Flotte Babytepper – 2 Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Grid Mammal Crafts

 

Dette er en skikkelig kjekk måte å strikke teppe på, eg lover! Start i midten med bare noen få masker, rundt og rundt øker du deg utoooover til totalt…740 m før du bare feller av – Finish! Teppet består av 10 rapporter (Panel) så det er ikkje for mye å huske for hver runde, absolutt overkommelig vil eg si 🙂

 

 

 


Putter inn litt selvskryt! Har strikket et teppe på samme måte selv, bare uten alle flettene. Dette er OpArt som også er heeelt gratis 🙂 Eg strikket mitt teppe i Safir Garn fra Sparkjøpt 🙂

 

 

 

Designet av Grid Mammal Crafts

 

Tilbake til denne go`biten her! Strikkeoppskriften er gratis frem t.o.m 15.mars så plukk den med deg! Vet jo aldri når behovet skulle melde seg, enten det er babyteppe eller craving etter flettestrikk 🙂
Strikkefastheten på teppet er 20 m/32 row.

Ps: Lyst på et flott koseteppe i sofakroken eller i hengekøya ute? Bruk litt tjukkere pinner enn hva oppskrifta sier, gjerne noen fluffy/tjukkere garn og du vil sitte tilbake med TIDENES teppe, anbefaler deg av den grunn til å “investere” i en laaang rundpinne – Kan være godt å ha uansett 🙂

 

CABLE AND SWIRL BABY BLANKET
Bildene over
90 cm i dia
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

DET ER FREEEDAG!!! JuHuuu Slettes ikkje noe varme å melde, 3 gr skryter man ikkje av, men eg trosser “Kulden” og har skyvedøra åpen – Er det vår, ja så ER det vår! Spisebordet er fullt opp av perlebokser og ting på gang, kom plutselig på at det kanskje var litt dumt….! Amira og Eirik kommer her på Taco i morgen og da trenger me jo bordet! Hmmm Hadde planer om å male også i dag eg da, men ok, akkurat det kan eg faktisk gjør på gulvet 🙂 Er litt spent på den digre ramma eg skal hente i dag, eg vet jo hvor stort 70X100 er, men det er noe å se den og se om det funker med det eg skal bruke den til! Husker en gang på slutten av `80 tallet da eg hadde vært på et fotooppdrag i Oslo…Eg fikk beskjed under fotoshoten av “Vi sender deg det beste bilde”. Ok, eg gleder meg jo til det, var vant med å få en liten fotobok….Det var en POSTER i samme størrelser, av ansiktet mitt! Oh My!
Eg skal love deg at det var enormt!! Så ja, vel…det kommer jo litt an på hva eg
skal bruke denne ramma til hvor stort det vil føles 🙂

Ellers når eg satt her å så på tv i går kveld fikk eg plantet frø i begge minidrivhusa så nå krysser eg fingrene for masse Basilikum og Rød Chili, ja og ikkje minst vellykka JordbærTomater – Sistnevnte blir spennende 🙂

Til slutt kan eg fortella at nå er Spleisen eg opprett for familien i Beirut over! Eg er så overveldet ♥ Totalt kom det inn 22900 kr. Har nå fått utbetalt 21736 (De trekker noe i gebyr/avgifter). På mandag som var så me oss nødt for å sende ca 3000 kr ($350) fordi det var ganske krise for den ene søsteren som måtte en tur på sykehuset (pga medisiner) og der er det jo ikkje gratis kan du si! Eg kommer til å overføre 3000 tilbake til egen konto og beløpet som blir sendt til Beirut er da 18736 kr. Vet eg ikkje trenger å si sånne ting, men føler dette er ganske delikat og vil være ærlig. De 3 søstrene får penger av oss hver eneste måned, det har de fått siden begge foreldrene døde i 2006. Med tanke på at både Ali og eg er ufør kan me ikkje tøye strikken stort lengre enn det. Vil bare si TUSEN TAKK til alle som bidro! Eg har takket hver enkel som ikkje er anonym i aktivitetsfeltet på selve Spleisen ♥

 

 

LAG DEG EN
GOD FREDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 

1 kommentar
    1. Flott teppe. Skal snaske til meg oppskrifta.. hvem vet😃
      Så bra oppslutning på spleisen, de kommer godt med skjønner jeg.
      Slappe helg her nå, på igjen en natt mandag, sånå snu døgnet gidder jeg ikke.
      Ha en flott helg✌😄

Siste innlegg