H E L S I K K E N !

 

Ikkje sant vel!? Eg var jo så happy i går for å endelige fått en ordnings på denne Hettejakken! Skulle bare vaske
og blokke den, dette har eg gjort før, men siden den nå har ligget så lenge tenkte eg å freshe den litt opp. Vel, den kom ut fra maskinen med hull på ryggen! Det er rett og slett en tråd som er røket! Så rart, skjønner ikkje helt hvordan den kan ha hengt fast inni maskinen!? Jaja, eg fant et par sikkerhetsnåler og satte de ødelagte maskene på slik at den kan ligge til blokking så får eg heller “brodere” litt etterpå. Håper det går greit å sy med hvit tråd for den oransje har eg ikkje mer av…

Det er nesten som fanden sto å ventet på en sjanse *ler* Ja som en straff liksom! Du kan si eg har holdt på en stund med denne jakken, ja den har til tider skapt litt hodebry….

 

 

 

 

 

Nå husker eg ikkje helt hvor, men eg ramlet over et knalltilbud på dette Safirgarnet i april 2017 (!!) Ja, det begynner å bli en stund siden, opprinnelig var garnet beregnet på et diger Harry Potter teppe, men så ble det altså degradert til en jakke eg skulle “designe” selv…Fargen gikk heller ikkje helt hjem hos meg, den er verken skikkelig oransj eller oker, en merkelig mellomting liksom…men men…

 

 

 

 

Når man er full av iver så går det rimelig kjapt og allerede i juli samme år er den nesten ferdig. Ja det er kjapt til meg å være for etter å ha scrollet gjennom året 2017 i bilder var det mye annet som også ble strikket fra april til juli. Men så vettu.…ja sååå ble den puttet i en kurv og satt inn på Garnrommet…

 

 

 

 

…det var ikkje før i februar 2019 at den dukket opp igjen når eg skulle vise litt Ufo`r som mange etterlyste.
Nei nei, eg har ingen ufo`r, jakken var bare havnet i en annen Turnusgruppe skal vites 😀
Desseverre havnet den tilbake på Garnrommet, men...

 

 

 

 

….allerede i Juni`19 fikk eg en god idé etter å ha sett noe stilig på nett vettu! Nå skulle det broderes på jakka.
Gikk hardt ut med masse farger og ikkje minst knapper…men innså etter et par intense dager med nål og tråd at dette ble vel mye…igjen ble den liggende for å finne ut hva eg skulle gjøre…

 

 

 

 

…heldigvis dro eg den frem igjen allerede i juli samme år, klippet av alt eg hadde broderte og gjorde det på ny – Noe mer nedtonet og forsiktig, fikk t.o.m i hus en lang glidelås og var full av optimisme…

Jaja, det ble jo så klart en bråstopp og eg måtte kapitulere…IGJEN!

Dette er vel “reisen” til denne jakka, nå har den ligget i 2 år inne på Garnrommet så en vask var absolutt innafor…Helt klar en “straff” dette hullet, ser ingen annen logisk forklaring *ler* Men men nå blir det bra og jakka skal få skinne selv om eg ennå ikkje skjønner at eg kjøpt den der farger, ganske utrolig at eg i det hele tatt strikket en jakke med så pass mye arbeid i en farge eg ikkje var 100% fornøyd med. Likevel tror eg dette blir en jakke som kommer til å bli brukt mye nettopp fordi eg valgte glidelås og ikkje minst fordi den har ei stor og god hette 😀

Det er på tide å snu den der den ligger på blokkematta – Den har t.o.m fått en liten dynk av Soak ♥

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT
MANDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Å, så irriterande med det holet… men det fixar du galant!🔷 Synes fargen var tøff! Lukke til! 👌🏻

Siste innlegg