FØRJULS KOS MIDT I UKA

Designet av Susan B. Anderson

Kan ikkje få for mye kwellskos så da ble det noen små Gnomer også som kan føye seg inn i rekken av herlig Julepottel 🙂 Det er jo alltids plass til èn til nisse? Disse strikkes i tynt garn (ca 400 m/100gr) på pinne 2,5 – 2,75 så bare nyt de og kos deg i fred og ro nå frem til Julekvelden 🙂

 

GNOME
Bildet over
Ca 10 cm høy

 

 

Hmm eg la noen krumkaker på et lite fat og snudde meg….SWOSJ så var de borte! Jaja det må jo bare bety at Julebaksten er som vanlig fult etande! HERLIG!

Siden den ene pakken etter den andre haglet inn med hentelapp på mobilen i ettermiddag hoppet Ali og eg i bilen og stakk på butikken en tur. Mor mi fikk også shoppet litt julegaver på nett her på fredag så det var greit å få hennes pakker også i hus 🙂 Da ble det litt handling samtidig, ja for å handler man inn til Sursild så må man også ha et ferskt grovbrød m/sirup 🙂 Ikkje bare det, men nå er også Kalkuna sikret for Julekvelden + at han Ali fikk hjem litt ingredienser til noe han har lyst å bake 🙂 Han har i løpet av årenes løp laget sine egne “greier” til jul som garantert kommer til å bli en NajèmTradisjon 🙂

Dessuten kan eg nå slappe av hva gjelder de 2 strikka gavene eg styrer meg! Fant fine gaver til ungene slik at eg kan strikke i ro å mak i steden for 🙂 StrikkeGavene kan eg levere på nyåret 🙂 DERFOR skal eg nyte kwellen og strikke på Skorsteinshalsen til meg selv 🙂 Jadda, det ordner seg ser du 🙂 Venter kun på EN pakke nå og da er alt i boks, ergo kan eg begynne å pakke inn! Får se hvordan dagen i morgen blir, kanskje eg får pakket de da 🙂

Men NÅ!?
Avslapping og bare kos 🙂 Ali fikser litt kwellsmiddag nå siden begge ungene jobber sent og DibHassan er ikkje hjemme før i 22 tiden. Blir sene kvelder på han hele denne uka, men så blir det ferie noen dager 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN KOSELIG KWELL DU OGSÅ

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Jasså, du har tid til å strikke smånisser NÅ?
      Beundringsverdig, det må jeg virkelig si…
      Jeg har også laget krumkaker. Men pepperkaker, smultringer, kransekake, havreflarn og berlinerkranser kjøpte jeg. Passe mengde i en liten boks. Ferdig med julebaksten på 1-2-3. Før var jeg superflink og laget alt mulig. Men nå har man ikke godt av så mye så lenge, 🙂 Det skal helst være tomt rett over nyttår.

Siste innlegg