Gikk på en garnsmell – IGJEN!

 

 

Det er ganske utrolig….! Til å strikke så pass lite som eg gjør om dagen handler eg jaggu meg mye garn!! O`la la! Kjenner eg liker det – det er noe tilfredsstillende å bare plukke med seg de fineste fargene av deilig garn og fantasere om en deilig tynn ullgenser i de fresheste fargene! Ja det er jo en annen ting….Hva skjer med fargene mine egentlig?? Er jo ikkje sååå mange år siden hvor alt skulle være Petrol, Turkis og Lime…Pastefarger var jo f.eks aldri noe eg strikket av til meg selv, men nå? Vel, har da minst en pastellsmell den seneste tiden! Var jo ikkje mange dagen før den pastellsmellen at eg bestemte at eg trengte en ny turgenser til høsten/vinteren
(Å ja, alltid optimist må vites…) Da snakker me smæsjing farger som det smeller litt av, er ganske forelsket i den eska der ja….står rett under skrivebordet mitt her og bare venter på å poppe! Det er verken petrol-, turkis-
eller limefarger i noen av de kjøpene der…

De siste uke har eg scrollet en del rundt etter nytt turtøy til vinteren, greit å sjekke hva som er på sommersalget for da kan man gjøre god kupp! Bergans f.eks…ALT til 50% frem t.o.m 6.august…Disse klærene koster jo likevel selv om det er 50%, eg må bare skrape samme litt gryn før eg kan gå sånn passe bananas *ler* Trenger også nytt ullundertøy og det var da eg fikk ideén når eg så at Strikkenett hadde tilbud på noen av mine favorittnøster av Dropsgarn…Flora og Tynn Alpakka er garn eg liker veldig godt!! Tynt, mykt og bare deilig! Hva me å strikke mitt eget ullundertøy?? I allefall en sånn tynn genser på pinnenummer 2,5 cm…DET hadde absolutt blitt helt herlig, og eg kjenner optimismen stige i takt med at eg ser at de har alle de fargene eg vil ha på lager….*FARLIG*

 

“Smokk-Smokk” og disse er nå på vei hjem til moi:


I denne buketten mangler den KNALL gule som eg også kjøpte….
Den papegøyegrønne der er skikkelig flott altså!!

 

 


Eg droppet den blekrosa der, men korall og fersken blir flotte..!

 

 

 

Oj, eg løy visst litt der i sta, eg måtte ha denne flotte petrol –
Det vil absolutt gjøre seg som en stripe eller 12 slik eg ser det 🙂

 

 


Hovedfarge må man ha om man tenker striper, mange striper og denne gangen ble det lys grått, mulig noe mer praktisk enn den HVITE som eg kjøpte i pastellboksen! Ikkje sant!? Ingen skal i allefall komme her og kommer her å si at eg ikkje er minst like garngal som før! Har jaggu blir en del nøster så langt i år...Det alene kan by på problemer her på Hobbyrommet…Min egen regel for rommet er at eg skal IKKJE ha noe garn utenom det som eg får plass til i Kallaxhylla (4X4 rom)….Allerede har eg ei eske og en kurv på gulvet…Dette går absolutt i feil retning…Det er store muligheter for at eg nå snart må ta en opprydding i hylla, bli kvitt noe for så å fylle på med det nye…Er det ikkje godt å ALLTID ha noe å gjøre på…?

Men ok, i dag blir det nok verken strikking eller garnrydding…Det kommer pakker i posten i dag Woop Woop Nye og flere farger i Fimo/Cernit så planleggingen mot Solamessen går sin gang, tja eg tror dette blir bra eg..! Vurderer å rydde litt før eg slår meg ned i dag, sveipe over gulvet med en mopp tror eg, men utover det er det litt vanskelig å rydde når eg er midt opp i masse ville ideér…Burde selvfølgelig hatt et mye større Hobbyrom,
hadde nok vært en god løsning *Ler*

 

 

 

HA EN HERLIG DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

10 kommentarer
    1. Å skulle ønske jeg kunne strikke, det virker så fint å kunne trylle frem sine egne ting på den måten. Og skjønner godt at det blir vanskelig å ikke ta med seg fristelser fra garnbutikken. Du ser vel smash hva som er bra!

      Ellers kjenner jeg meg godt igjen i leting etter turtøy på tilbud før vinteren. Det legges igjen noen turmil her også og garderoben må skiftes og komplememteres støtt. Bor heldigvis i nærheten av Norwegian Outlet på Vestby. Det er jo en oase for turtøy også. Men ikke alltid størrelser og farger er som ønsket da.

      Takk for tips om Bergans! Er veldig glad i Peak Performance, det er jo en smakssak ift hva som passer kroppen og sånn. Men kjøpte meg verdens deiligste Dermatex jakke på Bergans på Outlet. 3000,- takk. Kanskje har jeg snart råd til buksa😂

      1. Er kort vei for meg til Ålgård Outlet og det er der eg skal shoppe! Gleder meg! “Min” jakke henger der til halv pris!! De er dyre ja, men så gode uten at man trenger surre seg inn i flere lag. Var innom Norrøna å myset også…Ble stupforelsket i den nye jakka “Trollveggen” KNALL lysende turkis…Kjenner det kan bli både dyrt og farlig 🙂

    2. Farger gjør meg glad, da særlig garn nyter jeg. Herlige farger du har valgt.
      Ullplagg bruker jeg hele året, og gode turklær er alltid aktuelle. Fristende… 😅

Siste innlegg