Finne frem gamle prosjekter…! Eller bare la det være??

 

Sånn i ny og ned og ved annen hver fullmåned begynner eg å surre i “gamle” prosjekt…Denne remsen med deilig sammenhengende lapper ser eg hver dag eg går inn på Hobbyrommet…Å ja, eg kjenner det i samvittigheten
Eg hamstret en del garn på Sparkjøp i fjor nettopp fordi eg falt for dette teppe
Skikkelig gøy å strikke, og det går kjipp-kjapp!

 

 

 

 

Laget meg også et “fargekart” og det henger midt i fleisen på meg her inne så eg får stadig en påminnelse…Arg!! Eg hadde i utgangspunktet tenkt å strikke et Dominoteppe, eller sannheten er jo at eg håpet å få mor mi i gang med et strikketøy siden hun til staighet “klaget” over at hun ikkje hadde noe å strikke på…men som me nå vet så var jo hun mest sannsynlig også på det tidspunktet alvorlig syk, derfor begynte eg på et teppe selv….
som pr i dag kun er en remse….GI MEG STYRKE!! *ler*

 

 

 

Denne Kåpen planla eg i august 2021….ENNÅ drømmer eg om den! Stabelen med ferdig grannylapper står på hylla rett bak meg, ser dem hver eneste dag, ja eg blåser støv av dem også eg gang i blant…sukk…Eg vil, eg MÅ og eg SKAL ha meg denne kåpa! Fullstendig overkommelig og slettes ikkje for mange lapper å hekle, det går fort å hekle…Hvorfor er det så forba….vanskelig å bare ta noen dager å speedohekle?? Skjønner det ikkje og eg står jo i fare for å bygge meg opp en real UFO-samling….en samling eg slutte å samle på for flere år siden fordi eg innførte TurnusStrikking/Hekling…Ikkje til å legge skjul på at mitt kjærkomne Hobbyromm har endret mine vaner på mange måter. Eg tror eg må legge om litt på vanene mine til høsten, prøve å la kwellen bli i stua og ikkje på Hobbyrommet….Gjorde det i starten, kl 20 om kwellen flyttet eg meg inn i go`stolen, men for at det skal skje nå MÅ eg få i hus en ny go`stolen…Det må nok bli løsningen 🙂 Satser på det, i år skjer det *ler*

 

 

 

 

Inn til videre får eg drive på med hønsebusinessen min her inne…Høner er poppis, akkurat som ugla og sauen skal man tro de som har greie på det – Ja og det er ikkje meg Klukk-Klukk 🙂

I dag blir det å gi denne kaklende gjengen noen penselstrøk og litt lakk, sååå er de klare for montering 🙂 Skal også en tur til Amira i løpet av dagen, klokka mi befinner seg nå på Sandnes og så snart den er her i Tananger er det ut på hjul! Sånn ellers så spøker det for 2-dagersturen vår…Uante nedbørsmengder kan skape trøbbel...Er vel kanskje ikkje akkurat det beste å gå gjennom en dal da? En ting er jo regnet som kommer ned, det har man klær mot, men flere døgn med dundrende regn skaper fort andre problem i fjellheimen så pr nå er me vel litt på “vent”. Eg lar avgjørelsen falle på storesøs da hun definitivt er den med mest erfaring…

Kan jo nevne “Flomvarsel” og “Jordskred” som noen av varslene som er lagt ut om dalen…Jaja, eg er halvveis pakket og klar – det er ennå et døgn til me skal reise om me reiser 🙂

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg