Imponerende bølger og øredøvende bråk!

 

 

Selv om bildene på ingen måter yter bølgene noe rettferdighet var de imponerende store og bråkete i dag! Blir jo ganske betatt og eg måtte stoppe flere ganger bare for å stå å se! Det var så mye hav og eg har aldri før sett Hellestøstranda så smal som i dag!

 

 

 

 

Du ser hvor høyt om fotsporene gå? Nesten helt oppe ved sanddynene,
normalt går eg jo nede til høyre hvor bølgene bruser…

 

 

 

 

Dette bildet tok eg i fjor sommer når stranda var gigantisk og havet “normalt”.

 

 

 

 

Dette er i andre enden av stranda, meget smal ja….Utrolig fascinerende! Elsker Hellestø!

 

 

 

 

Videre utover mot Sele…

 

 

 

 

Siden siste uka sitter godt i beina hadde eg bestemt for å gå i allefall ut til lekteren, det er her! Det er ca 2,5 km fra bilen, blir en fin tur det når eg så snur og går tilbake 🙂 Første halvdel gikk eg i meget bra motvind.

 

 

 

 

I vinter var det veldig mye fugl som døde her på Jærstrendene….Mener det var pga kulde og matmangel…Naturlig nok ligger det nå litt “rester” av alt dette…Ser ut for ei måke her…

 

 

 

 

 

 

 

Gikk litt tregt i form av fart hehe Ble flere stopp for å ta bilder, men alt i alt en god tur – Var sliten i hodet da eg satte meg i bilen etterpå…Endelig helt stille! Vel hjemme kom eg meg etter hvert i dusjen, laget ei skål med salat. Gutta skulle ha lasagne og siden eg ikke fant de glutenfri pastaplatene droppet eg det og stekte meg litt biffstrimler i stedet for. God og mett er eg nå klar for å strikk utover kwellen 🙂

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok 

2 kommentarer

Siste innlegg