Gratis og Koselig Juleprosjekt

Designet av Lizette By

 

Ååå tenk å ha denne gjengen klart til julepynten skal frem? Det er vel noe av det søøøteste, eller??
Er du litt kreativ og ikkje bare holder deg til oppskriften kan du jo strikke ei nisselue eller skjerf,
ja bare for å få litt julefarger med også 😀

 

 

 

Designet av Lizette By

 

De er heklet i tynt bomullsgarn på nål nr 2,5mm – Mulig eg hadde valgt å kombinere det med litt alpakka f.eks;
Litt sånn myk/fluffy pels hadde jo gjort seg ♥ Kanskje henge ei lita gullbjelle rundt Rudolf som du selvfølger gir en rød nese 😀 Oppskriften er på svensk så dette skulle gå greit vil eg tro,
det er bare å finne frem noen nøster og sette i gang!

 

BRÖDERNA HJORT
Bildene over
Gratis Hekleoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

Dette traff meg da eg kom inn i stua litt over 8 i morges ♥ Altså, lite kan slå en klar frostmorgen!! JuHuuu Gjett om eg skal ut å gå i dag!! Eg skal levere bilen på Mekonomen kl 16 i dag, nye vinterdekk skal på og mens eg venter skal eg gå en tur. Skal plukke med meg noe fint fra Mestergrønn og så skal eg opp å pynte litt på mor mi sin grav.
I morgen hadde hun blitt 83 og det er allerede over
1 år siden hun døde…! Dette året har gått skummelt fort!

Men nå skal eg starte dagen med å knyte litt røde sløyfer på ting!

 

 

 

HA EN FLOTT VINTERDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram

Vibbedille på TikTok

8 kommentarer
    1. Årene flyr.. Skummelt fort.. 😊 Jeg ble født på din mammas 21-årsdag🥰 Ønsker deg en fin tur til gravlunden❤️ Hilsen Line i Oslo

      (Noe helt annet, så du hadde litt ‘slit’ med å plukke ut bokstaver fra folieark etter tur i Cricut’n. Jeg har en gammel Cricut, må innrømme at jeg ikke har brukt den mye😬 – fy på meg! Men jeg husker at jeg hadde en penn som hadde en myk ‘kule’ (der blekket vanligvis er) som var klebrig (omtrent som post-it-lapper). Husker ikke om den var et Cricut-tilbehør (ikke funnet noe ved søk nå) eller et annet merke. Papirark man bruker i Cricut’n er jo også festet på en litt klebrig matte når man skyver den inn. Vet ikke om det er sånn nå, vet heller ikke om den type penn er klebrig nok for foliebokstaver. Jeg har funnet en hos We R Memory Keepers – den heter Quickstik Craft Tool. Kan hende det er den jeg har ett eller annet sted😁 Ikke bare klebrig tupp, den er litt sånn alt i ett verktøy. Jeg har også en type spatel og den er et Cricut-tilbehør, den brukte jeg etter at jeg hadde fjernet arket(folien) som ikke er bokstavene, skjøv spatelen under bokstaven, og vips der var de fri😃

      1. Ja eg har den store Cricut M 3, det er ikkje et slit med bokstavene, men det var en del arbeid Fordi det var mye tekst – småtekst og da er det dill 😀 Har et sånn plukkeredskap og skalpell, så det går fint 😀 Bruker også slik klebrige matter når det skal kuttes 🙂 Er nok mye det samme som før, sikker litt oppgraderinger som med alt annet 🙂 Men det er gøy da! 😀

        1. Min Cricut (Expression 1) – kostet mange tusen i 2007 ca, var nesten skjelven for hvor mange kroner jeg brukte🥵😁. Den er fra før man kunne koble opp mot nettet (kobles kun på strøm), måtte ha programmer/cartridges som var svindyre, (mener å huske at det var langt over tusen kroner for ett program jeg hadde lyst på). Rett etter jeg hadde kjøpt kom det en slags dockingstasjon (Jukebox) med plass til seks programmer man kunne switche mellom, men det var altfor dyrt for meg🙂 Og så kom den man kunne feste ‘fargepenner’ der kniven er, for tegning/fargelegging, men de ble det raskt stille rundt.
          Tror det var pga de dyre programmene at min ble lite brukt (har kun 3 stk).
          Etter hvert ble det dies og Cuttlebug, mengder av dies😬😆 Og i fjor kom en Sizzix Big Shot Switch Plus i hus🤩 Svart og blank🖤 Hadde flaks, sto ingenting om intro-pris, betalte noen få kroner under tre tusen (synes det var dyrt nok😉). Nå koster de ca fem tusen😯 Har ikke vært i ‘hobbyhumør’ de siste par årene, men handler materialer og utstyr jeg vilhøver😁 Det er også en hobby; gammelt jungelord! Og skaperlysten håper jeg snart kommer tilbake😊

          1. Var litt dyr den eg også kjøpte, tenkte når eg først kjøpte ville eg ha alt 😃 Denne kan skjære og skrive/tegne samtidig og eg kan bruke mange forskjellige materialer. I tillegg risser og graveret den, med andre har har eg mye å utforske

            1. Høres både morsomt og spennende ut! Og jeg har alltid hørt at man skal unne seg litt i ungdommen!😁😄🥰

    2. ønsker så gjerne mønster på noen sokker jeg fant på fin blogg for noen dager siden. de hadde små ruter hele veien og virker som en fin måte å bruke opp restegarn til. Takknemlig for snarlig svar

Siste innlegg