Helt Gratis, er det ikkje herlig?

Designet av Purl Soho

 

Eg har lenge, ja helt fra me pusset opp kjøkkenet, hatt planer om å strikke både lekre kjøkkenhåndklær og kluter…Men det har ikkje blitt ennå, tror eg må ha et kurs i hva enkelte ting skal brukes til først! Kjøpte nemligen noen hvite og ganske enkle, men dog lekre håndklær og hang opp kjøkkenet…..
For å si det sånn så var de slettes ikkje hvite lenge...

 

 

Designet av Purl Soho

 

Min idé om håndklær på kjøkkenet er jo til å f.eks tørke hendene på – Etter at de er vasket, eller tørke f.eks ei ren gryte o.l. De er absolutt IKKJE beregnet til å “vaske” benken med etter man f.eks har åpnet en makrell i tomat boks og hatt lite uhell…Skjønner?? Har i lengre tid nå bedrevet litt “skjult” trening: I ca et halvt år nå har eg kjøpte gode kjøkkenruller, det står alltid en lett tilgjengelig på benken. Flere ganger har eg sagt at blir noe sølt, vel, ta et par tørk og tørk opp før du vasker over med ei vaskefille…Men som alltid er eg optimist og eg har da fortsatt trua!

 

SLIP STITCH DISHCLOTHS
Bildene over
En størrelse
Gratis Strikkeoppskrifter

 

 

* * * *

 

 

En aktiv dag og mye har blitt gjort! Var jo ute å handlet, Amira var jo hos mor mi med denne mobilen hun skulle lære, hun ble med å handlet og me fartet da litt rundt sammen. Svippet innom Jysk og kjøpte et sånn Plisségardin til vinduet på Hobbyrommet. Vel hjemme satte eg i gang å vaske stua og fikk fjernet kuteppet i salongen! Nå er det 1 mnd siden eg brakk ribbeina og stua har vært urørt når det gjelder vaskefille o.l. Orket ikkje se på det lengre. Rolset også rundt på terrassen etter at sola forsvant bakom naboblokka og fikk plantet om de store sukkulentene, nå kan de i allefall ikkje drukne. I morgen er MIN plan å koserydde og får orden på siste rest både på Hobbyrommet og på det som var Garnrommet. Planen er å bruke det gamle Garnrommet til litt lagring, skal f.eks sette inn eskene med julepynt, noen hyller skal eg sette plastbokser i slik at Ali kan TØMME sitt eget kontor
og rydde verktøyet og 113 tusen dubbeditter i bokser – rett og slett lage orden! Jepp!

Men nå skal eg snaaart i seng!

 

 

NATTINATTI 😀
(Eller, God Morgen!)

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg