HØST – og eg har tatt HELG!

Designet av Irina Anikeeva

 

Selv om det BARE er en kontrastkant som på bildet så “gjør” det en god del på genseren og det slike detaljer eg elsker ♥ Skal ikkje mer til ser du. Fargen? Ååå vet ikkje hva som skjer med meg, men det siste året har eg bare blitt mer og mer glad i slike Høstfarger! Eg har ALLTID bare strikket i klare og friske farger, men det popper opp mer og mer slike farger i mine kurver! Elsk på det liksom! Ja du vet, eg strikker jo tom en spinndyr kosegenser i Terracotta! Hadde noen sagt det tidligere så hadde eg fnyst! Hmm kanskje eg har blitt litt voksen!? *ler*

 

 

Designet av Irina Anikeeva

 

Bare SE! Lekker, ikkje sant? Noe som OGSÅ er fint er å bruke mørk mønsterfarge. Når eg kikker rundt omkring så er veldig ofte et sånn Yokemønster hvitt (eller lysere enn hovedfargen) ja det gjelder også meg selv, men prøv en gang og bruk en kontrastfarge som er mørkere enn hovedfargen. Du vil få et heeelt annet uttrykk. Eg har en Isabell Kraemer genser på en pinne, den er grå og før hadde eg valgt hvitt mønster,
men nå har eg strikket det i svart! Kan TROOO det blir fiiiint ♥

Genseren over strikkes i DETTE GARNET – et garn eg lenge har hatt lyst å prøve! Vel vel, det får vente litt tenker eg for nå skal eg jo kjøpe et annet garn på Strikkefestivalen neste måned, det har også drømt om ei stund ♥
Ahaa gleder meg til det altså 🙂

 

FLANDERS PULLOVER
Bildene over
Fra 71 cm til 137 cm i overvidde

 

 

 

 


At det er høst ute levner ingen tvil for det røsker godt i vindu og vegger, men NÅ er det også blitt ganske så Høst`ish her inne i stua også! Åååå eg elsker slike små gresskar, det er sååå stilig og de er sååå søte!! For mange år siden plantet eg pyntegresskar i hagen der me bodde og eg fikk noe til. Derfor har eg nå planlagt at eg skal stjele til meg en liten snei av bedet bakom blokka her til våren og sette noen frø!
Disse på bildene her har eg kjøpt på Mestergrønn.

 


Veldig fine å pynte litt rundt i stua med og ja de kommer ganske garantert til å være like fine til Halloween. Erfaringen min er at de kan stå ganske lenge. Alltid når eg handler for mor mi får eg beskjed om å kjøpe meg blomster for 200 kr hehe Har prøvd mer enn en gang å sagt at eg trenger ingenting for å handle, men det nytter ikkje. SÅ ja, denne uka valgte eg meg gresskar for blomstene fra forrige uke er fortsatt like fine. Da kjøpte eg sånn pakker med “levende” bær på kvister! Knotede fortalt, men uansett, der er like fine ennå 🙂 Det er sååå mye fint me kan ta inn nå på høsten, ikkje bare gresskar, men eg plukket også inn Rognebær. Hadde eg kunne så ville eg ogaå hatt SOPP! haha Ja de er jo så fine, men de egner seg jo meget dårlig til pynt. Får nøye med at me har masse Fluesopp i Julepynten *skratter*

Når me i dag var ute å handlet var eg på posten 3 ganger!! Ikkje tull en gang! I helga som var bestilte eg 3 puter til sofaen fra Princess. Eg har Post app`n og der sto det at de skulle komme i dag. Gikk inn på posten for å høre når de fikk pakke og de sa at alt var kommet og sto klar for utpakking. Når me var på butikken fikk eg et pling i app`n, men det var Sortbelte drakten til Dib som var klar til henting. Den skulle i følge Post app`n ikkje komme før i morgen. Så ja, eg spurte jo etter putene når eg hentet drakten, men de holdt på pakke ut pakker så eg fikk nok snart et pling sa de. OK, me kjørte til mor mi med varene og satt å ventet. Oppdaget da at eg hadde GLEMT å sende en pakke eg skulle sende, kjørte på Posten igjen. Da hadde de registrert alle pakken og ingen puter til meg…Fikk beskjed om at de kommer i morgen. Ok, oppsummert: Pakken som skulle kom i dag, kommer i morgen, pakken som skulle komme i morgen kom i dag! Om ikkje det var nok så fikk eg endelig kjøpt svart Hardvoksolje på nett i dag og den plinget i vildensky i Post app`n og nå har eg fått beskjed at også den kommer i morgen!!
Noen er virkelig kjappere en andre, men NÅ ble eg andpusten! *ler*

Ali roper at nå er det straks middag! Gjett om eg er sulter! KyllingWook på menyen i dag! Skikkelig digg!

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei Helgeklar Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg