GYLLEN EIK – En Lekker Gave

Designet av Dianna Walla

 

Deilige, litt sånn rustikke hansker, ja akkurat slik eg liker ♥ De er strikket i Dette Deilige Garnet og normalt sett så holder det med et nøste til et par, meeen, siden det er 3 farger så må du jo ha 3 hesper. Sånn er det jo ofte, det er antall farger som virkelig kan fordyre et prosjekt 🙂 Det som fint kan gjøres er at du f.eks bruker et annet garn til små detaljer, rester fungerer helt supert og det kan du også gjøre her. En annen ting er at du kan bruke Finull på hele hansken, da beholder du også det litt rustikke utseende 🙂

 

 

 

Designet av Dianna Walla

 

Virkelig en lekker gaver ♥ Eg falt jo først for fargene siden mitt fargekart har endret seg drastisk, spesielt det siste året! Før var petrol, turkis og lime de første fargene eg sjekket ut – Nå er eg bare blitt mer og mer glad i det man gjerne kaller for jordfarger. Har i grunnen alltid likt de fargene – På andre, men nå vil eg jo helst bruke de selv 🙂

 

 

OAK HOLLOW
Bildene over
2 størrelser

 

 

 

* * * *

 

Søndag, det regner og Dib er allerede ut av dørene på vei til trening. Nei, han har egentlig aldri fri, men etter neste helg kan han senke tempoet litt for en stund. Det som er greit med helgetreningene er at han går på bussen her ned og den stopper rett uten for treningslokalet, så eg slipper å stå opp grytidlig for å kjøre. Ellers så kjører eg han i ukene, det tar meg kun ca 12 min hver vei, men bussen tar 1,5 time! HALLELUJA for flott ruteplanlegging *ler meg ihjel*. Nå gjelder det bare å prøve å lade opp i løpet av uka for neste helg blir det opp tidlig, ut av dørene og sent hjemme inkl en kjøring hit og dit! Eg ville jo at Dib skulle sove på deltagerhotellet rett ved idrettshallen nettopp for å slippe å kjøre frem og tilbake flere ganger pr dag, men nei, ingen i klubben hans skulle visst bruke hotellet.
I steden for skal me ha en treningkamerat fra Bergen boende hos oss. Det blir litt mer avslappende for de.
Husker jo fra Oslo i fjor, selv når me kom tilbake til hotellet var det et trøkk hele tiden, så ja eg skjønner at de
vil hjem mellom slaga å heller senke skuldrene litt 🙂

Eg skal prøve å senke skuldrene så godt eg kan i dag! Eneste eg skal gjøre er å skifte på Dib sin seng. Planen var å gjøre det før helga, meeen eg glemte å vaske den maskinen så det gjorde eg i går. Etter på er det bare å freshe seg litt opp, innta go`stolen og bare sitte her med strikketøyet og en podcast i øret. Noe mer enn det syns eg ikkje er nødvendig på en søndag, ja siden det regnet ute… *ler*

Men du? Eg har fått ganske mange mail de siste dagene. Vet du? Det er faktisk ganske mange ensomme strikkere “der ute” som sitter å strikke og koser seg hver eneste dag, men som ikkje tør å legge ut det de strikker??! De er så redde for at det ikkje er bra nok! Er ikkje det veldig trist? Det viser jo bare at holdningene i noen av nettets strikkegrupper bør bli bedre. Strikking skal ikkje bare være kos og hygge, men også inkluderende. Det finnes strikkere på alle nivåer, alle er ikkje like flinke og ikkje har me alle samme smak, men det gir ikkje grunnlag for
å knekke selvtilliten til andre. Nei, eg sier ikkje me skal spre rundt oss med masse hjerter og lange skytekommentarer på alt som strikkes, det har ingen rot i virkeligheten. Men, me trenger heller ikkje si noe som
me vet sårer. Strikkegleden er så mangt og man trenger ikkje være proff for å uttrykke den ♥

 

 

 

LAG DEG EN DEILIG
SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg