Hva skjedde nå…?!

 

Vet ikkje heeelt hva som skjedde da eg var innom Kreaktiv i går for å plukke med meg noen hvite Fimo, men denne formen her ⇑ ble med hjem…Mulig fordi den lå helt alene på hylla? I det øyeblikket eg så den fikk eg en idé skjønner du! ER alltid sånn, så da er det bare å…

 

 

 

 

…støpe noen til da vettu…siden eg først er i gang liksom. Er utrolig lenge siden eg faktisk styrte med dette og syns det er gøy! Fant en gammel gipsform for en god stund siden som eg prøvde meg på, men den var i stiv plast og umulig å få ut figurene – Kastet den! Disse silikonformene for såper er jo helt geniale!

 

 

 

 

Bare se på de sylskarpe linjene figurene får!?? Dette resulterte i et kjapt søk på nett etter silikonformer til såper…da gikk det som det måtte gå og noen flere former er på vei hjem i posten!! Ser her at eg må støpe noen flere bein for at “systemet” mitt skal stemme 😀 Men fy søren de ble fine og bare vente til eg har dekorert de, da altså!
Håper det blir like bra som eg tenker det bør bli! Woop Woop!

Først må de tørke skikkelig! Gipsfigurer er jo litt tunge med en gang de tas ut av formene, før man maler de må de bli lette. Er man for ivrig og maler litt for kjapt vil malingen flasse og sprekke…

For mange år siden pleide eg kjøpe gips på malerbutikker….sånn store sekker, DET har eg sluttet med!
Den gipsen var ikkje alltid like finkornet + den ble aldri helt hvit. Har prøvd meg frem de siste årene (Har jo f.eks brukt mye gips til alvehusene mine og den store fisken) og kommet frem til at DENNE GIPSEN er desidert den beste, blir skikkelig glatt, fin og helt hvit 🙂

Hvis det røyner på tålmodigheten min får eg putte figurene i ovnen på heeelt lavt for å tørke de….
vil jo teste ut hvordan de skal se ut…*tålmodigheten selv*

 

 

 

 

Inni mellom slaga finner eg ofte frem tegnboka…Følger en som tegner på TikTok og måtte teste litt skribling…Tynneste pennen i skuffen, en halv mm, å ja…da blir det smått!

Men ok, det er 20 gr ute så eg tenker å svelge noen havregryn og komme meg ut på tur!
Vet aldri når go`værsdagene er over!

 

 

 

HA EN FLOTT SØNDAG!

Det er fortsatt flere Julemarkører igjen!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Gipsfigurer. Ja det er mange år siden. Hadde et godt utvalg former som ble støpt i og malt da de største var små. hyggelig hobby, som har gått helt i glemmeboken. Tipset med såpeformer tar jeg med meg. Formene til figurene vi hadde ble kastet for noen år siden. Var helt ugjennkjennelige og ubrukelige.
      Kos deg på tur. Her er det fremdeles ukoselig vær, så jeg holder meg inne.
      Klem fra Liv

Siste innlegg