Flott Kjole – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Linda Marveng

 

En skikkelig rålekker ullkjole er jo absolutt noe som er verdt å ha på hylla! Denne er strikket i Hillesvåg sitt garn ASK og det er et garn eg har brukt mye! Skikkelig digg + det blir utrolig flott om du velger å tove i det – Ei tova lue eller votter f.eks, herlig! Dette vil også si at du kan bruke Finull – en god gammel traver blandt det norske garnet 🙂

 

 

 

Designet av Linda Marveng

 

Eg blir alltid salig i blikket når Linda Marveng legger ut nye design…Det er jo så lekkert og flott, utrolig fine detaljer og det er eksemplarisk gjennomført! Har jo lyst på nesten alt! Denne kjolen intet unntak, se på de flettene der da, se på den flotte halsen!?! Altså!! Denne kjolen vil eg virkelig ha, helst i går for nå om dagen hadde en ullkjole som dette vært helt perfekt!

 

NYOKO
Bildene over
Str fra 85 cm til 161 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

Vel…da har vel klokka mi bestemt dagen i dag for meg….MEN!! Var et FANTASTISK TUR I GÅR! Eg trooor ikkje klokka klarer å se ALT som må gjøres her hjemme, så noe 100% hviledag blir det i allefall ikkje! Dib har snudd opp ned på rommet sitt…det er sånn som skjer når han P L U T S E L I G bestemmer seg for å kjøpe en 65″ Tv….! Greit han har god størrelse på rommet, men hekkan.…en Tv som det trenger plass! Den aller beste løsningen hadde vært å fått bort de 4 høye kleskapene og byttet de ut med en Malmkommode….MEN, der sa eg stopp nå før jul. Eg vet hvilken forplantingsevne den type rot får og da faller det meste på….MOI! Ergo har han også byttet ut den enorme hjørnebordsystemet han hadde til alt gamingutstyret og fått inn nytt skrivebord som faktisk gjør det mulig å henge et monster av et tv på en annen vegg…der med måtte også senga snus for å kunne se tv på en bra måte. Eg må le, men det ser bra ut og han har vært veldig flink å fikse 🙂

Planen min i dag er å få stua litt i orden etter denne ryddeorkanen hans slik at det blir en smalere sak å starte julepynting onsdag 29. nov hehe Da først kan også eg få ordnet Hobbyrommet mye bedre….Det er der inne de fleste julegavene ligger og før treet er oppe i stua kan ikkje de flyttes på….Sa eg at eg har kjøpt nytt juletre…?? Ikkje?? Hmm mulige eg glemte det….*ler*…Farlig med medlemskupp i Coop! Da fikk eg det treet eg egentlig ville ha da eg kjøpte det me har nå. Tenker eg gir bort vårt tre for eg trenger slettes ikkje 2!
Er sikkert noen som trenger et tre før jul 🙂

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Nydelig kjole, denne vul jeg prøve meg på. Må bare få tak i oppskrift og garn. Så er jeg klar…. Mm, julen nærmer seg, det samme gjør alle gave, pynt, baking, og vasking. Men litt strikke kos må man unne seg mellom slagene.

Siste innlegg