltid så mye til heller. Det er en skam med hensyn til de som virkelig blir mobbet. Min egen konklusjon etter ei ganske så heisen helg her i blogglandia er at møter man litt kritikk, ja da ER det mobbing! Får man kritikk (veldig ofte god og konstruktiv kritikk) på noe man selv sier/skriver og forteller, ja da er det enkelt og greit mobbing. Den som gir kritikken er som oftes ikkje bare en mobber, men en skikkelig hater. Det er naturlig at man går i forsvar om man blir “tatt på noe”, eller om det stilles spørsmål til noe man mener eller gjør. Men å angripe med hud, hår og gå helt i fistel ligner jo slettes ingen voksen reaksjon som eg kjenner til som normalt?

Leser du litt blogger har du garantert fått med deg Kjerringtanker? Hun har blogget i hele 9 år så helt ukjent kan hun neppe være. De siste årene har hun hatt som konsept å kommentere Toppbloggere i ført en satirisk penn, noe hun gjør med glans og det bringer frem både gode smil, høy latter og gjenkjennende nikk, ikkje minst får det oss til å tenke og gjerne tenket at alt slettes ikkje alltid er svart/hvitt. Hun har gradvis steget på Topplisten noe som er så velfortjent for den dama er god på å skrive, ikkje bare når hun kommentere Toppbloggere, men også når hun skriver rivende godt om samfunnet generelt. MYE bra lesestoff om man enten vil lære seg noe nytt eller bare holde seg oppdatert på hva som skjer.

 

En som virkelig har satt stor pris på Kjerringtanker er den selvutnevnte BloggKongen; Kokkejævel.
6.oktober 2019 skrev han på sin egen blogg:

….Til tider hysterisk morsomt! Konseptet er enkelt og genialt: Hun tar utgangspunkt i den som til en hver tid som troner øverst på bloggtoppen og rett og slett stjeler både tittel, innhold og ide og skriver om seg selv på en helt fantastisk satirisk måte. Den siste uka har hun omtrent bare skrevet om meg siden jeg har vært nummer 1, men i dag er jeg på 2. plass og det er garantert SophieElise som får “gjennomgå” siden hun tuppa meg ned med høye hæler. Gleder meg faktisk skikkelig til å lese hvilke kjerringtanker hun har gjort seg om dette tronbyttet…..

Hele dette blogginnlegget kan du leser HER hos Kokkejævel!
Kokkejævel har stort sette siden den gang tronet øverst på Topplista og har derfor blitt et “offer” for Kjerringtanker sin penn titt og ofte. Mye positivt og fornuftig å lese, noen ganger kritisk og det er som oftes berettiget, men det er alltid basert på hva bloggeren selv skriver, eller viser viser bilder av. At dette har skjedd hver dag i 1,5 år 7 ganger i uka (Ref. Kokkejævel) er jo ikkje Kjerringtanker sin skyld? Hun er nå blitt en ondskapsfull mobber som kun ønsker å klatre på Topplista… Nop, hun er bare tro mot eget konsept, at Kokkejævel har i løpet av 1,5 skiftet mening får vel bli på hans kappe?

 

Egentlig ganske selvmotsigende i forhold til denne kommentaren som han la igjen hos Kjerringtanker….

 

 

 

Kjerringtanker tok etter hvert litt hensyn siden det var ønskelig av Kokken etter en skikkelig offentlig skittentøyvask og kommenterer nå de 5 øverste bloggerne…og der med ble også en annen blogger, Mette Ask, aktuelt for den satiriske pennen, men hun ELSKET jo konseptet så det skulle nok gå fint…?

 

 

At nå begge disse bloggerne omtrent har satt fyr på Kjerringtanker sine kommentarfelt finner eg ganske så forunderlig…Hvem er så skyld i dette? Kjerringtanker som hele tiden har vært åpen og tro mot sin skriveform, eller 2 bloggere som utleverer seg selv, ofte på verst tenkelig måte i egne blogg? Ja mye av det innholdet burde vært forbeholdt private dagbøker. Slik innhold er som oftes flott mat i satiresammenheng. Det er ingen lov mot å kommentere andres innhold, det er vel en av grunnene for at me blogger, ikkje det? Ja hvis ikkje så skjønner eg ikkje hvorfor noen blogger om det ikkje er for offentligheten…? SÅ rart….“Eg vil blogge, eg vil utlevere meg selv, men ingen må verke se eller si noe på det”. Nei nei, det funker ikkje sånn.

 

At Mette Ask skal gå fra den Glansfylte kommentaren over her til å gi beskjed om at hun skal alliere seg med horden sin og anmelde Kjerringtanker til Egmont(!?!?) er vel passe drøyt vil eg si. Da bør man seriøst vende blikket mot seg selv og se hva man evn kan endre på om man ikkje liker kritikken man får.

 

 

 

Ellers?
HA EN STRÅLENDE DAG!

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

13 kommentarer
    1. Har mang en gang undra mæ stort over kor hårsår dn kokken skal være..meen så trekker det vel lesere og evt. kunder til nettbutikken. Fælt så lett det mobbekortet trekkes, enig med dæ.Kjerringtanker e definitvt ikke en mobber.

      1. Ingen årsak, skulle bare mangle ❤️
        Ingen av de nevnte vil vel bli sett i mitt kommentarfelt så det går nok helt fint 😂

        1. Syns faktisk du er langt verre. Folk som står i ring på sidelinjen og kauker og flirer når mobberen sparker og spytter, har jeg lite til overs for. “Hardere, hardere” skriker du mens fråden renner ut av kjeften din. Etterpå trøster du den stakkars mobberen fordi han som ble spyttet på var så frekk at han mellom sparkene kalte henne for en mobber. Typisk at folk skal trekke mobbekortet bare fordi de blir spyttet i tryne hver eneste i dag! Tåler folk INGENTING lenger???

            1. Vi får være enig om å være uenig. Noen liker å spytte på andre mennesker, mens andre finner glede i andre ting. Folk er forskjellig.

            2. Takk og pris for forskjeller, men nå kan eg bare snakke for meg selv og eg spytter ikkje på andre mennesker – Ref tilbake til min forrige kommentar til deg…”På seg selv kjenner man andre, eller?”

    2. Vibbedilla, godt skrevet, og det er helt rett du skriver. Du er god med penna 😀. Kokken måtte hit også å kommentere 🥺

    3. Uff sier eg, for en verden. Eg forstår ingenting av dette som foregår. Det kan ha med alderen min og andre sin, og forskjellen på oppdragelse i gamle dager og ikkje fullt så gamle dager. Må jo være noe sånt. Eg har lært at hvis en ikkje ha noe godt å si om folk, så lar en heller være. Heller koste for sin egen dør….den jobben kan være seig nok.
      Trist, rett og slett trist.

    4. Syns både du, Kjerringa, Jævelen og Maska er av samme ulla. Dog underholdende togkræsj hele bunten. Det skal dere ha. 🤡🍿Ang. kommentarer fra Maska og Jævelen til Kjerringa, så tolket jeg de sarkastisk og ironisk. Fortsett bloggrangelen. Artig at de på toppen på blogg.no, i dag, stort sett er sinte bitre kranglevorne gamlinger. Hilarious! 😂 😍🤡

    5. Kokkejævel: Du har rett! Folk er forskjellige! Og ingen av dere kommer noen gang til å forandre dere! (Heldigvis for leserne!😂). Kjerrringa virker obsessed i deg, og hennes store våte drøm i livet, må være å komme på 1. plass på Blogg.no. Ta det som et kompliment! 😂 Vel.. Siste kommentar fra meg her. Lykke til videre med kranglingen! 🍿🍿😘

Siste innlegg