Hver Stripe er Gratis!

Designet av Johanna Lindahl

 

Dette snappet eg til meg bare fordi det var striper, det var først da eg leste gjennom oppskriften at eg så det var heklet. Ikkje for at det gjør noe, eg liker å hekle, men eg bruker stortsett  kun å hekle småting eller “figurer”. Har lite klær o.l som er heklet, men et sjal er helt innafor, spesielt om det har striper 🙂

 

 

 

Designet av Johanna Lindahl

 

Selv om det er mange striper og mye farger er det til slutt kun 4 tråder å feste, bare det i seg selv er jo verdt det. Sjalet er heklet i Scheepjes Whirl (<—54 fantastiske farger!) I følge det eg skjønner av oppskriften trengs det 2 nøster, ett i hver farge. Hvert nøste inneholder 1000 m og det står 2000 m i oppskriften, så eg vil tro fordi det hekles i striper må du kjøpe 2 forskjellige nøster/farger. Er sikker på at du får en del rester, men HEI
Da blir det ResteFest etterpå om så er 🙂

 

WINDSURFER SHAWL
Bildene over
Str 160 cm X 120 cm X 120 cm
Gratis Hekleoppskrift
Flere språk, bla engelsk, danske og svensk

 

 

 

* * * *

 

 

I dag er det både varmere og roligere ute, er allerede oppe i 20 gr her i vest, noe som lover godt for avlingen 🙂 Skal komme litt regn ut på dagen, men så lenge det er godt og varm er jo det greit. Neste uke er det meldt at hetebølgen i Europa skal svinse innom Norge, men vestlandet kommer som vanlig i ytterkanten og her skal det regne…Jaja, me får jo håpe at det blingser på retningen og at det også her blir godt og varmt.

Uansett vær og vind, eg skal ut på hjul i dag! Helgehandelen blir ikkje før i morgen for eg må på min faste legetime å fixe “ting” og samtidig si at eg tror “ting” går greit (alt etter forholdene). Mens eg er ute å svinser må eg også plukke med meg noen pakker med tapetlim (Gudene skal vite at eg kommer til å trenge en del!). Hvis eg kjører forbi et sted hvor det er mulighet for å kjøpe Benmel skal eg også ha det. Me har 3 Clematiser, alle 3 var grønne og frodig frem til nå nylig, PLUTSELIG ble den ene helt brun og tørr. Fikk vite at det kan skje, men at den ikkje er død – Bare en plutselig tilstand som kan skylder enkelte mangler i jorda? Løsningen kunne være å gi den litt Benmel. I følge den gartneren bør man blande Benmel i jorda når Clematisen plantes….vel…det fikk eg ikkje tips om ved kjøp. Men ok, eg skal nå kjøpe dette, grave meg litt ned mot røttene og blande inn litt BEIN 🙂
Som vanlig har eg trua så dette blir nok bra.

Nå skal eg straks hoppe i dusjen
og prøve å se litt fresh ut før eg legger på hjul 🙂

 

 

GJØR NOE GØY
OG KOS DEG I DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Hej, vi kan bytte plads lidt, her på Fyn i Danmark, er der 30 grader i skyggen. Personligt er alt over 25 grader en pinsel (man er vel Nordbo) så der må kun foregå noget i skyggen. De “varmeste” hilsner fra Kirsten

      1. Er enig med deg der, blir det over 25 er det ubehagelig varmt å være i sola.
        Marerittet for meg var da me var i Libanon midt på sommeren: 100% luftfuktighet, over 40 grader og ingen strøm…Det var ulidelig grusomt!

        Liker meg best rundt 20 gr da kan eg kose meg ute i sola 🙂

    2. Tja…jeg kunne trenge litt sol her også.
      Hekling….ja…den som har fingre:)
      Det blir nok bare små dyr for meg også:)

Siste innlegg