Gull eller Sølv til Jul?

 

Ikkje for å ødelegge dagen for deg, men det er bare 4 mnd til jul…Så da: Gull eller sølv? Ja til jul altså?
Eg er verken på gull eller sølv i selve pyntinga sånn egentlig, har gullkuler på juletreet, det er det eneste, men HVA pynter du julestrikkeprosjektet opp med? Gull eller sølv? Det er jo spørsmålet man stiller seg når man skal begynne å planlegge hva man skal kose seg med i romjula 🙂

Disse emaljemarkørene (som forøvrig er det søteste ever) har da klart å skape litt hodebry for meg…
For det først kom de hjem i postkassa ferdig monterte med karabinkroker…!?? Små ynkelige kroker som eg ikkje ville brukt selv en gang, men selve charmsen er både flotte og av veldig god kvalitet – Så da har eg sittet å demontert en haug av markører for så å montere de opp på nytt med mer brukanes små dubbeditter (Alle på ring). Selv om man shopper fra det store utland er det ikkje sagt at man betaler småpeng – Blir fort litt smådyrt ja,
men hva gjør man ikkje for å skape litte granne julestemninga da?? Ikkje sant..!

 

 

 

 

Disse her ⇑ ble definitivt årets (ehee Julas) vinner her hos meg! En haug med superskjønne
pingviner og snømenn og de er i sølv som er min favoritt 🙂

Et annet problem eg har i denne markøøøørverden er at eg takler ikkje å blande sølv og gull….
DET funker ikkje, så den neste problemet (for meg) er altså da…

 

 

 

 

….DISSE! De er jo bare i sølv….Inntil nå! Akkurat det samme “irriterte” meg i fjor også, eg leita høyt og lav etter akkurat like bare i gullfarge…Nytteløst! SÅ helt sånn ut i fra det blå sendte eg en mld til den selgeren eg kjøpe slike sølv av og spurte om de ikkje var å få i gull!?! Hørte aldri noe før i går da eg klikket meg inn for å kjøpe flere slike kroker i sølv! Hva hadde poppet opp trooor du? Nettopp! Lenker med gull! Ho Ho Ho Nå blir det bra og mine egen lille OCD kan ta juleferie og eg kan henge markører med gull på gullkroker og de andre i sølv kan henge på sølvkroker! Snakker meg om å få ro sjela 🙂 Regner jo så klart med at du er enig med meg og at man kan ikkje henge markører på hva som helst, får da være måte på 😀

En annen ting som er greit å tenke på er at selv om eg selger disse som markører kan jo du bruke de til mye annet. Eller mye og mye, men uansett sikkert annet enn markører. Kanskje som kun en charms på et armbånd? Øredobber? Nøkkelring? Pynt på noe du har laget, strikket, heklet? Muligheten er mange.

Disse selger eg billigere, ja mye billigere enn de håndlaga – T.o.m billigere enn de butikkene som også handler fra det store utland og selger de stykkevis som markører…noen selger de faktisk ganske dyrt syns eg…!
Eg har nemligen sett akkurat de samme charms som eg har i butikk her i Stavanger og eg tenkte: BLODPRIS!
Vel, vel de skal vel tjene til salt i grøten de også, men noen grenser bør det være 🙂

Et lite tips ang disse markørene: Passer til smågaver til den strikkegale venninna di, ellers så er de populære
i sånn julekalenderbytte 🙂 En flott liten kalendergave som ikkje trenger koste skjorta 🙂 Så om det er interesse for denne type markører kan eg godt legge ut noen av de for salg allerede nå
(De skal jo egentlig bli med på messa, men det er nesten nok til alle *ler*)

OK! Det er fredag og det betyr at me skal ut å handle litt og i dag må eg få i hus grønnsaker, nå har eg spist meg nesten inn til kjøleelementene i kjøleskapene så det skal bli godt å fylle på igjen 🙂
Tenker eg i allefall må ut på Skjæveland å få i hus rå rødbeter 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTT DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

6 kommentarer

Siste innlegg