Eventyrlig – Strikkeoppskrift

Designet av Reah Janise Kauffman

 

Spiller ingen roller hvor mange slike oppskrifter eg har, popper det opp et nytt eg faller for så må det bare lagres – Fint å scrolle i alle en dag du trenger litt inspo 🙂 Disse er i rillestrikke, for å få til det på en lapp du strikker rundt og rundt (fra ytterkanten) strikker du 1 runde rett og 1 runde vrang. Lappene strikkes ut fra hverandre, dvs ingen montering kun en solid trådfest til slutt – Kommer jo an på hvor mange farger du drar med deg.

 

 

 

Designet av Reah Janise Kauffman

 

For en del år tilbake strikket eg et teppe som het Bonnie Blanket fra Rowan, husker det var litt styr å få tak i den boka, men eg fikk den i postkassa til slutt!! *LYKKE* Lappene til Rowan strikkes frem/tilbake – Så det er flere måter å gjøre det på. Er du kjappere med heklenåla er Babette Blanket et godt alternativ – Det har eg også heklet…! Men det ble ikkje ferdig! Husker sååå godt eg fikk Interwaves på nakken den gang(!!!) Eg skrev et innlegg på den gamle bloggen om hvordan man heklet/strikket sammen de forskjellige lappene. Verken teppet
i dette innlegget eller de andre eg linker til er de første som ble “designet”. Grannylapper og Dominoruter er noe mange har “designet”, teknikken brukes av mange. Fordi eg hadde bildet av Babettteppet mitt i innlegget ble eg rett og slett slaktet haha Innlegget gikk ut på hvordan man kan sy/hekle lappene sammen slik at det ble fint.

Anyway, en perm (eller ei mappe) full av like tepper med ulike design er ei mappe full av inspo!

 

BRIGHT DAYS BLANKET
Bildene over
Str? Så stort du ønsker

 

 

 

* * * *

 

 

 

Søndag og denne dagen skal forbi gå i totalt slow-motion. Føler eg sitter ved siden av meg selv. Det gjorde godt med 8 t på puta, men føler meg ikkje uthvilt på noen måten. Blir en rolig dag, blir nok å surre i bobla mi inne på Hobbyrommet. Før eg la meg i går kwell var eg kommet på første episode i 8. og siste sesong av GOT – Dvs eg må begynne å tenke på hva eg skal se etterpå! En god serie for meg er en serie eg like godt kan høre på som å se på. Ikkje tro at eg sitter å glooor i skjermen mange timer i strekk når eg er på Hobbyrommet, nei dag, eg gjør jo det eg pleier å gjøre, derfor er det greit at en serie også kan høres 🙂

Har faktisk laget en del armbånd med Heishi perler, ble ganske så fine faktisk. Har lagt ut noen på Instagram 🙂 Fortsetter nok litt med det i dag også…Som sagt: Det baller på seg…

 

 

NYT SØNDAGEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg