Gøyal Småstrikk – Gratis Oppskrifter

Designet av Heather Sebastian/JoeysHouse

 

Før, ja for ganske mange år siden, lenge før eg prøvde meg på noe strikkeoppskrifter pleide eg strikke mye “Gonker” 🙂 En “Gonk” er bare en “kropp” av ukjent fasong, strikk på noe som minner om armer og bein, sy på et fjes = “Gonk” 🙂 Den gang da var tanteungene mine små og de elsket “Gonker”, og ja, det ble etter hvert ganske så mange! Var alltid like kjekt å se hvordan de endte opp for det var aldri noen plan. Vitsen var bare å ha det kjekt underveis og bruke det man hadde av utvalgt i strikkekurven.

Alle “Gonkene”, eller monstrene om du vil, i dette innlegget er strikket i tynt sokkegarn på pinne 2,25-2,50 – Da blir det ganske så søte monstre som kan brukes til så mangt. Heng de på en nøkkelring, lim på en god magnet å sleng de på kjøleskapet, ja de kan brukes til det meste og glede de fleste 🙂 Tjukke pinner? Tjukt garn? Kjør på!
Da blir det store monster haha Kan brukes til puter eller bare som kosedyr.
Poenget er at det er gøy å strikke.

 

TINY TOYS
Bildet over
Den høyeste er 9 cm

 

 

 

Designet av Heather Sebastian/JoeysHouse

 

MINIONS

 

 

 

 

Designet av Heather Sebastian/JoeysHouse

 

CONELIUS, A POINTY MONSTER

 

 

 

 

Designet av Heather Sebastian/JoeysHouse

 

MONTE

 

 

ALLE oppskriftene i dette innlegget er GRATIS ut april måned 🙂
Klikk på linken under hvert enkelt bildet

 

 

 

* * * *

 

 

I dag skal det hentes pakke på posten, eller det er Amira som henter den på vei hjem fra jobb. 1 av 2 pakker nesten i havn altså. Igjen, små gleder – store barn eller noe. Uansett, eg er enkel å glede så en pakke er en pakke 🙂 Nå er det helst pakke nr 2 eg venter mest på så eg håper den snaaaart lander på norsk jord 🙂 Anyway, eg er klar for vrangborden på Aamu!! JuHuuu Endelig!! En vrangbord går fort, spesielt når genseren strikkes Top/Down så den skal eg fikse ferdig litt senere, først i dag er det MEG SELV, MEG SELV og så MEG SELV litt igjen. Dvs: Freshe meg opp på badet, ingen grunn for å gå til grunne bare fordi man bare er hjemme, det har noe med eget (andres?) velvære å gjøre også – Nemlig! Etterpå skal eg sette meg ved spisebordet og perle ferdig Enhjørning nr 2 ♥ Blir garantert flere figurer også i dag for eg har ikkje så mange andre planer, ja utover den vrangborda som skal strikkes senere. EG syns, nei eg MENER: Selv i en tid hvor mye kan være vanskelig og kjipt så er det likevel fult mulig å være POSITIV – Alternativet er jo så utrolig kjipt liksom! 🙂

 

Men, eg må bare nevne noe som gjorde meg varm i hjertet! Eg har ALLTID, i allefall lenge (ja i flere år)
virkelig likt Fredrik Græsvik, nå liker eg han ikkje lenger…eg ELSKER han:

 

 

 

 

Finn fram noe kjekt og lag deg en flott dag – Husk å KOoOS deg ♥

 

 

NYT DAGEN!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Haha til den meldingsutvekslingen om strikking! Forskning viser faktisk at man følger bedre med på det som blir sagt hvis man gjør noe med hendene samtidig. Folk uten strikketøy konser altså dårligere!

    2. Du er den eneste jeg har sett som bruker «gonk» om det samme som meg. I et skap har jeg en gonk med gul OK grønn kropp, rødt rynkeskjørt rundt midjen, og knalloransje hår. Høres grusomt ut, men jeg elsket den som liten, og den komme4 aldri til å bli forvist til loftsboden 🙂

Siste innlegg