Har du plass til flere lapper? – Gratis Oppskrifter

Designet av Haak Maar Raak

 

Ok Ok, hvis du begynner å bli lei lapper og lappetepper må eg bare beklage, men LAPPER er en svakhet eg konstant jobber med. Måten eg takler det på er å lagre flest mulig, det føles så deilig du bør prøve MoHaaa Se på de da!?? Det klør helt opp til albuene og det er rett før eg bare tømmer strikkekurven her og fyller den opp med alt eg har av farger og finner heklenåla 🙂

 

 

 

Designet av Haak Maar Raak

 

Eg blir så mektig imponert når eg ser ferdige prosjekt som dette, for en fargebruk, nei eg har liksom ikkje ord! Det er fargebruken, og ikkje nødvendigvis selve lappen som tenner gnisten i meg for det skal eg si deg; Å bruke farger på denne måten er ikkje enkelt, har du prøvd? Eg pleier å si at eg har OCD, det har eg jo ikkje, men eg kjenner at klare og rene linjer og system er noen som bifaller meg derfor blir det å hekle et teppe som dette litt vanskelig. Ja eg vet det har et system, selv om det kan se litt tilfeldig ut, men eg er litt der at eg må kunne se systemet – Vanskelig å forklare, men et teppe som dette hadde eg rydde plass til i sofaen hver dag hele uka ♥

Ååå denne designeren har MER som frister! Ja du må nesten sjekke det ut. Hvis du er en som liker å planlegge litt frem i tid, ja som neste høytid f.eks, sier bare en ting: JUL! Ho Ho

 

 

LITTLE LILY BABY BLANKET
Bildene over
Gratis oppskrift

Oppskriften kan også kjøpes Her på Ravelry, vil da tro du får en fil som for noen er enklere å forholde seg til. Varianten på linken over her (de store bokstavene) er en gratis variant i et blogginnlegg.
Man står fritt til å benytte seg av den, bare husk å kreditér rettmessig eier 🙂

 

 

 

 

 

Designet av Crystal Marin

 

Er du som meg; En samler så snapper du denne lappen med deg. Muuulig du kanskje tenker at den er kjedelig, men tenkt deg 200 av denne som du skal sette sammen til et teppe? Ikkje sant, det er da det begynner å bli spennende! Tenk deg så at du bruker teknikken du lærer i denne oppskrifter, lager ditt eget mønster på flere av lappene, du hekler mangen og sammen vil alle disse lappene gi ditt helt eget “bilde” på et stort teppe. Tok du an? Ja, du kan si det blir nesten som et puzzlespill 🙂

 

BRINDISI BOBBLE SQUARE
Str ca 23 cm X 23 cm
Gratis Oppskrift

Det samme gjelder her, på linken over får du den gratis i blogg,
mens du kan kjøpe en reklamefri (vanlig) oppskrift Her på Ravelry 🙂

 

 

* * * *

 

 

 

Vet du? Eg våknet i dag og tenkte: “Dette blir en digg dag med sol og greier!” Sto opp, svingte først inn på kjøkkenet å klikket på kaffien, en tur på badet, et lite vask og på med en ren og HVIT kosedress….tilbake til kjøkkenet for å ta kaffien over på kanna og….

 

 

 

…PÆM! Hekkan altså!!
Det er jo så typisk! Akkurat som du når har tatt på en annen fin genser og så lager maen i huset spagetti med tomatsaus, ikkje sant!? Eg må begynne med heldekkende smekke tror eg…sukk

Vel vel, eg må ut på hjul i dag og eg…Skal svippe en kjapp tur ut til No Smoke for ei flaske med Juice. For de lokalkjente så vet du nå at det er en kjapp tur helt fra Tananger til Hillevåg takket vært ny vei og lang motorvei. Det tok litt tid før eg begynte å kjøre den veien, eg tok alltid gamleveien over brua og Madlaveien….Men når ungene snakket om at….“Mamma er så gammel at hun fortsatt gjøre gamleveien” sluttet eg med det, nå er det full fart i 90 on the highway🙂 Anyway, rett ved siden av No Smoke ligger IMS (Internasjonal Matbutikk) Elsker den butikken og de har slakterdisk. Me trenger kjøttdeig og siden ingen av de lokal matkjedene har tilbud på det denne uka handler eg det her. Slettes ikkje dyrere enn ordinær butikkpris, men sååå mye bedre!! At det er Halal er ikkje sååå viktig, men absolutt et + fordi den er bedre av den grunn. Siden det er Ramadan antar eg at ferskKAKEdisken bugner så planen er å plukke med meg litt til Ali – Da blir han sikker glad 🙂

Før eg stikker må eg bare få lagt et par regninger i nettbanken og så er eg klar!

 

 

 

LAG DEG EN MORSOM DAG!
Gudene skal vite at me trenger det!!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. De øverste lappene, og teppet,-utrolig fint!
      Bare synd jeg er så dårlig på sånt :/ Og er nå litt for gammel til å starte.

Siste innlegg