Hva strikker du på? -For mange strikkeplaner?

 

I går brukte eg en del tid på denne herlige Still Light`n, ååå eg må få den ferdig slik at eg kan bruke den nå i høst, muligens til vinteren! Eg er ca halvveis på lommeøkingene, og akkurat det stykket kan føles litt drøy – Så en god serie er absolutt på sin plass. Eg har ennå noen sesonger igjen av “Blue Blood” så eg er nå berget ei ukes tid til *ler* Fargene på denne tunikaen syns eg er en inner10!

 

 

 

I kroken til høyre på skrivebordet ligger Pippi Genseren…På den er eg straks ferdig med fronten forbi ermåpningen…Muligens den må få litt oppmerksomhet snart...

 

 

 

Til venstre på skrivebordet ligger Bunny sitt skjerf som eg har lover ferdig før det blir for kaldt.
Å strikket et skjerf frem og tilbake i flere meter er kjedelig, derfor kjøpte eg DENNE OPPSKRIFTEN
for her skjer det noe på hver pinne! Straks litt mer gøy 🙂

Ok, dette er mine 3 pågående prosjekt, ganske så forsiktig i forhold til mitt gamle jeg *ler* Eg har aldri likt uttrykket UFO, (Uferdige Objekt haha) Eg for min del praktiserte StrikkeTurnus som eg syns var mer positivt ladet…Men nå havner eg nok snart langt utpå strikkekjøret…igjen…Selv om eg “bare” har 3 pågående strikkeprosjekt så har eg jammen meg KJØPT prosjekter i år…Når disse skal strikkes vites ikkje, det blir fort farlig om eg starter på flere nå for da ender eg vel opp med ingenting…sukk

 

 

 

Min aller første Still Light strikket eg i PT5 og den er såååå herlig, så da kjøpte eg jo PT5 igjen
med en plan om nok en Still Light….Hvorfor ikkje liksom??

 

 

 

Ble også forelsket i dette nydelige garnet fra Holst Garn…
tanken er en litt sånn smålekker/kort jakke…Når? Tja, ikkje godt å si…

 

 

 

Har også planer om en Mariusgenser eller jakke til meg selv…I orginale farger, men resten er opp til meg, eg har nemligen en plan om å strikke den med Intarsiateknikk…! På papiret ser den super ut,
må bare “jobbe” ut detaljene først…

 

 

 

Jadda…denne kjøpte eg i fjor høst…alt garnet og oppskrift ligger her på hylla….

 

 

 

Ahaa nå i sommer kjøpte eg jo dette deilige prosjektet.…Denne ville eg jo hatt ferdig før vinteren,
men tvilsomt om det blir i år…

 

 

Eg er ikkje særlig glad i sånn lett og fluffy garn, men likevel så kjøpte eg dette fordi fargene var sååå fine og eg ville ha en kosegenser….med alle fargene presentert…også denne vil eg jo ha til vinteren…

 

 

Disse 2 nydelige fra Holen garn skulle eg strikket et sjal av til høsten…
Rekker eg det på ei uka tro? Snart september…

 

 

Se vekk fra de 6 Kauninøstene til venstre, resten er deilige ullhespler også fra Holen og de skal trylles om til fargerike gensere for vinterbruk…Glad eg aldri sa hvilket årstall…Så ja, som du ser er eg på god vei igjen...Men som sagt; Glad for at eg ikkje startet på alt dette fortløpende…Kaos hadde det blitt! Skal ha mest fokus på den øverste Still Light og Bunny sitt skjerf, pippigenseren er eg ikkje sånn akutt hypp på så den får vente litt 🙂

Så fortell meg…Er du en strukturert strikker som strikket fra A til Å,
eller har du alt for mye på gange samtidig *fniser*

 

 

 

Eg har igjen å få bort alle de 4 småhyllene på gulvet her i løpet av dagen….Må ta en avgjørelse på det som står på hyllene også…Kalles vel strengt tatt å rydde…

 

 

Men først skal eg surre her før eg starter dagen. Blir nok mye strikking og serie tenker eg 🙂 Skal snart på kjøkkenet å lage meg litt mat, tenker en havresmoothie er på sin plass i dag – Får sjå!

 

 

 

NYT SØNDAGEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

8 kommentarer

    1. Jeg liker veldig godt ordet turnusstrikk, noen kompliserte strikketøy, noen enkle strikketøy og en del strikketøy midt i mellom. En psykolog som likte å strikke mente at alle burde ha minst 10 strikketøy i sirkulasjon, jeg er enig med henne😂.

      PS: Bykle genseren står på min liste også, tenk så kul på 17. Mai med sort ullskjørt🤩.

    2. Så kjekt med rikholdig garnhylle. Blir jo glad når man ser alle lekkerhetene der. Jeg trives best som turnusstrikker. Får litt småpanikk når det blir for lite å velge i. Trenger noe som krever fult fokus, noe tv strikk, noe enkelt å holde i hendene og et venteværelsestrikk. Nå har jeg kun en jakke i finull og sokker på pinnene. Alt for lite. Må nok finne frem noe mer.
      Liker veldig godt skjerfet til Bunny. Striper er jo så kjedelig, men med den oppskriften blir det det lille ekstra.

    3. Her har det gått i små dresser og små luer i tynt garn. Har blitt, og blir, gammeltante til flere nye verdensborgere i år 🥰 Og så ble jeg mormor natt til lørdag ❤️ ❤️ En perfekt liten Arveprins kom 💙🩵💙
      Blir sikkert mange småplagg på pinnene utover vinteren 🤗😅
      Ha en fin mandag ☺️ Selv skal jeg hente dattera og gutten på sykehuset og kjøre dem hjem i løpet av dagen 😍

    4. Takk 😍 Nå er æ så heldig å inneha både farmor og mormor tittelen 💙💙
      Eldstemann behøver strikkeplagg i xl, så det er litt forskjell på størrelsen og alder på Arveprinsene 😅

Siste innlegg