FINALLY!

 

Nå har eg ventet i mange dager, ja i noen uker faktisk på akkurat i dag! Endelig syns eg selv den så “ferdig” ut
og det var bare å la det stå til! Mini Melonen ble plukket!!

Den er ca 6 cm i dia, ganske tung i forhold til størrelse og den er hard som en vanlig melon på utsiden. SPENNEDE! Orginalt heter denne LEMON APPLE og er virkelig en søt sjarmør, også kalt Jungel Agurk 🙂

Selvfølgelig må en stjerne fotograferes for dette var ganske så stas,
foreløpig er det den eneste som er ferdig vokst.

 


Like før nå….

 


WOOOPS!! Wow! Så elegant da!! Mmm ser skikkelig saftig og god ut! Lufter friskt og godt!

 


8 biter gitt, 2 til hver av oss! LUXUS! Egentlig både ser og kjennes den ut som de der litt små runde “Honningmelonene” som har et sånt rart navn?

 


Hva enn folk måtte si så er den nå i allefall fotogen! For en profil! Ærbødig stablet på skjærebrettet går eg stolt inn på Dib sitt rom, han sitter å gamer med kompiser, men dette er viktig nok til å avbryte
og eg spør jo stolt om han vil smake?

 

“Ka det e?”
-Det er den Mini Melonen vettu som eg har venta på!
“Å ja, kult!”
-Vil du smake?

Tar et par biter og putter i munnen, tygger, svelger….

 

Eg venter…..HVA DEN GOD???

“Hæ? (har på headset) Å ja ja heilt greie….”
-Ka då heilt greie?? Var den ikkje god??
“Jo eg liker jo agurk og denne smakte helt likt”

 

Skuffet!!!

 

-Ka då heilt likt, det er jo en Mini Melon!
“Mamma, den smakte agurk og bare AGURK!”
-Ok…

 

Eneste forskjellen fra denne og en vanlig agurk, bortsett fra at denne er rund og gul, er at du ikkje spiser skallet. Dessuten tar jo denne seg mye bedre ut på toppen av en salat og eg har 5 biter på toppen av dagens salatbolle…Bare husk å bit av skallet! *ler*

 


Uansett, dette har vært kjekt og det ER kjekt! Har 3 Mini Melonplanter som tar opp ganske mye plass og det er et 10 talls meloner på vei! Dekorativt ikkje minst! Tenkt å hatt ei skål på middagsbordet med sånn 6-7 mini meloner oppi? Jepp, absolutt et blikkfang, men som Dib så kjedelig kunne opplyse om så smaker den rett og slett BARE agurk! Kanskje den neste smaker noe mer? *Gleder meg*

 

VIRKELIG på tide å ta frem strikketøyet!
Dessuten er det snart middag og eg har laget Indisk mat 🙂
(Stekte kyllingfilè i biter og tømt et glass over hehe)

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg