Har du et Drømmeprosjekt?

 

Hva er altså ditt drømmeprosjekt? Er det et strikkeprosjekt? Er det en drøm pga garnet, selve designet, fargene eller hva? Hva er det som gjør akkurat det prosjektet til din drøm? HVORFOR er det “bare” en drøm? Ja, hvorfor har du ikkje strikket det når det? Ja akkurat det siste der kan eg jo spørre meg selv om, men eg vet faktisk ikkje! Merkelig det der for garn har eg og oppskriften har eg kjøpt…Ikkje bare det, men eg har startet også…
i 2014 faktisk… så stoppet det bare opp…Likevel drømmer eg om det ennå ♥

Eg har også et drømmegarn! Eller, om det er en drøm, ja det vet eg jo ikkje for eg har aldri prøvd det. Syns bare det ser så herlig ut + at alt eg ser ferdig strikket i garnet er jo sååå flott! Brooklyn Tweed LOFT og Shelter kunne eg tenkt meg ja! Jo da, eg kan jo bare slenge inn en bestilling, men siden det slettes ikkje er et rimelig garn utsetter eg det stadig vekk 🙂 Har et større prosjekt eg vil strikke i det så det holder
liksom ikkje bare med et par hesper *smiler*

Anyway, Drømmeprosjektet, her har du mitt:

 

 

Designet av Jenise Hope

 

Da dette teppet ble publisert i 2014 kjøpte eg oppskriften med en gang!! Etter en del prøvelapper fant eg ut at det nok en gang var Holst Supersoft som egnet seg fint og eg satte i gang! Strikkefastheten er på 32 m/ 40 row så eg strikket det på pinne 2,5. Det er bare så nydelig! Nå har eg der i mot fått mer og mer lyst til å strikke det i orginalgarnet fordi fargene da er en del klarere! Eg mener, sjekk ut denne fargepaletten HER INNE!!! (Noen som aner om dette garnet selges i Norge?? Har ikkje klart å spore opp noe) Ikkje er garnet særlig dyrt heller, men så er det den der tollgrensen da…Noen eg kjenner som skal til Amerika?? *Kikker i taket og blafrer med øyenvippene*

Litt tilbake til oppskriften, da eg kjøpte den besto teppet av 6 forskjellige Hexagon, men i ettertid har det kommet flere lapper! De kan du plukke med deg HER og HER 🙂 Det er også kommet oppskrift på samme teppe bare i tykkere garn og det finner du HER! Om eg en dag setter meg ned med en diger kurv med KnitPicks garn skal eg love deg at eg skal fullføre dette drømmeprosjektet!!! Hva med deg? Hva må til for at du skal få oppfylt din drøm?

 

 

PERSIAN DREAMS
Bildet over

 

 

 

 

 

Her har du 2 av lappene som eg strikket ferdig! (Nok et bevis på at mobilkameraet har blitt betydelig bedre de siste åra! hehe) Startet i midten og økte ut over, i starten strikket eg med 7 strømpepinner før eg helt ytterst hadde det på en rundtpinne. Det kan eg jo si, lappene er slettes ikkje vanskelige for det er gode diagram. Skikkelig herlig koseprosjekt! Så ja, eg anbefaler det mer enn gjerne!

 

 

 

 

 

Eg tror eg har nye drømmer hver uke eg, muligens noen nye hver dag! Nå er det ikkje bare om strikking lenger, neida, nå er det verre for eg drømmer om alt mulig!! Er jo inneforstått med at eg aldri kommer til å kunne gjøre alt, så eg må velge med omhu hehe Akkurat nå, ja faktisk hele kwellen i dag har eg sittet å malt…Maler på Russedressen til Vivian sin datter og så langt ser det VELDIG Bra ut! “Problemet” med farget stoff, ja som f.eks en rød russedress er jo at fargene trenger flere lag for å bli sin opprinnelige farge hehe Uansett, det er verdt det! Mens eg sitter å maler på ryggen spekulerer eg på hvilke sprell eg skal finne på å male f.eks på det ene beinet som er helt ledig!? Bortsett fra en skisse eg fikk på ryggen av noen lignende hun ville ha har hun gitt meg fri tøyler! Stas når noen som egentlig ikkje kjenner meg stoler så pass på meg, dette blir gøy altså!

Men nå er det på tide å slukke lyset her på Hobbyrommet
og smyge seg under dynene 😀

 

 

NATTINATTI

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg