Håper TANNHELSA vinner!

 

Etter at eg var hos tannlegen i dag og gikk ned i butikketasjen gikk eg rett på damene som satt å tok i mot forhåndsstemmene til Stortingsvalget 😀 Pga av denne nesten “påkjørselen” begynte me å skravle og der med falt deg seg naturlig å slenge inn en stemme. Planen var at eg skulle ta med mor mi en dag,
men nå er min stemme i boks så kan eg kjøre henne en annen dag 🙂

Aldri før har eg tenkt så mye på hva eg skulle stemme! Eg tenker det samme som veldig mange andre; Det på tide med en endring. Det er nok sikkert kanskje like mange som er fornøyd med dagens “ordninger”(?), men eg er overrasket over at flere av de eg kjenner stikker denne gang i motsatt retning enn før når stemmeseddelen skal velges – Eg var ikkje noe unntak der! Hadde du spurt meg for kanskje 10 år siden om eg ville valgt det eg
valgte i dag hadde eg garantert blåst av deg.

En ting som er sant er at de aller fleste, om ikkje alle, stemmer ut i fra sitt eget liv og hva man ønsker skal bli bedre. Dessuten blir man også påvirket av mennesker man liker, som f.eks når det gjelder personen som leder partiet eg valgte. Hen har eg hatt sansen for lenge uten egentlig å ha vært opptatt av hvilket parti hen tilhørte. Andre fornuftige og ikkje minst kloke personer som de siste årene har kommet inn i livet mitt har
selvfølgelig også påvirket meg og eg har flere ganger tenkt…Ahaa

 

 

 

 

For noen kvelder siden tok eg denne PartiKabalen, det var ikkje noe som var fort gjort, det tok sin tid og eg var i grunnen fornøyd med resultatet selv om eg ble noe overrasket! Jøss!
Så gøy tenkte eg, da er eg jammen ikkje så dum da, likevel *ler*

Nå står jo eg på trappene til en aldri så liten svingom med helsevesenet, eller…dvs Tannlegen!! Alle som har gjort noe mer enn å la tannlegen pirke litt VET at dette koster skjorta, og vel såå det! Det er alt for mange som ikkje har råd til å ta vare på tennene siden og lider i stillhet. Når eg er ferdig med denne valsen her vil eg ikkje ha noen ekte tenner, ergo?? ALDRI MER TANNVERK!! Eg har ikkje vondt nå, men tennene nede dingler og eg har visst lenge at nå må eg snart fikse dette! I dag tok eg første skritt og tannlegen og eg fikk en god tone, og ikkje minst skjønner hun hva eg føler om dette og hun er enig i min besluttning – Det finnes NADA håp for de få tennene som står igjen. Hun tok 2 bilder og sa rett ut at de tennene ramler snart for de står ikkje lenger fast i tannbeinet. At eg hadde Pariondontitt var det ingen tvil om så søknad til Helfo er allerede sendt – Dette får du dekket sa hun, uten tvil! Så ja, avtalen videre nå er at hun skal sette opp en plan med tider og priser når alle godkjenningene er på plass.
Da er det for meg å si Ja eller Nei når eg får det på mail.

Selv med refusjoner og godkjenninger i det vide og breie vil eg tro at eg må ut med en del tusen likevel, men eg har en plan og den skal eg snart dele her på bloggen så får eg sjå hvor det ender! Eg gleder meg til det er over og at eg igjen kan smile uten å tenke på tennene, og ikkje minst få tenner som står i stil med de oppe! *Lykke*

 

Nå HÅPER eg bare av hele mitt HJERTE at stemmen eg slapp i urna i dag kan bidra til at me om noen år kan gå mer eller mindre gratis til tannlegen – Det kunne reddet livskvaliteten til mange mennesker her i verdens rikeste land. At partiet eg valgte kanskje ikkje er enig med meg (haha) på andre punkt bekymrer meg ikkje. Hvorfor?
Det finnes vel ikkje en eneste person som er enig med alt til partiet de stemmer på?

Dessuten, som sagt så har eg sansen for Mímir og dessuten har eg lært veldig mye av Brit det siste året!
Håper dere begge dundre i vei på Stortinget snart!

 

Ahaa nå skal eg endelig gå i dusjen og få på pysjen! Etter det skal eg innta Hobbyrommet og baaare kose meg! Eg har kjøpt smågodt i dag da eg handlet! (Det er evigheter siden!)
Skal lade opp til i morgen, for den dagen er bare min!

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer

Siste innlegg