Hvorfor bryr du deg??

 

Er man litt rundt på nett kan man forutse hva som kommer til å skje….nå om dagen er det nesten “ville tilstander” under samtlige julebilder folk poster! Det vises frem kjempekoselig julestuer etter at fruen i huset har jobbet hele dagen – Tror du hun får noe skryt? Jo, det er en del som skryter over hvor koselig hun har gjort det, men som man vet veier ofte de negative meningene mer enn en positiv…Det er noen som bare må komme med litt stikk –
Hver gang! “Advent har da aldri vært rød” – Vel, kan bare snakke for meg selv, men eg pynter til jul, og den er rød. – Er slettet ingenting galt med verken det ene eller andre, ja det er min mening. Har aldri likt lilla og har derfor heller aldri pyntet med lilla…det blir bare feil – For meg.

Om naboen min ønsker å pynte med påskekyllinger til jul så kjenner eg det ikkje en plass, akkurat like lite føler eg om de som pynter juletreet lille julaften….eg pyntet vårt tre i går, at noen skal mene noe om det kunne ikkje brydd meg mindre. Når det kommer til Jula så er det vel intet som er rett eller galt, ja dvs hvis man da ikkje er kristen
og følger de “Lover” som er gitt der da…Ikkje vet eg, men jula handler like mye om tradisjoner som om tro…
Eg vet, me trenger ikkje dra opp den diskusjonen også…Eg blir matt og eg heier på julenissen. 

At eg er ca 4 dager tidligere i år enn normalt er heller ikkje min feil Ho Ho Så lenge 1.søndag i advent er denne helga blir det pyntet i denne heimen før denne helga 🙂 Det er MIN regel, sikkert ikkje din – I don`t care! Det eg bryr meg om er at DU koser deg med din jul, så kan eg kose meg med min – Deal? Sååå greit…!

Det er så mye annet du kan stikke nesa de bort i enn hva naboen gjør og ikkje gjør, og hvilken farge det pyntes med. Mulig du har litt mye fritid nå før jul siden du ikkje skal pynte før lille julaften….? Det finnes mange som ikkje har råd til jul en gang, tenkt på? Hva med å sende noen krone, eller julekos den veien?

Det neste som kommer til å brenne hull i Facebook er når folk begynner å hive ut jula 2.juledag! Da er det til tider voldsomme opptøyer i visse kommentarfelt! O`la la ville tilstander! Man må da skjønne at man MÅ ha jula fremme til 6. dag jul, eller er det 13.dag jul! Om eg skulle hatt jula fremme til midten av januar hadde eg….flippet? Eg føler ikkje for å julekose meg i januar, det er min meninge og hva eg føler, lider du under det? Eller tar eg feil? Da kan eg opplyse om at det er godt mulig at vår jul er tilbake i boden før nyttårsaften, hvis ikkje forsvinner den 1.Nyttårsdag mens eg hører på Nyttårskonserten….og JA eg baker nærmere 30 kakesorter hvis eg medregner alt snopet…Er det også et problem? Hmm Det er ingen lov om at det kun er 7 sorter som gjelder, eller? Det er ikkje måte på hva folk skal ha en mening om. Det er ikkje ofte det som blir sagt/skrevet som er et problem,
men det er måten!

Du skjønner det…ALLE har sluttet å bake fordi ingen spiser julekaker lengre…Det er den rareste påstanden eg hører hvert år! “Spiser dere alle de kakene!?? Dere triller vel etter jula da...”

Selv om man er helt uenig i hva andre gjør kan man formulerer seg litt hyggeligere…Det er også flere og flere som har sluttet med gaver…Derfor har eg kjøpt litt extra gaver i år som skal ligge under vårt tre Ho Ho Ho Resten av gavepengebudsjettet skal eg bruke på Julekaker og Kos til Kirkens Bymisjon ♥ Der er det i allefall veldig mange som setter pris på litt delikate kalorier og masse sukker ♥

Nå? Vel, nå skal eg ta meg dusj og ta på Julepysj – Eg vet det ikkje er desember ennå,
men her i heimen er det jul så det så 🙂 Ho Ho Ho

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

7 kommentarer
    1. så sant, så sant!! Fatter ikke at folk må mene noe om alt mulig… la alle få gjøre som de vil-bare de ikke sårer eller ødelegger for noen😃kos deg i pysjen!

    2. Jeg tenker hver og en familie bør gjøre det som føles riktig for dem. Er det noe rart det blir krig i verden når alle skal bry seg og mene at deres tanker og handlinger er det eneste rette.
      Jeg hører til dem som pynter lille julaften. Hvorfor? Jo vi vil gjerne få ha fødselsdager uten jul i stua. er jo så “uheldig” å ha 2, tidligere 3 generasjoner helt innunder jula. Og tradisjonen fra den svenske delen sier 20. dag ut skal julen ut.
      Men synes det er koselig å se lys fra juletrær inne i hus når man er ute og kjører på kveldstid.
      Med foreldre, svigerforeldre og tanter ble det bakt myyyye småkaker til jul tidligere. Nå er det nede på minimum, les krumkaker og kokosmakroner. Årsaken er at den eldre generasjonen ikke er blant oss lengre, jeg tåler ikke mel og gubben er i tyngste laget og klarer ikke stopp når han finner kakeboksen, Ha-Ha
      Synes du er flink og godhjertet som deler så raust med deg.
      Klem fra Liv

    3. Jeg er jo enig med deg, likevel er jeg en som må mene noe om det meste. Jul i oktober og påskekyllinger i jula er bare teit!! Ho-ho-ho!! Er vel mest enig i det om hvordan man formulerer seg, ikke det at det alltid betyr noe 🤪

      1. Der er me nå i allefall enige om én ting: Påskekyllinger i jula blir litt feilplassert….Jul i oktober er tidlig selv for moi, men eg bryr meg ikkje 😀 Begynner ikkje å stresse fordi eg ser en julemarsipan for å si det sånn 🙂 Mye kan sies, bare det sies riktig 😀

    4. Jeg er av de som pynter til advent med lilla og jula kommer lillejulaften her i huset, og hiver den ut 20. dag jul.
      For min del må folk pynte og kaste ut jula når de vil men jeg synes det er rart å feire jul mange uker før jula kommer og tilsvarende kaste den ut før jula er over.
      Ønsker deg en fin adventstid.

      Klem Tebasile 😊

Siste innlegg