GANSKE ENKELT HELT PERFEKT

Reklame: Dale Garn/ House Of YarnFoto: Vibbedille


Selvfølgelig; Både genseren OG Jr er helt perfekt ♥ Som en strikkende mamma så må jo det være lov å si 🙂 Eg har vært skikkelig HAPPY de siste 2 ukene nettopp fordi at eg endelig fikk strikke genser til sønnen min.

 

Det er nemlig en del år siden sist og det var mest bare på måfå at eg sendte han et bilde av Skorsteinsgensern til Strikkelisa på messenger…Eg forvente jo et Njaei til svar, men NOP, så feil kan man ta! “Ser grei ut den”, sto det! Det er det samme som: “Ja bare strikk den til meg” hehe Da var det bare å sende han bilder av hvilket garn som kunne passe og han valgte Lerke Pluss noe som er helt supert siden han i noe voksen alder har skjønt at en genser trenger IKKJE klø for å være varm haha

 

Foto: Vibbedille

 

Siden eg VET at Jr vet akkurat hvordan noe skal være på var eg veldig nøye med størrelsen, dvs at han fint måtte prøve den ofte underveis. Genseren måtte ikkje være for stor fikk eg beskjed om, og hvis eg skal si det selv så står den jo som et skudd på han! Å ja, han selv er også godt fornøyd!

 

Foto: Vibbedille

 

Halsen ble jo litt slapp i dette merinogarnet, men likevel mye bedre enn hva eg fryktet!
Ja, den ser jo ganske så bra ut 🙂

 

Foto: Vibbedille

 

Den lekre snora har eg strikket på Prym sin StrikkeMølle i Lille Lerke og samme farge selvfølgelig som selve genseren. Helt supert når et garn i forskjellige størrelser også farges i samme fargenummer 🙂 

 

Foto: Vibbedille

Vurderte å kjøpe merket “Liten & Søt”, meeen tenkte at det var ikkje stedet å “erte” haha
SÅ da ble det dette som så ut som å falle i smak 🙂

 

 

Litt Fakta om genseren:
Som sagt, strikket i Lerke Pluss på pinnenr 4. I følge oppskriften skulle det gå med ca 14 nøster, eg brukte akkurat 12 + at eg strikket selve halsen bare halvparten av oppgitt lengde 🙂 Ellers? En superenkel genser å strikke og Strikkelisa leverer nok en gang en meget bra og lett forståelig oppskrift 🙂

 

Nå skal eg strikke på mitt nyeste prosjekt
og så satser eg på at i år får eg meg en deilig og kosete PåskeGenser!

 

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

6 kommentarer

Siste innlegg