Herlig Barnejakke – Strikkeoppskrift

Designet av Svetlana Genova

 

Koselige enn dette kan det jo neeesten ikkje bli? Rart hvordan alt blir sååå koselig med en gang det inkl
sauer og kyr 🙂 Om nå ikkje dette skulle falle i smak så har Svetlana Genova flere skjønne
barnejakker på Ravelryprofilen sin 🙂 Sikker på du finner en du den lille vil like.

 

 

 

Designet av Svetlana Genova

 

Jakken er strikket i tynt garn, sånn ca 400 m/100 gr, orginalt er det strikket i acryl….regner med du vet hva min mening om det er? Vel…eg tenker som så: Barnejakke str 2 år er ikkje forenelig med en acryljakke – Spesielt med tanke på at det er en varm jakke – dvs en kaldere årstid hvor me gjerne er i nærheten av både
stearinglys og bål/peis! Eg VET det er mange grunner for at noen ønsker seg acryl, som f.eks at barnet ikkje tåler ull, men så finnes det jo så mye annet garn som er bedre enn acryl? Noen forsvarer det med at “Jammen dette er moderne acryl, ikkje sånn 70-tallgreier!” Vel, i mitt hodet er acryl acryl, selve acrylen endrer jo ikkje innhold –
Å ja, den har blitt mykere med årene, men fortsatt så smelter acryl når den brenner…
Tenkte bare å nevne det sånn “rooolig” i forbifarten.

Uansett, jakken! Den er strikket med Intarsiateknikk og når du har lært deg det og vet hvordan du holder styr på alle smånøstene blir dette sååå mye finere enn å brodere på alt. Ved brodering vil jo motivene bli stivere enn resten av jakken fordi det der blir dobbelt garn. Å lære seg Intarsia er enkelt og helt genialt på en jakke som strikkes frem/tilbake. De alle minste detaljene kan godt sys på om du syns det blir for mye dill 🙂

 

THE HAPPY FARM
Bildene over
Str 2 år

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Tenkte bare eg skulle vise den miniprinteren eg kjøpte for Gavekortet eg vant! Dette kan blir gøy altså! Ble jammen ikkje noen dårlig kvalitet på bildene heller! Eg valgte meg DENNE og med denne kan eg gjøre en del med bildene; rammer, tekst, filter etc etc

 

 

 

 

Bildene får et litt sånn “vintage”preg og kan brukes til mye! Skriver du f.eks dagbok, eller en utfyllende filofax…ehee...Bullet journal – Kjekt å kunne legge til litt bilder (Disse er str 5X8 cm) du kan fjerne baksiden så har du klistermerker 🙂 Eg ser mange muligheter for bruk her ja…!

 

 

 


Dette er en screenshoot av en snap eg fikk 🙂 Endelig passer dongerijakken hun fikk av meg i fjor! Tenkte eg måtte finne på en lur måte å lage et sted her på Hobbyrommet hvor eg kan klistre opp fine minner 🙂 Kanskje en “veggramme” hvor eg kan klistre opp fine turminner? Tja, får nå sjå, men eg syns det var gøy da – Så enklet; Rett fra mobilen! Gøy det når alle bildene våre bare ligger i en sky for tiden.

Ok, eg har kommet meg inn på Hobbyrommet og i går begynte eg å dekorerer alle disse små gipsfigurene – Ble jaggu meg ikkje så gale det da, de ble faktisk ganske så søte. Blir nok å fortsette litt med det i dag, har fått mail om at de andre formene er på vei i posten og godt er det…variasjon er bra!

 

 

 

HA EN FLOTTERS MANDAG
Forsatt en del julemarkører igjen

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Stilig jakke. Tenker fort og galt Lanett, uten å sjekke strikkefastheten. Yppelig , og min favoritt til barn, foruten Sisu. Jammen kjekk sak di kjøpte for gavekortet. Mange muligheter her.
      Lag deg en fin dag. Klem fra Liv

Siste innlegg