Gode FavorittSokker

Designet av Donyale Grant

 

Helt tilbake i 2009 strikket eg mitt første par Mojo Sokker! Er du en litt uerfaren sokkestrikker, men likevel har lyst
å prøve deg på noe spreke sokker? Vel, her er de! Pga ribbestrikk i alle retninger sitter sokkene skikkelig godt på foten 🙂 Du kan jo f.eks gjør som meg å strikke hver seksjon i hver sin farge, da blir det litt sånn….Klovn!? Kommer jo an på fargevalgene da 🙂 I årenes løp har det blitt ganske mange par av disse og grunnen til at eg kom til å tenke på de nå var fordi…

 

 

 

Designet av Donyale Grant

 

…de poppet opp under “Nye Design”….Hmmmm, nye? Eg strikket som sagt mine i 2009, men det ser ut for at det i årenes løp har poppet opp et par til design med nye Mojo Sokker – T.o.m samme navn, vel vel...Disse på bildene over som eg velger å kalle for “De orginale” var i sin tid en gratis oppskrift, noe alle de “nye” oppskriftene også er, “De orginale” koster nå noen kroner og designeren velger å gi inntektene til veldedighet 🙂 Sitter du å scroller lenge nok på det store nett og i strikkeverden finner man virkelig myyye rart og MYE som ikkje er greit,
er utslitt i dag, men eg bare måtte nevne det sånn i forbifarten…

 

 

MOJO
Bildene over
Str Dame

 

 

 

* * * *

 

 

 

Altså, her sitter eg ganske ødelagt på en måte. Trodde eg tålte noe mer, men jammen tar det på å rydde og vaske bort alt av jul på en dag. Har altså vært hos mor mi å holdt på. All julepynt er lagret i 2.etg inne på et skråloft, ergo man må gå i ca 90 gr der inne. Det har eg gjort da, stått slikt å ryddet, sorter og organisert. Tenkte det kunne være greit å lage et fint system siden det garantert er eg som skal ta det ned senere i år – Igjen 🙂 Alt av utelys og alle lys i alle vinduer i begge etasjer er pakket ned og inn på skråloftet. Vet ikkje hvor mange ganger eg gikk i den trappa? Mange! For å få en pause (Det var varm der inne) tok eg en kjøretur og fikk i hus en del blomster og planter som eg kunne pynte med når jula var borte – Ble så lyst og fint atte. Hadde planer om å vaske gulvene også, men siden mor mi har eg gammel mopp fra 18 pil og bue sto eg over. Nå har eg som oppdrag
å kjøpe en ny mopp for henne 🙂 Da blir det bra!

Eneste som gjenstår nå er å få i hus litt helgekos i morgen. Åååå DUuuuu, vettu ka!? Eg kjøpte meg en deilig Jogge(Kose)dress fra Cubus for et par dager siden og den kommer på døra i morgen tidlig kl 07:00 – Jepp, så da er eg i grunnen klar for helga etter hvert 🙂 Nå snart skal eg prøve å knekke meg inn i en god stilling i senga!

 

 

KOoOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg