Hva er det med knapper??


Hva er egentlig greia? Ja med knapper?
Spør hvem som helst av de som strikker/hekler/syr om du kan få se KnappeSamling og de fleste lyser opp i et stort smil!! På rekke og rad kommer både Norges Glass og Blikkbokser frem med de mest verdifulle skattene ♥ KNAPPER!

I alle former og varianter triller de ut, hundrevis og helt forskjellige, alle med hver sitt minne ♥

 

 


Det finnes knapper som du garantert aldri kommer til å bruke fordi det perfekte prosjektet aldri dukker  opp! Ikkje sant? Akkurat! Eg vet du har MINST 2-3 knapper som bare er sååå spesielle for deg at du har virkelig vanskeligheter med å bruke de og eg er akkurat lik!

Eg har ganske mange knapper, men overhodet ikkje mye i forhold til de som virkelig samler. Mange av mine knapper er veldig gamle og de fleste stammer fra mine bestemødre. Når syskrin, skuffer og skap skulle ryddes etter dem havnet det meste hjem til meg siden eg “strikker hele tiden!”. Mesteparten kommer garantert aldri til å bli brukt, men det er likevel fine minner. Husker når eg var liten og fikk sitte å leke med alle knappene, de ble sortert etter egne kriterier og de ble brukt som lekepenger.

Før i gamledager da mine bestemødre var unge ble som regel det aller meste tatt vare på. Dvs at om en bluse ble ødelagt eller av andre grunner ikkje kunne brukes ble alle knappene klippet av og tatt vare på. Det samme med jakker og bukser. Har veldige mange av de knappene i mine bokser og de vil mest sannsynlig aldri bli bruke, ikkje usannsynlig at det er noe som etter hvert vil bli ryddet ut av mine skuffer og skap ♥

 

 


Etter en sirlig gjennomgang av de GAMLE knappene endte eg opp med dette! Ja eg ER sær selv om eg ønsker at kreativiteten skal BLOMSTRE, spesielt på denne jakken….Meeen, det er den der lille og uregjerlige OCD`en min som kommer krypende og bare må ha alt satt i system! Det funker ikkje når det f.eks bare finnes en av hver knapp, skjønner dilemmaet eller? SANT! Dessuten har eg idè i hodet om at perlemòrknapper hadde sikkert vært fint og det er det ikkje så mye av i mine bokser, ei heller i NorgesGlassene med nye knapper…sukk…

Å du? Knapper ER jaggu dyrt altså!?! Sist, som forøvrig er en stund siden, var eg innom en stoffbutikk fordi eg trengte 6 knapper, noe eg trodde var en rimelig affære! *ler meg ihjel* NOP! Det var jaggu meg SVINDYRT! Gikk hjem uten knapper og bestilte et par 1000 knapper på eBay heller 🙂 Tålmodighet har eg til det eg vil ha det til så eg ventet glatt noen uker på pakke i posten 🙂 Bare sjekk det ut HER så blir det nok litt shopping på deg også 🙂

 

 


Så ja, eg sitter bare her å surrer og vet ikkje hvordan eg skal angripe det videre,
men en ting eg tror eg har bestemt meg for er at…

 

 


MATRJOSJKA skal få pryde innsiden av jakken! Har lenge ventet på prosjektet hvor denne pyntebånden kunne brukes!! Dette skal sys over “sårkanten” der hvor eg brettet inn og sydde klippekanten vettu, glidelåsen kommer jo på utsiden igjen av dette 🙂 Jepp, tro dette kan bli greit, kan jo aldri vite!
Beste som det er så har en annen idè poppet opp!

 

 


Eg har selvfølgelig gått bananas på eBay når det kommer til slike bånd også og har mange forskjellige, men dette var det som passet best. Kjekt å ha litt diverse på lager for man vet jo aldri når behovet popper opp 🙂

Hvis du selv ønsker å gå fullstendig CRAZY kan du starte med å klikke deg inn HER å bare scrolle til du er utslitt! Passer jo så fint at skattepenga er like rundt hjørnet, ikkje sant?? Husk at fra nyttår må me betale toll på ALT som kjøpes fra utlandet så da kan det vært greit å shoppet litt jevnt og trutt ut året slik at du kan stashe opp et lite lager – DET er min plan MoHaaa

 

 


Så ja, her har du meg i dag! Ja vettu? Eg ble faktisk så frustrert at eg bare gikk på badet og SMINKET meg!! Måtte bare røske meg ut av det eg holdt på med fordi eg klarer ikkje “se” hvordan eg skal gjøre ting, eller hvordan eg ønsker å ha det! Eg SEEER det i hodet som eg pleier å si, men eg FÅR DET IKKJE TIL!! Arg!! *ler*

Kommer vel muligens ikkje så mye lengre heller akkurat nå for eg skal jo ut å kjøre snart! Trodde jo at eg skulle kjøre Dib på trening, noe han også trodde, meeeen selv om eg for lengst har skrevet det i filofax`en min hadde eg glemt det! Det er GrillParty i kwell hjemme hos Formannen i Taekwondo klubben! Det er det hvert år, ca 1 uke etter sommergraderingen, men likevel trodde eg det var vanlig trening haha *Surrehue* Siden eg likevel skal ut å kjøre må eg en kjapp tur til Hillevåg fordi Ali er tom for Juice til Vape`n sin
så knapper og bånd får vente til eg inntar kwellsroen.

Ahaaa hadde eg nå hatt bedre tid burde eg jo ha svippet innom Stoff&Stil! Det er jo nesten rett over gata for NoSmoke!! Hmmm da kunne eg jo sett om eg fant en passende glidelås til FanaJakken….TVILER på at eg får Dib med på det hehe Siden han skal på Grilling kl 18 og NoSmoke stenger kl 18 må me jo ut dit først og hvis eg skal se på glidelås må me jo kjøre ENDA tidligere! hahaha Nop, eg trooor eg må ta det en annen dag hvis ikkje blir det kjøpt en glidelås i hu og hast! Ikkje bra! Hmmm

Uten om alt dette har en skikkelig skravlesyk mann i hus så eg får liksom ikkje kommet i gang med noe, ja det var en aldri så lite befrielse da han tok seg en tur på butikken! Ja du? Joker har i dag Grandiosa Pizza til 20 kr stk!! Den orginale, men om det kun er her vet eg ikkje. Kjekt å fylle opp ei fryseskuff når me straks
skal i gang med late sommerdager! hihi

 

 

 

 

LAG DEG SEG EN
KOSELIG KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille som har knapt med tid! 🙂

1 kommentar
    1. Åå, knappa er berre det deiligaste..
      Eg elska knappa 🤪🤪😍🤪🤪
      Vart rett forelska i nokre av knappane , som du viste på bilda dine 😁
      Har strikka masse lommetøfle siste tida, og da er det såååå fint å pynte med knappa ,
      Nokre av dine hadde passa perfekt ❤️
      Har masse knappa, men det er alltid noken som har nokre finare,
      som passa bedre til prosjektet mitt, enn dei eg har 🙂

Siste innlegg