TYPISK MEG!

 

Arg…dette er slettes ikkje første gang...Kjente det egentlig helt fra start, men eg tenkte bare; “Neida, dette blir bra…” MEN, det blir det ikkje…Altså, denne rustikke rosafargen er ikkje en farge eg liker å ha opp i ansiktet…kan fint ha den som striper rundt en arm eller magen, men helt opp i halsen…? Nei...Så da måtte eg bare får ro i sjela før eg la meg i natt…Trakk ut pinnen. Dette var veldig bra for da kunne eg samtidig få målt halsen skikkelig godt for det hadde eg også glemt fra forrige gang…Selve linningen i halsen skal nå strikkes på tynnere pinne slik at den ikkje blir for vid. Opplegget på dette prosjektet er det samme uansett størrelse. Som sagt så har eg strikket dette plagget før og på den ene ble halslinningen så pass stor (<— den absolutte fineste varianten av prosjektet) at den skled ned på skuldrene, det hadde ikkje skjedd på denne da siden eg har tynnere garn, men fargen blir helt feil!

Føler på lettelse nå for eg har kjent fra starten av at dette ble feil! Ble ikkje til at eg la opp på nytt i går for eg fikk plutselig en idé…Sterk influsert av andre bloggere

 

 

 

 

Denne Legopakken her fikk Dib til jul, tror det er 2 år siden...Eg visste når eg kjøpte den at han mest sannsynlig ikkje kom til å bygge den, men eg syns den er så flott da! Vel, i går hentet eg den frem og satte i gang! Hekkan, det er kjekt med Lego! Fra eg var liten av har Lego vært alt, eg fikk aldri nok som ung, til slutt la far min store plater i hallen hjemme som me malte, fjell ble laget av pappmasjé…Alt denne legoen forsvant fra far mitt sitt loft og me fant ingenting etter han var død…Tro hvem sine barnebarn som endte opp med den liksom…!?

Det manglet en liten, men essensiell klosse på denne…Fant den i Brikkebutikken så den er på vei i posten! Tenk! Man kan kjøp de minste brikkene enkeltvis!?! Til et par kroner liksom! Hvis du ser på pekefingeren på min så er det ytterste leddet litt forskjøvet til venstre!? Siden dette er veldig synlig måtte eg bare ha den brikka!! OCD`n min hadde laget problemer hver gang eg så på den om eg ikkje får det fikset…!

 

 

 

 

God, men avslappende hjernetrim å bygge lego! Kan jo meddele at det kommer en “liten” søt figur i posten på nyåret som skal få lov å bo på Hobbyrommet 🙂 Å nei, dette skal overhodet ikkje blir ei ny dille....Hvor i alle dager skal eg i så fall ha det som bygges!!? Drømmen måtte jo vært å bygget den store Galtvortborgen
Men hvor i huleste skulle eg hatt den!?? DER ligger problemet *ler*

Men ok! Det er freedag, fortsatt juleferie så eg skal legge opp til prosjektet mitt på nytt, i riktig farge og bare koose meg! Vurderer eg kjapp tur ut fordi eg vet at plantene mine kunne trengt gjødning…Hadde planlagt å presset foten godt ned i en tursko og ta en tur på stranda, men det er fryktelig vått-vått ute…+ at når me handlet i går måtte eg gå å sette meg i bilen mens Ali handlet ferdig…Det brenner liksom når eg har på sko…Måtte neste torsdag komme fort og at “elendigheten” kan ta slutt…! Shit, det er kjipt å bli satt ut av nå noe sååå lite som ei fotvorte!?!? Hæ!??

 

 

 

KOS DEG OG HA EN FIN DAG

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. er så irriterende å rekke opp, men du får strikket mer med samme garn 🙃
      kos deg i romjula

    2. Ergerlig å måtte rekke opp, men mye verre å ergre seg over et ferdig prosjekt som man ikke er fornøyd med.
      Så herlig legofigur. Du for lage deg et lego-rom den dagen jr. flytter ut.
      Lag deg en fin dag

    3. Ja jeg kjenner meg igjen i uroen med feil farge eller feil størrelse på strikketøyet som skaper en indre diskusjon og ikke gir fred. Da er det like godt å gjøre kort prosess 🥲
      Så flott Lego 👏
      Har du vurdert å ta et plaster og hule ut for fotvorten slik at du slipper belastningen når du trør ned/går?

      1. Ja, eg har de siste uke gått med sånn liktornplaster, funker en liten stund, men så har eg på en måte tråkket det flatt. Eneste trekkplasteret eg har funnet 😀

Siste innlegg