Grimt, eller bare herlig Nostalgi?

Designet av Lilia Vanini / Liliacraftparty

 

Nostalgi er så mangt…Det er gammelt, eller gammelmode, men det er også en følelse man får når man ser noe som f.eks minner oss om barndommen; “Ååå nå fikk eg sånn nostalgisk følelse” åsså ler ungene av oss når me syns det i tillegg er sååå fint, ikkje det? Men, om 30 år vil jo de sitte med de samme
følelsene over ting de bruker og liker i dag 🙂

 

SPRING COINS PURSE
Bildet over

 

 

 

 

Designet av Lilia Vanini / Liliacraftparty

 

Eg har utrolig mange gode minner fra farmor sitt kjøkken i 2.etg av barndomshjemmet mitt. Der har eg sittet å spist etter skolen eller sett på når hun baket. På veggen hang, som seg hør og bør, de mest fargerike gryteklutene på rekke og rad. Hun samlet på de aller minste garnrestene, ingenting skulle kastet
og alt ble heklet om til både kluter og grytelapper.

 

LUCKY STAR POT HOLDER
23 cm X 20,5 cm

 

 

 

 

 

Designet av Lilia Vanini / Liliacraftparty

 

Eg skulle virkelig ønsket eg hadde en like flott samling selv! Er slettes ikkje så farlig om de ikkje passer
inn med stilen man har, for i bunn og grunn er jo nostalgi bare en følelse 🙂

ZaloKjole (<–Gratis oppskrift) er jo absolutt også en ting som gir
oss den nostalgiske følelsen som ungene ler seg ihjel av! *ler*

 

GARDEN POT HOLDER
23 cm X 23 cm

 

 

 

Designet av Lilia Vanini / Liliacraftparty

 

STAR CHRISTMAS POT HOLDER
20,5 cm X 20,5 cm

 

Hvis du vil ha alle 3 grytekluter kan du kjøpe de samlet HER INNE
og samtidig spare noen kroner 🙂

Men du? Den ultimate nolstalgiske (grimme?) tingen kan me vel være enig og at er DENNE? Selv om eg uten promblem fint kunne heklet en og hatt f.eks på lilledoen må eg jo si at DENNE hadde eg helt uten problem både heklet mange av og hatt på badet selv 🙂 Hvis du virkelig er en “samler” av nostalgi og vintage bør du svippe innom HER å plukke med deg enda flere oppskrifter! 🙂 Eg har tidligere heklet de der skikkelig gamle gryteklutene med dukkeansikt og de var de mange som ville ha, oppskrift kan du finne HER INNE.

 

 

* * * *

 

 

Det er fredag, 20 grader og plaskregn + det tordner og lyner….Bilen står heeelt der borte og me skal ut å handle…Iiikkjeee sant! Blir frem med regnfrakken i dag ja! Eg har i tillegg annonsert BMW`n vår, den står parkert hos mor mi siden me ikkje kan parkere i gata her hos oss, og i dag skal det komme en som vil kjøpe den. Så ja, da må me trixe litt slik at Ali kan kjøre den hit. Håper jo at mannen som kommer tar den med seg i dag: 1 problem mindre kan du si 🙂 Alt man kan få ut av håret er herlig, det nesten som MÅ bort, ut og vekk er Disse Kommodene!
Da får nemligen bilen me har plass inni garasjen – Det hadde vært noe det 🙂

Men nå må eg en kjapp tur på badet å våkne! Eg farget de små grå i går…eg pleier kjøpe en farge som er ganske så lik min egen så man kan ikkje se at eg har farget det, men den fargen hadde de ikkje da Amira kjøpte for meg
i går…Nå der i mot er eg virkelig blitt ei brunette! Var eeen tanke mørkt ja, men men, det slites av vask etter vask 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD FREDAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. De gryteklutene er det litt nostalgiskjær over ja 🙂 Jeg laget noen tovede vesker, med trehåndtak og sydde på blomster, til premier på julekalenderen min et år. Det var gøy 🙂 De så litt gamle ut 🙂

Siste innlegg