Helsikkens Strikkefasthet!!

 

Sånn kan det gå! Det var liksom den Rilleruth genseren det, ja som eg skulle kose meg i når det ble kaldt…Heldigvis var ikkje PT3 et garn som var flokete å rekke opp, så den biten gitt rimelig greit og kjapt 🙂 Satt her i går vettu å strikket, følte i grunnen at eg hadde myyye genser på pinnen….Ja, det skal være en oversizegenser, men likevel. Strikkefastheten i oppskrifta er 17 m, og eg strikket i M/L og da skulle den bli 140 cm i overvidde. Dette er ganske stort på meg, men eg tenkte; Shit au, er det oversize så er det oversize, men min ble alt for mye oversize!

Ja eg har terpet på denne strikkefasthet og eg målet også min etter at eg startet på glattstrikket, men så veeet eg også at min strikkefasthet har en tendens til å skli ut etter hvert…Min gikk fra 17 m og neeesten ned til 15…Omfanget på min genser ble altså da 153 cm…Er bare en ting å gjør da gitt – Sååå kjeedelig!

 

 

 

 

Hadde jo ikkje kommet så veldig lang, men 3 nøster er uansett 3 nøster så det ble jo litt å rekke opp da. Jaja..

 

 

 

Er jo egentlig bare å legge opp en gang til og nå blir det i str S/M, siden eg som sagt pleier å slakke av når eg strikker blir den nok denne gangen perfekt oversize til moi! Er du på jakt etter en digg kosegenser?
Vel, da kan jo RilleRuth Genseren være noe for deg også?

I dag har eg faktisk bare surra her hjemme, er ganske utrolig for eg har garnpakke liggende på posten, men eg orket ikkje! Får stikke innom når me likevel skal ut i morgen. Etter å ha sittet og duppet her i stolen benket eg meg ved spisebordet og “jobbet” litt med alvehusene 🙂

 

 

 


Dette huset er snart helt tørk for eg kunne løfte av taket i dag og det er helt tørt. Det trenger egentlig bare å tørke der hvor taket har ligget over toppen. Så ja, nå bør eg finne ut hvilke maling eg skal bruke. Har en del liggende
i hobbyhyllene mine, får sjekke ut hva eg kan bruke før eg evn bestiller noe 🙂

 

 


Surra et tre med digre blader rundt taket på det første huset eg startet på. Dette er laget på et glass med lokk,
er så spent på om eg kan skru av lokket når alt er tørt 🙂 Enn så lenge er dette fortsatt pakket inn i plast for eg skal ha noen flere små detaljer på trooor eg.

Tro muligens eg kommer til å sitte her å gjespe resten av kwellen…men burde prøvd å være litt produktiv så kanskje hvis eg fresher meg litt opp? Hmm får svinge meg ut på badet en tur, snappe med meg en is inn
i stua og se hva som skjer 🙂 Men du?

 

 

KOS DEG OG HA EN

FORTREFFELIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg