Imponer med ei Kakao Bombe!

 

Da har eg prøvd dette også, altså å lage kakaobomber, var slettes ikkje vanskelig, men ja…det kan fort bli klissete. Skulle gjøre et forsøk på å ta bilde av kula i aksjon, sto klart med kameraet og slapp kula med andre hånden, men den svingte seg fort og begynner å smelte umiddelbart så det ble som det ble. Positivt at den smelter fort da, og kakaoen ble god den uten sjokoladeklumper 🙂 Kula sank, marshmallow kom til overflaten på et blunk og det var bare å nyte 🙂

 

 

 

 

Så hvis du nå har litt sjokolade igjen etter bakinga kan du avslutte årets julebakst med en god kopp kakao! Eg hadde noen plater med Dronningen Kokesjokolade til dette, husker det var kun den mormor brukt til kakao og den ble kjøpt med tanke på disse bombene. Personlig syns eg denne kokesjokoladen er noe søt så du trenger overhodet ikkje sukker i koppen! Smelt sjokolade i vannbad, den blir ikkje like flytende som når me skal bruke den til dypping – Opp i her har du ingen Delfia! Smør så sjokolade i formene, eg brukte bare ei skje. Sett formen i fryseren en liten stund.

 

 

 

 

Min silikonform har 6 halvkuler. Etter en runde i fryseren tok eg en skje med sjokolade i 3 av halvkulene + marshmallow og satte de i fryseren litt til.

 

 

 

Nå kommer det som var litt klissete….Du skal nå “Lime” 2 halvkuler sammen….Et tips eg fikk var å sette stekepanna på lavt og så holde en halv kule ned i der, smelte den litt og så sammen med en annen halvkule. Eg tok bare en skje med litt sjokolade og klinte det langs kanten, er sikker på alt hadde smeltet om eg skulle ta det på ei plate!! Det gikk greit og eg fikk 3 hele kuler.

 

 

 

 

Eg har 2 silikonformer så eg laget også et brett med noe mindre kuler. Pga litt sjokoladekliss ruller eg de i original kakaopulver, ga de et dryss med melis og litt pynt 🙂 Tror ikkje det hadde vært enkelt å hatt disse i en cellofanpose for å gi bort…Må nok øve meg noe mer på det hehe MEN, poenget er at de...

 

 

 

…Smakte veldig godt og nå har eg drukket opp dagens kakaokopp 🙂
Kan jo være en gøy måte å servere på til evn julegjester 🙂

I dag kom eg meg ut før kl 12, skulle ut å farte og få unnagjort sånn litt her og litt der, så nå føler eg på kroppen at eg er i mål! Alt det viktigste er unnagjort 🙂

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN KOSELIG KWELL

 

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg