HÆÆ?? -Strikker du av Billiggarn!??

 

“Fy deg! Strikke av billig garn med elendig kvalitet! FYSJ! At du gidder å legge så mye arbeid ned i noe med et så dårlig garn, ja eg skjønner det ikkje! Men ok, man får hva man betaler for!”

Vettu ka?? Når eg leser slik på Facebook kjenner eg at eg KOKER i StrikkeHjernen! Når en person stiller et helt NORMALT spørsmål som f.eks: “Noen som har forslag til hvilket garn eg kan velge til en genser uten at det skal koste skjorta for eg syns orginalgarnet er så dyrt?” Når vedkomne da får til svar at “Jaja hvis det er dårlig kvalitet du vil ha” etc Det som for alt for mange er et dårlig billigarn er alt som selges på Nille, Sparkjøp, Europris, Viking og mangen har også Drops i samme kategori! Eg blir KVALM altså! ALT dette garnet er nemlig SUPRE garn og eg har 0 problem med å fronte det! Bruker MYE av det selv og har aldri vært noe problem, eg vil heller si at plaggene/teppene lever jo formelig EVIG! Husk; Det er heller IKKJE garnet som nupper, NOP, det er DU! Ja det er sant hehe At et garn nupper kan og er stort sett veldig individuelt! Så NÅ vet du det 🙂 + at et garn som koster flesk kan ha like mange knuter som et til 10 kr

TENK om vedkomne som stilte spørsmålet f.eks IKKJE hadde råd til å betale mer enn ca 2-300 for en strikka genser?? Tenkt på det? Tenk på hvor sårt det er for den personen å få “passet påskrevet” om det h*n vil strikke IKKJE er godt nok? Ja eg blir ganske så oppgitt kan du si.

Luksusgarn er det som er en NYTELSE for den som strikker!
Ja du kan betale en formue for et garn, men det er ikkje dermed sagt at det er KVALITET og Luksus!
Dyrt garn er slettes ikkje alltid
synonymt med GOD kvalitet!
Vær klar over det

 

 

HVIS IKKJE BLIR DU LURT! haha

 

 

 

HAR EN FLOTT KWELL OG MORGENDAG
MED DET GARNET DU LIKER ALLER BEST!!

 

 

 

Go`klem fra ei veldig StrikkeGlad Vibbedille 🙂

15 kommentarer
    1. Helt enig med deg. Strikker masse, av alle typer garn. Såkalt billig garn og garn som koster mye. Garn fra Rema, Nille o.l. har blitt brukt å vasket masse, holder seg like fint som annet garn 👍👍

    2. enig i att det er trist om noen er så fine på det att garn ifra andre steder enn garnbutikken ikke er bra nok til bruk,jeg kjøper noe på garnbutikk,men det meste er fra nille og europris og jeg har aldrig fått klage på plaggene jeg har strikket :=) Silja f.eks blir verden beste og mest slitesterke barnehagebukser :=)

    3. Har strikket barnegenserer av europrisgarn og de har gått i arv til flere barn og selv etter mye bruk og mye vask lever de ennå

    4. Tror nesten alt av gensere og bukser jeg har strikket til barnebarna opp gjennom årene er strikket av det noen vil kalle «billigarn». Holder vask etter vask og barna arver etter hverandre.
      Tenkte her i vinter jeg skulle strikke en motegenser til ei jente og kikket på garnet som var oppgitt i oppskrifta. Genseren ville kommet på 8-900 kr!!! Til en 10-åring!!!
      Aldri i livet om JEG ville ha strikket en så dyr genser til et barn. Men klandrer likevel ikke de som gjør det.

    5. Jeg har strikket av billig garn uten knuter og plaggene er flotte og absolutt holdbare. Jeg har også strikket av kostbart garn med masse knuter. Det er bare jåleri å se ned på billig garn.

      1. Jeg strikker i Sandnes garn nå. 85 kr nøstet for 25 g. Masse knuter!! Velger et annet garn neste gang.

    6. Jeg kjøper mye billig garn,gjerne Drops. Har aldri opplevd noe negativt. Ved flere anledninger har jeg også kjøpt Sandnes garn og til en Marius kofte var det knuter/skjøter hver 10.meter på 2 av nøstene,ikke lett å reklamere da det hadde ligget en stund før jeg strikket av det. En gang var det fargeforskjell på samme innfarging. Jeg har aldri opplevd det på billig garn.

    7. Jeg strikker og farger garn fra Garnius og det garnet har høy kvalitet selv om det er rimelig. Jeg har enda ikke opplevd mange knuter i garnet derfra eller at det er farge forskjeller på samme innfargning. Garnet nupper heller ikke. Min erfaring med plagg som nupper er at det ofte er garn med en hvis prosent med syntetisk garn i. For eksempel Sterk garnet. Det begynte å nuppe nesten med en gang , og plagget ble fort stygt. Så kan de som vil kjøpe rådyrt garn gjøre det og la oss andre være i fred. Peace out😀👍👌

    8. Kunne ikke vært mer enig..strikket masse av såkalt ” billigarn”, kofter,gensere osv..og det er like fint etter flere års bruk og vask

    9. Jeg er helt enig i, at billigt garn er lige så godt som dyrt garn 😊 køber for det meste garn på udsalg, men altid uld eller bomuld, aldrig akryl/polyester-garn, kun som “glimmer” sammen med en anden tråd 😉 det er også hårdt for hænderne at strikke i syntetisk garn. Jeg holder meget af Sandnes garner og opskrifter, hurra for Norge

    10. Takk!
      Jeg har vært syk i flere år, med lange perioder hvor jeg er sengeliggende (eller sofaliggende, da). Siden jeg er syk, har jeg veldig lite penger. Men, jeg trenger noe å gjøre på! Jeg trenger å være kreativ, og å føle at jeg gjør noe nyttig! Strikking og annet håndarbeid er perfekt, og billig garn gjør at jeg har mulighet til å lage ting både til meg og til venner. Siden jeg har mye tid, blir det mye strikking.

      Jeg er lei av å høre dritt om valg av garn. Det er ikke alle som har den luksusen at de kan velge dyre produkter.
      Det blir som å se ned på folk som leser bøker du ikke liker. Det er da vel det samme det, så lenge man leser! Og vær heller glad på andres vegne for at de finner en økonomisk mulighet til å gjøre noe de elsker!

    11. Kunne ikke vært mere enig. Blir så innmarig provosert når folk svarer med sånne uvettige kommentarer. Får jeg tak i billig garn, så kjøper jeg det. Garn på Nille, Auropris og lignende, er super godt å strikke/hekle av. Jeg kjøper ikke et garnnøste til 59 kroner, hvis nabobutikken selger det til 20 kroner. Eksempelvis.
      Får heller ikke dårlig samvittihet om jeg ikke kjøper Norsk garn.

Siste innlegg