GØY PÅ LANDET

ASK garn

 

 

Jaggu er det mye gøy på landet her hos oss! Før kjørte me en gang i blant over Jæren for å plukke med oss grønnsaker/egg som ble solgt på gårdene utover, nå er det sååå mye annet spennende også!! Målet for turen i dag var Woodling, det var søs og meg + en venninne av søs og datteren. Det må eg si; det er langt
å kjøre ute på Jæren i den forstand at hvis man kjører feil, ja så er det så himla langt tilbake *ler*
Smale veier og mye natur kan du si 🙂

 

 

 

 

På Woodling var det lagersalg og der var det mye fint (De har Nettbutikk) Eg sjekket nettbutikken i går
og hadde blingset meg ut en kjole; Bothild 🙂 Be først litt skuffet…kun små Str, men jaggu passet str M helt supert! Så da ble det deilig kjole og 2 ribbeukser på meg 🙂 *Fornøyd*

Etter en stund i denne lekre låven skulle me enten til Bryne eller Klepp for å da en matbit på en kafé, som sagt er det mange veier på Jæren og når me skal kjøre videre så passerer me søren meg Holen UllverkstedSøs og eg er jo den siste tiden blitt gjengangere der…!

Seff måtte me stoppe og vise følge vårt alt det flotte garnet…

 

 

 

 

…eg klarte jo ikkje helt å bare se, det er vanskelig ♥ 8 deilige ASK hespler ble med meg hjem…Har ingen plan, men eg tar alltid utgangspunkt i at det potensielt kan bli en fin genser/kjole i striper…Skulle eg ha for lite av en farger er jo ikkje Holen så langt vekke 🙂

 

 

 

 

En annen plan me hadde var jo å kjøre til Skjæveland gardsutsalg på vei hjem! Sååå mye godt! Sjekk leverandørene!! Men me? Me raider alltid godt inne på grønnsakkjøla, der er det mange godbiter! For min del ble det mye rødbeter, har aldri vært borti så saftige rødbeter før! Sukkererter, og små agurker og tomater i løsvekt 🙂 Har man litt grønnsaker i kjøleskapet kan man lage og spise mye godt!

 

 

 

 

Se bare på denne Sizen her! De er omtrent som underarmen min *ler* Kjøpte 6 sånn svære, totalt? Kr 77 🙂 Bare sjekk butikkprisen på rå rødbeter neste gang….Har prøve rødbeter fra Kiwi EN gang…Det ble et lite glass med juice…Av disse 6 regner eg med kanskje borti mot 2 flasker, sånn ca 1,6 liter.
Drikker et glass hver dag, smaker godt og gjør godt.

Straks klar for litt mat eg, har en søtpotet i ovnen, har steikt litt karbonadekjøttdeig og skåret opp diverse grønnsaker – Eg é holsolten! hehe Tenker det blir strikking og serie etter på og i morgen er det ut på tur,
det er faktisk meldt SOL 6 grader Woop Woop

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

5 kommentarer
    1. Lekkert garn både i kvalitet og farger.
      Spennende.
      Garnshoppingen din smitter, igår var det meg som handlet tilbudsgarn. Myyyye fint 😘

      1. Så gøy! 🙂 Garn kan aldri bli feil, tenker eg 🙂 Finner man ut etter en stund at man ikkje bruker det likevel, kan man jo bare selge det videre 🙂 Men ja, Ååå det har vært herlig å shoppe litt garn igjen 🙂 Kos deg med de nye nøstene 🙂

    2. må smile litt her ,skjønner jo att det er vanskelig å ikke kjøpe garn ,og ask er jo et fint garn da,herlig gårdsutsalg dere var på ,var mpå en slik sist jeg var på Sandnes men husker ikke hva det hette der vi var ,men utrolig heldige dere som kan kjøpe grønnsaker der ja

    3. Åhhhhh, de fargene der hadde garantert blitt med meg hjem også – finnes ikke lekrere farger 😍
      Nå har jeg “klikket” hjem garn for første gang ettersom garnbutikken “min” har lagt ned. Det ble ikke noe spennende denne gangen, for yngstedatteren ønsker svart genser 🙈 Men jeg var veldig usikker på hvor jeg skulle handle, det sitter nemlig langt inne å shoppe uten å først se/kjenne på….. Så la du ut at du fikk varer fra Krabberødveien, så da tenkte jeg at DET prøver jeg, for det er så nært at jeg etterhvert også kan kjøre dit og titte!
      Så nå sitter jeg her og venter på 26 nøster Dropsgarn – tenker de kommer idag 😊

      Ha en fantastisk dag, og god tur 🌞 Her er verden glasert, og sånn forøvrig ligger det masse snø. Gleder meg til barmark!
      🥀🌱🌳🌲🚶‍♀️🌲🌳🌱🥀

Siste innlegg