Hva har du laget i dag?

 

Hvordan har dagen din vært og hva har du laget? Eller, evn hva har du gjort? Er jo ikkje alle som lager noe hver dag, ja bort sett fra mat kanskje? Vel...eg var jo på tur og sånn og etter på var planen å sitte å kose meg med strikketøyet, noe eg også gjorde….før den bare skled inn en idé fra sidelinja, sterkt påvirket av noe eg fikk et glimt av på facebook…Ikkje sant!? Det skal sååå lite til før eg vippes av pinnen…Jaja, det var jo bare å teste det ute da, slettes ikkje et ukjent område for meg…Siden eg ikkje liker sååå godt å støpe i betong (Som eg faktisk har ei bøtte av under skrivebordet…) valgte eg steingips i steden for…Blandet en ganske tykk mørje for
å være på den sikre siden…

 

 

 

 

Siden eg ikkje eier en eneste nylonstrømpe, eller egentlig vanlig sokker forøvring…strikka ullsokker funker dårlig her…Eg stjal en ny hvit ankelsokk av han Dib…viste seg at det var en av de nye Bjørn Borg sokkene….Vel, sorry, mamma var i nuuuet!!…Ok…Jaggu godt at denne gipsen stivner relativt fort, i allefall når den er så pass tykk. Uansett måtte eg holde “installasjonen” min slik eg ville ha den opp på steinen eg hentet inn fra terrassen…

 

 

 

 

Etter noen øyeblikk kunne eg la den bare stå av seg selv og fikk på plass noen tannpirkere som kan være gode
å ha litt senere i løpet…Vær kjapp med å sette på plass tannpirker eller annet stivt, når steingipsen er stiv er det nytteløst å tro at du klarer putte noe inn….Ergo må du planlegge litt før du blandet gipsen..

 

 

 

 

SÅNN! Der hadde eg jaggu fått av sokken igjen…det tok tid for den satt godt! Å nei, sokken kunne ikkje reddes,
eg måtte klippe den av...Eg får bare si at den forsvant i vaskemaskinen om den skulle bli etterlyst…!

 

 

 

 

Ahaa dette er eg glad i! LEIRE! Denne hvite er den beste, spør du meg! Blir så fint atte, dessuten er det lettere
(i forhold til fargene) å male på hvit kontra den brune. Sikkert litt smak og behag det der.
Uansett, nå var det bare å trille og forme, og vips

 

 

 

 

…har eg fått meg en søt FROSK! Eller, for alt eg vet er det kanskje ei padde?

Figuren sitter foreløpig ikkje fast på steinen, men nå er rompa formet slik at når eg har malt den vil eg kunne lime den fast og rompa passer 100% på steinen 🙂 Smart ikkje sant? *smiler*

Men ok, da var nyheter og vær ferdig og eg skal se resten av Kompani Lauritzen, er vel det eneste på Tv eg syns eg koselig akkurat nå….ser jo aldri på TV lengre…Sist eg så på TV var “Askepott” på julaften…

 

 

 

HA EN FIN KWELL
OG SOVE GODT

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok 

3 kommentarer
    1. Tja, var vel heller bildet fra turen som lurte litt bak i hodet også. Denne kommer til å bli helt toppers blandt blomstene ute å terrassen til sommeren. Og kjenner jeg deg (litt) rett blir det vel en hel familie.
      Hva jeg har gjort. Plukket opp maske etter maske på sjalet/ skjerfet mitt. Håndfarget garn med glittertråd. Mønster, kast og fellinger. Orket ikke knurre engang, bare tok pinne for pinne ned til feilen. Orker ikke sitte å vite at det er gjemt en feil ett eller annet sted på det når det er ferdig. Så nå blir det strikking igjen.
      Sånn ellers, Fore og lufte hund. En valp lekker etter tid og må ofte ut. Og så var det middag da. Lettvint; snitzler og potetstappe, fra pose, med mye salat.
      Ønsker deg en fortsatt fin helg
      Klem fra Liv

      1. Det er ofte eg også rekker opp på den måten, eg liker å ha kontroll noen man ikkje alltid har om man trekker ut pinnen! Eg pleier steke meg en kyllinsnitzel + masse paprika om eg vil ha en kjapp og god middag 🙂 Du har da virkelig fått gjor en del da 🙂 Lag den en fin-fin søndag 🙂 Klem

    2. Flott frosk. Blir din på terrassen eller ved inngangsdøra din. Trenger bare en dam, noen vannliljer og kanskje en krone….
      Hva jeg har laget i dag? Ikke stort. Bare middag.

Siste innlegg