RESTEGARN FEST!?? – Blir du med?

Designet av  Skeinanigans

 

I dag er det stor fare for at det er nettopp dette ⇑ eg kommer til å testes ut på strikkepinnene mine! Jepp, du leste helt riktig; Strikkepinnene! Det er absolutt alt for lenge siden mine strikkepinner har vært i aksjon *ler*
Satt å scrollet meg gjennom litt oppskrifter på Ipad`n som eg har kjøpt, og da skled denne over skjermer! Mulig du husker at eg Hamstret Garn i januar?? Planen var jo å strikke et Dominoteppe til sofaen, eller lokke mor mi til å strikke det for meg MoHaaa Veeel….ingen av delen har skjedd så garnet ligger nå i ei av hyllene mine å klør etter en utfordring! Dette teppet hadde vært pørfekt, ganske enkelt, de er jo kun riller! ♥

 

 

 

Designet av  Skeinanigans

 

Du trenger slettes ikkje farte ut for å kjøpe nytt garn, dette er jo supert til restegarn da hver lapp ikkje er så store. Du strikker det i remser og strikker remsene fast i hverandre etter hvert! En bakside som dette ⇑
kan jo få en hver strikkeentusiast til å stønne…bare nevner det! O`la la!

Eg vet at det nå er mange som faller av med en gang de ser at dette er en engelsk oppskrift, men vettu? Eg har kjøpt oppskriften og det er ikkje så mye hokus-pokus. Nå må du stålsette deg litt vettu 🙂 Hvis du plukker med deg DISSE OVERSETTELSENE her så er du på god vei til å fikse dette så lett som bare det –
Eg lover! Hvis ikkje er det lov å spørre om hjelp 😀

 

SAFE SPACE
Bildene over
Str? Akkurat så stort du ønsker

 

 

* * * *

 

 

I dag er planen min å bare surre her hjemme! Kom akkurat på at eg plantet sukkererter i helga og eg har ikkje vært å sjekke de ennå! Har de kommet opp av jorda eller ei? Vel, det får bli dagens spørsmål! Det klør etter å få i hus masse blomster, ja og det er nok ganske snart på tide. Når eg sjekker bloggen for når eg har plantet tidligere så har det vært senere i mai. Eg pleier å kjøpe en haug med forskjellige Georginer til terrassen, det ene året kjøpte eg de litt tidlige, de var mindre kommet enn tidligere og de ble ikkje særlig større pga gradene – Derfor trooor eg at eg drøyer akkurat det innkjøpet. Bedre de står en uke eller 2 extra i gartneriet 🙂 Det eg kan starte med er å grafse litt i jorda i grønnsakkassen, fylle på med litt kugjødsel og ny jord så kan eg begynne å plante. I år blir det direkte såing i kassen, har ikkje orket å hatt alt styret inne i stua.

Ellers så har det skjedd noe trist….Julestjerna mi er DØ! Den fikk eg i gave i en sånn sammenplanting fra bloggleseren Marianne Julen 2020. Den var hvit og ble bare større og større. Eg plantet den i stor potter når julen var over og den var på god vei til å bli en busk…Hmm her om dagen tok eg potta og skiftet litt jord og ga den litt gjødning; BÆM! Nå er den dø!?! Den gikk rett i knestående og er fullstendig dø på alle måter en plante/blomst kan dø på…! Så ja, eg burde nok bare latt den være i fred rett og slett! I år må eg kjøpe meg ei nye julestjerne. *RIP*

 

 

LAG DEG EN
STRÅLENDE DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg