Grøt er noe eg er glad i, spiser det hver dag! Havregrøt er nr 1 for tiden, den spises varm til frokost! Eg har lenge nå malt havregryna for å få en mer smooth grøt 🙂 Koker den sammen med lettmelk, blander inn litt mager cottage cheese og topper den med diverse bær og litt 70% sjokolade 🙂
I morges tenkte eg prøve meg på kjøleskapsgrøt – Igjen. Har perioder av og på med nettopp det. I dag laget eg med havregryn som eg akkurat har spist som lunsj! Snakk om snop ja! “Sliter” du med uønsket småspising eller diverse gravings er en god løsning å spise mettende måltider – Da vil ikkje kroppen lenger ha behov for
å småspise…Bare nevner det 🙂 Oppskriften på dagens kjøleskapsgrøt er:
50 gr malte lettkokte havregryn
1 ss (8 gr) Orginalt kakaopulver
Et lite knips med salt
100 gr YT Sjokolademelk
200 gr YT Vaniljeyoghurt
Bland det godt å ha i en serveringsskål, sett i kjøleskapet (Gjerne natten over, perfekt også som frokost)
Eg toppet min grøt med 100 gr frosne jordbær og 60 gr blåbær. Når det gjelder bær har eg for lengst gått over til den frosne varianten…Ble aldri helt fornøyd med dagens ferske blåbær på butikken…Er liksom ikkje helt blåbær, etter min smak. De er ok som snacks da..Samme med friske bringebær…Ka då? Det er gjerne 20 bringebær i en boks til en snittpris på 50 kr!?! La meg ikkje komme inn på jordbærprisene…Dessuten liker eg ikkje de friske jordbærene som selges utenom den norske sesongen….I frysediskene er det norske bær,
fulle av smak og gode næringsstoffer 🙂
I denne kjøleskapsgrøten bruker du den melken du selv ønsker, tilsett gjerne noe søkning om du ønsker 🙂 Topp den med frukt/bær etter hva du foretrekker 🙂
I selve grøten er det 400 kcal + bærene = Perfekt som lunsj, eller frokost 🙂
Selv om denne lille krabaten biter og spiser på alt, hoppetaumatta til mormor var helt nydelig i går, så elsker han mormor sin havregrøt! Han får den laget på morsmelkerstatning og vann enn så lenge, og i går ble den toppet med kokt mango 🙂 Slukte hele grøten og var så fornøyd og glad. Siden han alltid skal “hjelpe” å spise var det godt eg hadde en stor skittentøybalje som egnet seg godt som badekar! Det er gøy 🙂
Til middag i kveld blir det stekte laks som skal forvandles til en salatlignende “ting”…Følg med om det er noe du tror du liker! Eg kjenner at eg gleder meg til middag JAMMY!
HA EN FORTSATT FIN SØNDAG
Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok






Istedet for å male havregryn kan man vel bruke havremel? Eller blir det ikke det samme?
Jo det er det samme, men det er jo billigere å bare male det selv 🙂
Grøten så skikkelig god ut. Det er jo sånn jeg kjøper nede på Grød omtrent 🙂 Føles som dessert 🙂 Blir ilsk av sånn oppførsel i undergangene, får lyst å slenge fram et bein så de flyr en liten tur 😮