Hva gjorde du i går? -Drodlet du??

 

En gang i blant finner eg frem pen og tusj, en haug med tegneark og så bare forsvinner eg inn i ei boble med krusseduller og farger. Har for lengst lært at å være en i sånn “tilstand” er ganske digg, det er som man zoomer ut alt rundt en….Blir nesten som en hypnotisk tilstand, muligens det kan gå inn under meditasjon? Uansett hvilket liv man har og hvordan man lever, om man er frisk eller syk – En slik tilstand kan gjøre godt for så mye,
tømme hodet f.eks?

Dette skal ikkje være et sykdomsinnlegg, men et kreativ innslag av “Drodling”. Likevel vil eg bare nevne hva eg lærte i min tidlige karrierer som kronisk syk pga smerter. I den spede start skal alt prøves når man skal over på smertelindring; Eg brukte f.eks elektroder da eg gikk gravid med Dib for å kunne trappe ned på morfin (Å nei, abort var aldri et tema for meg selv om det var ønsket fra legenes side….) Eg gikk all in for å finne alternativer for
å unngå skader. Den gang da trøste anestesilegen meg med at dette ville gå fint siden eg var så kreativ og ikkje minst fordi eg var glad i å strikke! Mye sant i dette.

I går rigget eg meg til inne på Hobbyrommet, “Game of Throne” på den store skjermen foran meg mens eg bare satt der i flere timer å drodlet i vei – Tiden går fort når man styrer i vei, eg måtte t.o.m se den ene episoden om igjen for eg fikk ikkje med meg noe…! God effekt kalles det. Magen var ikkje helt god i går, men eg var ikkje så dårlig at senga var beste plassen, da er det herlig å sitte sånn i egen boble 🙂

Dette er ikkje nytt for meg, eg har drodlet mye, men for et par dager siden kom eg over en konto på TikTok…En dame i Bankok satt også å drodlet og etter hvert som eg scrollet fant eg ei veldig flink ei i Sør Korea, Indonesie og England også, nå følger eg de alle sammen og TikTok feed`n min er nå full av drodler! *ler* Å ja, de eg tegnet i går er nesten en tro kopi av noen av de eg fant, skal man lære litt nye teknikker så må det kopieres. Eg har ingen planer om å tjene penger på dette så da er det greit.

Sjekk ut; @maryjs.art @arte.terapia.3 @brainmassssage @love_rokia @kerrydoodles

 

 

 

 

Ofte når eg sitter slik å skribler samler det seg opp med en haug av tegninger…før eller siden havner de fleste
i papirbosset…Søkte opp noen av de Sketch bøkene disse designerene brukte og jammen hadde de ikkje de samme på Adlibris 🙂 Klikket meg hjem noen og tenkte “Godt å ha

 

 

 

 

Disse pennen kjøpte eg på Ringo, veldig gode! De tørket fort så du unngår at du kladder på det du har tegnet. Faktisk var dette akkurat de samme som hun i Bankok og England brukt, det syns eg var morsomt.…Tok et kjapt søk og vettu? De har de også på Clas Ohlson 🙂 Billigere å kjøpe de der, eg betalte ca 40 kr pr stk på Ringo og på Clas Ohlson får du også med en sketchbook!! De andre tusjene eg kjøpte her tidligere er også de samme….!
Syns sånt er gøy eg, og ja disse tusjene fra Panduro er ufattelige bra!

Siden eg likevel var på et lite shopperaid kjøpte eg også en svart sketchbook med hvite tusjer,
omvendt drodlig på en måte 🙂

 

 

 

 

 

Pen 003 er ufattelig tynn, nesten som et hår!
Ok, kort oppsummert: Trenger du å koble av? Finn deg pen og papir og bare krøll i vei,
Å NEI, du trenger ikkje være flink å tegne – Det blir bra uansett!

Nå skal eg prøve meg på en kjapp frokost, inn på Hobbyrommet, på med serie og frem med pen/papir 🙂 Fortsetter der eg slapp i går tenker eg. Fikk brodert ferdig jakken i går så nå kan eg
sette ermene på strikkepinne og få det gjort 🙂

 

 

 

HA EN FLOTT SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer

Siste innlegg