Gratis Oppskrifter – Steg For Steg


I går var en dag for surring og der med ble eg sittende å scrolle litt i gamle arkiv, gudene skal vite at eg har mange arkiv – Både over det ene og det andre. Husker så alt for godt hvor kjekt det var å hekle disse lappene her, de skulle jo til slutt bli tidenes teppe…vel, nå har eg en hel haug av de godt nedpakket i en stor kurv…
de venter på litt bedre dager *ler*

 

 

 


Om du aldri før har heklet lapper som dette, eller mener bestemt at dette kan du ikkje, vel – Disse er i såfall helt perfekte til nettopp deg! Oppskriften er skikkelig Step by Step og det er helt umulig å gjøre feil. Det eneste du trenger er noe ymse ullgarn (eller annet om du foretrekker det) og en heklenål som passer til. Eg har heklet mine
i ASK fra HillesvågElsker det garnet! ♥ Oppskriften er helt gratis og den ligger helt klar HER INNE å venter 🙂 Bedre blir det ikkje, og vips så har du det perfekte håndarbeidet til å sitte i solveggen med –
å nyte påskesola som eg har bestilt 🙂

 

 

 

Andre lapper eg elsker er jo disse til Lucy of Attic24 – Hun har også laget en Step-by-Step oppskriften som gjør det veldig enkelt selv om oppskriften er på engelsk 🙂 Plukk den med deg HER INNE 🙂

 

 

 

 

Da eg satt der å scrollet i arkivet mitt kom eg over dette bildet, det fikk frem klumpen i halsen på meg. Dette er Petter, en veldig god venn eg fikk i den tiden da eg formelig bodde på sykehuset i noen år – Det samme gjorde han. Uansett når på døgnet eg gikk bak i gården til paviljongen for å ta meg en røyk så kom han. Han hadde nemlig rom med vindu vendt ned mot paviljongen. Me hadde mange god samtaler i disse årene. Han hadde aids, men fikk i løpet av oppholdet også påvist kreft og det var det han til slutt døde av. Eg hadde alltid et håndarbeid
i hendene når me satt der nede å pratet og han ønsket seg veldig mye et godt teppe, og det fikk han. Et par ganger etter at eg var utskrevet ringte han fordi han hadde fått hull i teppet, da dro eg opp og stoppet det.
Tenker alltid på han når eg er på sus og går forbi den paviljongen.

 

 

Ellers så kom det meg for øre at ei viss blondine tydeligvis er for overfladisk til å se på strikkeoppskrifter?
Mulig hun trenger en real reality check? Kanskje med en liten snert?
I så fall vil eg anbefale henne å les DENNE BLOGGEN i steden for
😉

 

 

 

 

Selv om eg hadde en drøm om blå himmel og 15 grader i dag på 1.Vårdag så er altså dette det eg må ta til takke med…..Iiikkjeee sant!? MEN! Eg er evig optimist og eg er overbevist om at eg kan øyne sola bakom der, ja hvis eg virkelig myser med øynene 🙂 Det var helt nede på 0 grader i dag og nå er det 5, det gjelder å ha trua vettu 🙂

I dag skal eg jo en tur ut på hjul så eg tenker å bare slappe av frem til da, blir herlig med et par timer
i frisørstolen skal vites – få stelt krøllene litt 🙂

 

 

 

LAG DEG EN GOD
MANDAG OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg